2021-12-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kun styreverv, såvidt jeg kan se. Jeg tror ikke hun er ansatt.

Jeg tror det var hun som informerte de ansatte på elkraft eller på futurum om at noe forferdelig hadde skjedd men kunne ikke si hva det var når saken var helt fersk, så jeg tror hun er ansatt.
Citera
2021-12-11, 21:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvem er TF?

T*m F*ssdal (o), angitt som tidvis "løpegutt" for TH, det er litt ullne kilder på hvilken forbindelse de egentlig hadde, og hva TF egentlig gjorde for TH, annet enn at han fungerte som en slags "løpegutt" for TH og utførte litt sånn diverse, av ymse slag.

Han døde i begynnelsen av desember 2018, selvmord sier noen, men det er ikke fremkommet detaljer om hvordan han døde.

Det er uansett sagt at at han og TH hadde en forbindelse, og at han hadde kompetanse som er relevant for noen som skulle utført selve handlingene i S4 den dagen.

Så går han hen og tar seg selv da, bare noen uker etter at AE "forsvinner".
Citera
2021-12-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
T*m F*ssdal (o), angitt som tidvis "løpegutt" for TH, det er litt ullne kilder på hvilken forbindelse de egentlig hadde, og hva TF egentlig gjorde for TH, annet enn at han fungerte som en slags "løpegutt" for TH og utførte litt sånn diverse, av ymse slag.

Han døde i begynnelsen av desember 2018, selvmord sier noen, men det er ikke fremkommet detaljer om hvordan han døde.

Det er uansett sagt at at han og TH hadde en forbindelse, og at han hadde kompetanse som er relevant for noen som skulle utført selve handlingene i S4 den dagen.

Så går han hen og tar seg selv da, bare noen uker etter at AE "forsvinner".

Han har ikke jeg hørt om. Hadde de tett kontakt underveis og tett opp til dette?
Citera
2021-12-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Helt enig i at det er mye galskap her. Det var f.eks. helt unødvendig å ha koder for å formidle at AE var død. GM har nok mer peiling på kryptovaluta enn kidnappinger.

Politiet trodde selvsagt ikke på noe tidspunkt at familien ikke ønsket å få AE tilbake i live. Selv om TH er skyldig, så ville han selvsagt utad gjort det han kunne for å få henne tilbake i live. Her er det bare du som ikke skjønner at å betale løsepenger, i verste fall kunne føre til AEs umiddelbare død.

Politiet tok også trusselbrevet på alvor de første månedene. Hvis ikke hadde saken blitt offentliggjort på et tidlig tidspunkt.

Motivet for eventuelle medvirkere er nok penger. AE var en person som alle likte, og var neppe noen trussel for noen.

Jeg tror hun kan ha vært ansett som en trussel. Hvorfor skulle man ellers se behovet for å drepe henne? TH var jo ikke redd for å eventuelt gi henne litt av sitt i følge seg selv. Så om hun ønsket skilsmisse og noen kroner så ville han vel bare latt henne gå, eller?
Citera
2021-12-11, 21:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Han har ikke jeg hørt om. Hadde de tett kontakt underveis og tett opp til dette?

Ukjent.

Det er generelt lite informasjon om hva både kjennskapet gikk ut på, og hva slags kontakt de egentlig hadde.

Han er vel mest en som er spilt inn som et rykte, og som det finnes særdeles lite informasjon om, det er ikke engang kjent hvordan han tok livet av seg, kun at det skjedde i løpet av de to første ukene av desember 2018, og at det ryktes at han var en som utførte ting for TH, litt sånn bakhånds.

Men jeg føler at han blir litt oversett, nettopp fordi han er død, og dermed ikke har så stor nyhetsinteresse.
Citera
2021-12-11, 21:54
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg var vel inne på dette i går når jeg spurte etter en mulig «tronarving» i dette. Aner ingenting om ligningene og deres økonomiske status pr i dag, men det kan selvfølgelig være utsikter til endring i den som drev noen.

Tror Fru Hagen kunne vært med på å oppklare dette, men hun er som kjent long gone stakkaren. Kanskje pga forannevnte?

Usikker på om sidekickens motiv nødvendigvis er kun økonomisk betinget. Kanskje vi skulle lytte litt ekstra til THs egne ord: er det noe livet har lært meg så er det at rettferdigheten seirer til slutt, men det kan ta litt tid. Kan det være at det ligger noe her?

Rettferdigheten seirer til slutt, sa han, mens han så ned i bakken.
I begynnelsen av tråden sto det noe om at han hadde ringt en mann og sagt at "nå har hun fått som fortjent". Mulig det var broren som fikk denne oppringningen. Husker ikke hvem som postet innlegget.
Det sto også noe om at hun hadde vært utro med broren.
Det sto også at TH hadde løpt etter en mann med kniv, på en fest.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-12-11 kl. 22:09.
Citera
2021-12-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ukjent.

Det er generelt lite informasjon om hva både kjennskapet gikk ut på, og hva slags kontakt de egentlig hadde.

Han er vel mest en som er spilt inn som et rykte, og som det finnes særdeles lite informasjon om, det er ikke engang kjent hvordan han tok livet av seg, kun at det skjedde i løpet av de to første ukene av desember 2018, og at det ryktes at han var en som utførte ting for TH, litt sånn bakhånds.

Men jeg føler at han blir litt oversett, nettopp fordi han er død, og dermed ikke har så stor nyhetsinteresse.

Kan være at han er interessant i dette, men nå er jo også han gone så lite å finne ut av der kanskje.

Ble der funnet noe fremmed dna i SV?
Citera
2021-12-11, 21:59
Medlem
Citat:
Jeg tror hun kan ha vært ansett som en trussel. Hvorfor skulle man ellers se behovet for å drepe henne? TH var jo ikke redd for å eventuelt gi henne litt av sitt i følge seg selv. Så om hun ønsket skilsmisse og noen kroner så ville han vel bare latt henne gå, eller?

Hvis TH er skyldig har det nok mer med følelser å gjøre enn penger. Han hadde aldri fått noen som kjente AE til å være medhjelper i et drap. Mange hardbarka kriminelle ville nok også sagt nei til en slik forespørsel.
Citera
2021-12-11, 22:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Rettferdigheten seier til slutt, sa han, mens han så ned i bakken.
I begynnelsen av tråden sto det noe om at han hadde ringt en mann og sagt at "nå har hun fått som fortjent". Mulig det var broren som fikk denne oppringningen. Husker ikke hvem som postet innlegget.

Det var noe om at TH hadde ringt opp noen, i fylla, og sagt noe sånt som at "nå har hun fått som fortjent", ja.

Jeg trodde også lenge at denne påståtte utroskapen hadde foregått med en bror av TH, den samme broren som han ringte til i fylla og sa at hun hadde fått som fortjent, men så er det jo blitt påstått her i ettertid at det var søsteren til TH sin mann som var den hun skulle ha hatt et nært forhold til.

Og det var ikke engang snakk om "utroskap", kun at TH mistenkte det, fordi AE og svogeren hadde en god tone og utviklet et slags vennskap hvor de snakket sammen, og hvor kanskje svogeren støttet AE i en vanskelig tid og ville hjelpe henne ut av ekteskapet med TH.

Sånn fritt gjengitt fra hukommelsen.
Citera
2021-12-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis TH er skyldig har det nok mer med følelser å gjøre enn penger. Han hadde aldri fått noen som kjente AE til å være medhjelper i et drap. Mange hardbarka kriminelle ville nok også sagt nei til en slik forespørsel.

Du har fått med deg at TH er siktet for drap/medvirkning til drap? Du har fått med deg at politiet mener han har hatt en eller flere medhjelpere?

Hva slags følelser kan TH ha blitt styrt av dersom han er skyldig i dette?
Citera
2021-12-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Rettferdigheten seier til slutt, sa han, mens han så ned i bakken.

Ja han sa så. Kryptisk.

Fremstår som til tider en villbasse gjør han også. Jeg tror han er skyldig i dette, men jeg lurer fortsatt på om denne eventuelle utroskapen fra hennes side for mange, mange år siden er den egentlige årsaken til at hun ble tatt av dage.
Citera
2021-12-11, 22:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det var noe om at TH hadde ringt opp noen, i fylla, og sagt noe sånt som at "nå har hun fått som fortjent", ja.

Jeg trodde også lenge at denne påståtte utroskapen hadde foregått med en bror av TH, den samme broren som han ringte til i fylla og sa at hun hadde fått som fortjent, men så er det jo blitt påstått her i ettertid at det var søsteren til TH sin mann som var den hun skulle ha hatt et nært forhold til.

Og det var ikke engang snakk om "utroskap", kun at TH mistenkte det, fordi AE og svogeren hadde en god tone og utviklet et slags vennskap hvor de snakket sammen, og hvor kanskje svogeren støttet AE i en vanskelig tid og ville hjelpe henne ut av ekteskapet med TH.

Sånn fritt gjengitt fra hukommelsen.

Ja, det spørs jo hva man legger i det med utroskap.
Se film, spise pizza, og gå tur med en hund sammen, behøver jo ikke nødvendigvis være utroskap.
"mann innvolvert i ekteskapskonflikt" sto det i media. Ekteskapsonflikt trenger ikke være utroskap.
Klart, hvis TH bare er opptatt av penger, og aldri er hjemme å skjøtter familien, hva skal AE gjøre da, sitte å se i veggen? Så, jeg skjønner henne.

Usikker på hva som menes, men det kan jo også tenkes at det var svigerbror og ikke bror som mentes. At det kanskje var 2 konflikter. Det er jo rart at det aldri kom noen dementeringer på det i ettertid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in