2021-12-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, jag har bara tränat kampsport mot män, jag har aldrig "slagit ner någon" i form av att ha oskadliggjort någon via att tillfoga vederbörande skada, skulle heller aldrig falla mig, OM jag nu inte någon gång utsätts för livsfara och tvingas till att fysiskt försvara mig.

jag tycker du ska svara på varför det är FEL enligt dig att i fiktion, visa att kvinnor slåss....samt då de gör det...även besegrar fiktiva motståndare....
men inte alls FEL när män slåss....eller då de besegrar motsvarande starkare motstånd det är ju exakt, om inte mer i vissa scener, "osant".

Så är det "osanningen" du verkligen retar dig på? eller faktumet att kvinnor numera kan vara hjältarna i aktionfilmer?

Hon har redan förklarat i trådstarten vad hennes problem är.

Hon kan inte relatera till dessa kvinnor och hon har inte fel i sin analys som säger att det är nog väldigt få kvinnor som kan.

Du kommer inte i närheten av hennes analys och förståelse för film. Film verkar vara en passion flr TS, du såg en chans att bara komma in med dina lågpannade feminist argument (som vanligt) och är ute på jävligt tunn is.

Hon snackar inte om samma sak som dig vilket du verkar tro. Dra något gammalt över dig...

Men vill du snacka orealistiska män i film med mig så är jag på.

Män är uppvuxna idag på omöjliga kroppsideal som dom flesta inte ens kan nå med hjälp av anabola steroider, något som det ljugs ganska duktigt om i filmindustrin och sen är det väl ingen som har missat att vi män är sexleksaker på två ben som bara har ett enda syfte i livet och det är att tillfredställa feministkräk.

Du attackerar TS för att hon tycker film är skit idag och hon har förklarat varför. Och hon har också rätt i att det inte kan vara många kvinnor idag som tycker det här WOKE tramset är så jävla hett i slutändan med tanke på att dessa filmer drar in så lite stålar. Män vill inte se skiten, nu visar det sig att kvinnor inte heller vill se skräpet och industrin kommer bli tvunget att lägga WOKE pp hyllan. Det eller arbetslös. Länge leve kapitalism!

Det är du som är konstig och står utanför Merapi.
Senast redigerad av System76 2021-12-12 kl. 17:45.
Citera
2021-12-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av System76

Hon kan inte relatera till dessa kvinnor och hon har inte fel i sin analys som säger att det är nog väldigt få kvinnor som kan.

Du kommer inte i närheten av hennes analys och förståelse för film. Film verkar vara en passion flr TS, du såg en chans att bara komma in med dina lågpannade feminist argument (som vanligt) och är ute på jävligt tunn is.

Hon snackar inte om samma sak som dig vilket du verkar tro. Dra något gammalt över dig...

Män är uppvuxna idag på omöjliga kroppsideal som dom flesta inte ens kan nå med hjälp av anabola steroider, något som det ljugs ganska duktigt om i filmindustrin och sen är det väl ingen som har missat att vi män är sexleksaker på två ben som bara har ett enda syfte i livet och det är att tillfredställa feministkräk.

Du attackerar TS för att hon tycker film är skit idag och hon har förklarat varför. Och hon har också rätt i att det inte kan vara många kvinnor idag som tycker det här WOKE tramset är så jävla hett i slutändan med tanke på att dessa filmer går så jävla dåligt.

Absolut...på feminsitforumet på flashback står jag verkligen ut...som feminist.
men i irl så knappast.

TS diskuterar inte hur irriterad hon är på film av idag. utan hur irriterad det gör henne att se KVINNOR slåss och vinna mot män.'

'
Citera
2021-12-12, 17:40
Medlem
Citat:
Absolut...på feminsitforumet på flashback står jag verkligen ut...som feminist.
men i irl så knappast.

TS diskuterar inte hur irriterad hon är på film av idag. utan hur irriterad det gör henne att se KVINNOR slåss och vinna mot män.'

'

Vad menar du? Kan du inte läsa och förstå hur allt hänger ihop?

Kvinnor vill inte se en liten skit spöa skiten ur en massa karlar. Kvinnorna har röstat redan med sina pengar och din sort är utdöende.

Du kanske gillar det? Men det ligger något trauma i ditt liv tillbaks på lur eller så är du bara korkad alternativt har NADA filmsmak att tala om.

Det är inte hon som är konstig, du är den konstiga och det har kvinnor världen runt gjort klart för allt och alla. WOKE är non grata!
Senast redigerad av System76 2021-12-12 kl. 17:43.
Citera
2021-12-12, 17:53
Medlem
Citat:
Vad menar du? Kan du inte läsa och förstå hur allt hänger ihop?

Kvinnor vill inte se en liten skit spöa skiten ur en massa karlar. Kvinnorna har röstat redan med sina pengar och din sort är utdöende.

Du kanske gillar det? Men det ligger något trauma i ditt liv tillbaks på lur eller så är du bara korkad alternativt har NADA filmsmak att tala om.

Det är inte hon som är konstig, du är den konstiga och det har kvinnor världen runt gjort klart för allt och alla. WOKE är non grata!
Så konstigt då hörrudu, att Hollywood, ett av världens största filmindustrier, satsar så på att just visa det som TS irriterar sig på, OM nu publiken inte hade velat se just detta.

Hur har du det med logiken egentligen? Har du nått personligt trauma kanske som slagit ut den biten ur hjärnkontoret på dig?

Fjant, du är numera satt på min ignore.
Citera
2021-12-12, 17:59
Medlem
Citat:
Så konstigt då hörrudu, att Hollywood, ett av världens största filmindustrier, satsar så på att just visa det som TS irriterar sig på, OM nu publiken inte hade velat se just detta.

Hur har du det med logiken egentligen? Har du nått personligt trauma kanske som slagit ut den biten ur hjärnkontoret på dig?

Fjant, du är numera satt på min ignore.

Vad Hollywood pysslar med vettefan och varför. Men det kommer inte att hålla i längden då dom flesta inte vill ta del av skräpet.

Trauma? Tog det hårt eller? Inte alls konstigt då man inte kan anamma en sån vriden syn på verkligheten du verkar ha om det inte finns något trauma i bakgrunden.

Våldtagen av pappa?
Våldtagen?
Mobbad i plugget?
Väldigt oattraktiv?
Tjock?
Psykiskt sjuk?

Något av dessa påståenden stämmer garanterat in på dig och sanningen är att dom flesta inte har dessa problem. Det bara verkar så pga internet och sociala medierna ni har kapat med er sjukdom.
Senast redigerad av System76 2021-12-12 kl. 18:39.
Citera
2021-12-13, 15:26
Medlem
gullfias avatar
Citat:

Du attackerar TS för att hon tycker film är skit idag och hon har förklarat varför. Och hon har också rätt i att det inte kan vara många kvinnor idag som tycker det här WOKE tramset är så jävla hett i slutändan med tanke på att dessa filmer drar in så lite stålar. Män vill inte se skiten, nu visar det sig att kvinnor inte heller vill se skräpet och industrin kommer bli tvunget att lägga WOKE pp hyllan. Det eller arbetslös. Länge leve kapitalism!

Tack för att du repeterade min åsikt igen i tråden, på ett effektivt sätt! Jag började låta som en repad skiva med mina argument och tröttnade på att säga samma sak om och om igen.

Jag skrev en lång lista på filmer och serier där jag tycker att tuffa kvinnor porträtteras på ett realistiskt sätt - för den som är intresserad.

Självklart kan jag sympatisera med att även män konfronteras med orealistiska ideal, i filmer.
Det här med att män porträtteras som orealistiskt muskulösa och bra på att slåss - det är mer något traditionellt. Vi är liksom vana vid det, även om det så klart är fel. Det är männens motsvarighet till orealistiskt snygga kvinnor - vilket var trenden tidigare. Skillnaden nu, för kvinnor är ju att man LÄGGER TILL förmågan att slåss, till att vara skitsnygg.

Jag skulle absolut vilja se mer realiska män i filmer och en realistisk skildring av hur slagsmål VERKLIGEN utfaller. Alltså folk däckar ganska snabbt och kan få allvarliga skador. Inga "smock-ljud" osv. Det är Hollywood som gjort det där till norm. Typiskt amerikanskt skräp!

Vill också tillägga att jag personligen inte tycker att det är varken snyggt, nödvändigt eller sexigt med orealistiska muskler hos män! Det enda som jag tycker är viktigt med den fysiska biten, för män, är att jag gärna ser att mannen är en bit längre än mig. Det känns bättre på något sätt och det är säkert något helt biologiskt som gör att kvinnor oftast föredrar det så.
Citera
2021-12-13, 16:11
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Tack för att du repeterade min åsikt igen i tråden, på ett effektivt sätt! Jag började låta som en repad skiva med mina argument och tröttnade på att säga samma sak om och om igen.

Jag skrev en lång lista på filmer och serier där jag tycker att tuffa kvinnor porträtteras på ett realistiskt sätt - för den som är intresserad.

Självklart kan jag sympatisera med att även män konfronteras med orealistiska ideal, i filmer.
Det här med att män porträtteras som orealistiskt muskulösa och bra på att slåss - det är mer något traditionellt. Vi är liksom vana vid det, även om det så klart är fel. Det är männens motsvarighet till orealistiskt snygga kvinnor - vilket var trenden tidigare. Skillnaden nu, för kvinnor är ju att man LÄGGER TILL förmågan att slåss, till att vara skitsnygg.

Jag skulle absolut vilja se mer realiska män i filmer och en realistisk skildring av hur slagsmål VERKLIGEN utfaller. Alltså folk däckar ganska snabbt och kan få allvarliga skador. Inga "smock-ljud" osv. Det är Hollywood som gjort det där till norm. Typiskt amerikanskt skräp!

Vill också tillägga att jag personligen inte tycker att det är varken snyggt, nödvändigt eller sexigt med orealistiska muskler hos män! Det enda som jag tycker är viktigt med den fysiska biten, för män, är att jag gärna ser att mannen är en bit längre än mig. Det känns bättre på något sätt och det är säkert något helt biologiskt som gör att kvinnor oftast föredrar det så.

Om du studerar slagsmål i film i detalj så bygger det ofta på att de män som blir nerslagna av "hjälten" beter sig som fån som inte klarar något.

Så film skapar man ofta en bild av män som antingen superstarka eller så beter de sig som fån som bara står och stirrar tills de blir nerslagna. Det är bara när hjälten möter sin antagonist som fighten blir utdragen.

Sen är har aldrig kampsportare orealistiska muskler, det är det bara så kallade kroppsbyggare som har.

Sen förstår jag inte varför inte kvinnor skulle kunna ha övernaturliga krafter på film? Om Spiderman kan bli biten av en spindel och få övernaturliga krafter varför skulle inte en kvinna kunna få det också?

Kan du ge exempel på filmer där småtjejer spöar stora starka karlar på ett sätt som är totalt orealistiskt?

Jag tycker Hollywood är ganska bra på att porträttera kvinnor som fightas på ett realistiskt
sätt.

Här är en scen där en kvinna spöar gamla hederliga Macgyver, det ser väldigt trovärdigt ut.
https://www.youtube.com/watch?v=slUOA2jHUvI
Citera
2021-12-13, 16:30
Medlem
1) Jag tror att du är en man

2) varför skulle just feminister vara insatta i det här? Tror du att det här är ett ämne som feminister grunnar på?
Typiskt flashbackmän pratar om feminister på det sätt du gör sedan kan du kalla dig gullwhatever hur mycket du vill

Det handlar alltså om FILM? Om rollkaraktärer som slår ner män?
Av det känner du dig så hotad att du måste gå in på Flashback och skriva ett upprört inlägg i deras antifeminist förlåt! Feministforum där du FÖRKLARAR att det är overkligt att kvinnor söår ner män därför att kvinnor är svagare än män och bladiblada.
Det handlar om nån FILM du har sett?
En film med skådespelarei?

Som om alla filmer där män slår ner män är met verkliga?
Män blir nrdslagna men reser sig upp utan problem
Knytnävslag i ansiktet låter skithögt i film där män slåss. Det ÄR overkligt, därför att det är film.
Det är också ingen hemlighet att kända manliga skådespelare använder sig av stuntmän. Inte ens de männen klarar av det du säger att kvinnor inte klarar av. Och by the way, de kvinnliga skådisarna har nog också stuntkvinnor som gör deras slagsmålsscener.
Det är film det är film det är film.

En del människor tycker om att titta de här filmerna.

Jag avskyr actionfilmer med män i huvudrollerna. Jag avskyr också filmer där man sjunger. Jag avskyr rymdfilmer. Jättemånga filmer väljer jag bort.
I tysthet.

Endast en flashbackman reagerar som du "gullan"
Citera
2021-12-16, 19:49
Moderator
sosweets avatar
Jag ser nog inte att det är något att tolka alls? Det är bara film, varken mer eller mindre.
Citera
2021-12-26, 22:13
Medlem
Dorniers avatar
Här är en riktig boxningsmatch mellan man och kvinna, kan ju vara kul att se.

Celebrity Boxing - Joanie 'Chyna' Laurer vs Joey Buttafuoco (2002-05-22)

Joey Buttafuoco vs "Chyna" Joanie Laurer!
Citera
2021-12-31, 03:43
Medlem
Akwas avatar
Hur ser du på den här nya trenden, i filmer?
[/quote]

Den är självklart larvig och orealistiskt på ett trött, inte ett spännande, sätt. Däremot håller jag inte med om att detta skulle vara en ny trend. Även om jag inte orkar forska fram empiriska bevis känns det ändå som att kvinnliga rollfigurer, i film och TV-serier, som spöar en manlig nästan alltid varit liten, tanig och överdrivet smidig. D.v.s. en massa hoppande, snurrande, sparkande och voltande. Aldrig genom aggressivitet eller styrka.

Anledningen till detta är inte att alla kvinnor är små och klena men för att de stora produktionsbolagen och sponsorerna aldrig vågar casta kvinnor som på riktigt är fysiskt stora och starka. Istället går de på säkra kort de tror ökar biljettförsäljning/tittande. Alla mer eller mindre kända skådespelerskor lever ju under daglig press att vara smala och underviktiga, således går de på sin höjd en intensivkurs i nån kampsport och lägger på sig något enstaka kilo extra muskler från gymet innan filmen/serien spelas in.

Det skulle således vara uppfriskande om någon regissör faktiskt skulle våga chansa och casta kvinnor från något relevant område såsom bodybuilding, crossfit, kampsport eller liknande. Det kommer dock aldrig hända.
Citera
2021-12-31, 03:48
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Ja
Lol. Det är så töntigt. Ibland blir det ju lyckat såklart men va faan.
Även om det "bara är film" vem pratar de med? Lebbos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in