2021-12-12, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Varför är du arbetslös? Menar du på fullaste allvar att du inte kan hitta ett enda jobb som inte kräver några kvalifikationer?

Ja, det menar jag, har du inte bil, gymnasiebetyg och kan inte tala/ skriva perfekt svenska, då är det och lyfta bidrag till slutet.
Citera
2021-12-12, 15:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ja, jag är arbetslös.

Får man fråga vad det är för tjänster du utför i ditt yrke?

Det fetade; det har jag inte påstått, du har sett fel, och det är inte min åsikt, men samhällets.
Jag sitter hemma och lattjar i min källare med min favoritsysselsättning via några hemsidor och tjänar 1-2 mkr per år. Jag är alltså en ganska typisk man som ordnar mitt eget jobb och min egen lön, istället för att gnälla att t.ex universitetet har 60% kvinnliga studenter. Gnäll funkar inte så bra som du sett i ditt eget liv. I själva verket hatar alla gnällkärringar.
Senast redigerad av Paris24 2021-12-12 kl. 15:51.
Citera
2021-12-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ja, det menar jag, har du inte bil, gymnasiebetyg och kan inte tala/ skriva perfekt svenska, då är det och lyfta bidrag till slutet.

Så varför läser du inte upp betygen och skaffar dig lite utbildning?
Citera
2021-12-12, 15:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Skriva perfekt svenska krävs definitivt inte men du får inte vara en fullblodsidiot.
Citera
2021-12-12, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Nja, nytt drivmedel bara. Fortfarande kupéfilter, bromsbelägg osv att byta.

Finns ingen drivmedel, om du menar 'grön bränsle', som är oetiskt, då åkrar skall användas för människa föda.
Citera
2021-12-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Absolut, vi bör omgående sluta inkvotera män.

Här är en lista på de 20 yrken som män oftast har.
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/sysselsattning-forvarvsarbete-och-arbetstider/yrkesregistret-med-yrkesstatistik/pong/tabell-och-diagram/20-vanligaste-yrkena-for-man/

Bland dessa har vi följande med högst andel män i yrket (andel män i parantes):
VVS-montörer m.fl. (99%)
Träarbetare, snickare m.fl (99%)
Installations- och serviceelektriker (98%)
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer (97%)
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer (93%)
Lastbilsförare m.fl. (93%)

Det är väl brist på folk i de flesta av de där jobben, så det är väl bara att köra igång att tvångskommendera ovilliga tjejer dit?

Detta är inget problem, för hon vill sluta sälja bensin och bilar. Så det betyder att VVS-montererna förlorar jobbet, liksom varenda snubbe på din lista.
Citera
2021-12-12, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Skriva perfekt svenska krävs definitivt inte men du får inte vara en fullblodsidiot.

Ja, i din optik är jag säkert det.
Citera
2021-12-12, 15:52
Medlem
Hur känner sig en inkvoterad kvinna på valfri tjänst?
Citera
2021-12-12, 15:57
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja, i din optik är jag säkert det.

Ja tveklöst är du en fullblodsidiot men dessutom är du en kravmaskin som tror att det är andras skyldig att serva dig genom hela livet. Det finns förstås ingen som vill anställa en sådan person eftersom man ska bidra när man arbetar, det är vad man får lön för.

Att du dessutom tror du sitter inne med kompetens om bättre system när du är helt outbildad är mest patetiskt. Du kan inte ens bedöma detta,
Citera
2021-12-12, 15:59
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Finns ingen drivmedel, om du menar 'grön bränsle', som är oetiskt, då åkrar skall användas för människa föda.

Ja, men ’vindsnurra’ också vara något som brukas för att driva bil. Eller om atomer krocka och släppa ifrån sig energi? Det bli bra med el som kan driva fordon. Åkern inte påverkas alls.
Citera
2021-12-12, 16:01
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theswedGuy
Detta är inget problem, för hon vill sluta sälja bensin och bilar. Så det betyder att VVS-montererna förlorar jobbet, liksom varenda snubbe på din lista.

Ahh, genialt!
Citera
2021-12-12, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Men själv har du inte lyft ett finger för att skapa dessa bättre system, det vill du att en man ska göra åt dig för du är värdelös, arbetslös och saknar kompetens för det. Ändå tror du att du sitter inne med sanningar trots din inkompetens. Detta är Dunning Kruger!

Hur kommer DK in i bilden? Jag har aldrig spelat Allan, som vissa andra i tråden. Jag påpekar problem som är uppkommit av miljö förstöringar, utledt av företag som är profit jägare.
Kompetens saknar jag, men jag har inte fel med analys, det bekräftas varje dag i denna sjuka världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in