Citat:
Ursprungligen postat av
TantRossin
Facebook? Skapad av en man, men är det viktigt? Viktigare än barn? Om alla kvinnor boycottade alla sociala medier, skulle aktierna gå till botten på dessa företag, som inte genererar något av värde.
Jag tror det är där pudelns kärna ligger begravd, att kvinnor inte hittar på trams. Hela spel världen, från tillverkare till konsumenter, det är män först och främst.
Inte hittar på trams? Oj du är nedvärderande för andra människors val som inte sammanfaller med dina egna?
För det första Facebook, jag skulle påstå att massor av människor inte håller med dig om att detinte tillför något.
Spelindustrin omsätter mer pengar än film och musik, tillsammans. Du har rätt i att produktion av spel är mansdominerad. Men du skall också vet att varenda kvinna som söker på ett jobb inom den industrin garanterat får jobb. Företag är desperata att få in kvinnor. Jag har en kusin inom spelindustrin, han har suttit i intervjuer och får de en ansökning från en kvinna på 100 män är det feststämning.
Andelen kvinnor som spelar spel är 45% i USA, jag kunde tyvärr inte hitta någon statistik för Sverige. Men det finns inga skäl att tro att det är så mycket annorlunda här. Det är ca 50/50.