2021-12-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, to kandidater peker seg ut - begge langvarige bekjentskaper og 'arbeidshester' for TH: GHH og VE.
Eneste grunn jeg kan se til at de skulle ha noen interesse av å fjerne AE, er å hindre henne i å stikke
av med halvparten av formuen til TH - men kun hvis de har utsikter til å arve "imperiet".

Men jeg vet ikke hvor sannsynlig dette kan være. Hva sier ligningene om deres økonomiske status?
Å være håndtlangere og tidvis styremedlemmer tilsier ikke mer enn at de er arbeidstakere.
De er ikke ungdommer heller, VE er vel i slutten av femtiåra, mens GHH er femtito, mener jeg å huske.

Et skikkelig bryterkast der motstanderen blir løftet opp så beina sparker ned taklampa
Citera
2021-12-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, to kandidater peker seg ut - begge langvarige bekjentskaper og 'arbeidshester' for TH: GHH og VE.
Eneste grunn jeg kan se til at de skulle ha noen interesse av å fjerne AE, er å hindre henne i å stikke
av med halvparten av formuen til TH - men kun hvis de har utsikter til å arve "imperiet".

Men jeg vet ikke hvor sannsynlig dette kan være. Hva sier ligningene om deres økonomiske status?
Å være håndtlangere og tidvis styremedlemmer tilsier ikke mer enn at de er arbeidstakere.
De er ikke ungdommer heller, VE er vel i slutten av femtiåra, mens GHH er femtito, mener jeg å huske.

Jeg var vel inne på dette i går når jeg spurte etter en mulig «tronarving» i dette. Aner ingenting om ligningene og deres økonomiske status pr i dag, men det kan selvfølgelig være utsikter til endring i den som drev noen.

Tror Fru Hagen kunne vært med på å oppklare dette, men hun er som kjent long gone stakkaren. Kanskje pga forannevnte?

Usikker på om sidekickens motiv nødvendigvis er kun økonomisk betinget. Kanskje vi skulle lytte litt ekstra til THs egne ord: er det noe livet har lært meg så er det at rettferdigheten seirer til slutt, men det kan ta litt tid. Kan det være at det ligger noe her?
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-11 kl. 21:27. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg var vel inne på dette i går når jeg spurte etter en mulig «tronarving» i dette. Aner ingenting om ligningene og deres økonomiske status pr i dag, men det kan selvfølgelig være utsikter til endring i den som drev noen.

Tror Fru Hagen kunne vært med på å oppklare dette, men hun er som kjent long gone stakkaren.

Usikker på om sidekickens motiv nødvendigvis er kun økonomisk betinget. Kanskje vi skulle lytte litt ekstra til THs egne ord: er det noe livet har lært meg så er det at rettferdigheten seirer til slutt, men det kan ta litt tid. Kan det være at det ligger noe her?

Tronarving ser ut til å være eldstedatter.
Citera
2021-12-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Tronarving ser ut til å være eldstedatter.

Er vel kun et eventuelt foreløpig ukjent testamente som sier noe om dette.
Citera
2021-12-11, 21:30
Medlem
Citat:
Er vel kun et eventuelt foreløpig ukjent testamente som sier noe om dette.

Så hvorfor spør du? Eldstedatter er den eneste som har verv i konsernet.
Citera
2021-12-11, 21:30
Medlem
Niffys avatar
Så må vi ikke glemme TF, selv om han er død.

Det er jo sagt at kommunikasjonen i brevet ikke sammensvarer helt med den videre kommunikasjonen som har foregått på kryptert mail og at dette kan skyldes forskjellige forfattere.
Citera
2021-12-11, 21:33
Medlem
Citat:

Retorikk. Verv sier ingenting om hvem som er mulig fremtidig arving.
Citera
2021-12-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så må vi ikke glemme TF, selv om han er død.

Det er jo sagt at kommunikasjonen i brevet ikke sammensvarer helt med den videre kommunikasjonen som har foregått på kryptert mail og at dette kan skyldes forskjellige forfattere.

Hvem er TF?
Citera
2021-12-11, 21:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Kun styreverv, såvidt jeg kan se. Jeg tror ikke hun er ansatt.
Citera
2021-12-11, 21:35
Medlem
Citat:
Retorikk. Verv sier ingenting om hvem som er mulig fremtidig arving.

Så hva er ditt poeng da for fasan? Du har jo allerede svart på ditt eget spørsmål, og avfeier alt annet.
Citera
2021-12-11, 21:35
Medlem
Citat:
Reelle kidnappere vil selvfølgelig ha et ønske om ikke å bli avslørt. Men er også villige til å risikere noe for å få sitt utbytte. Noe disse fingerte ikke, i så stor grad, var interessert i. I tillegg oppfordrer de TH til å kontakte politiet når han får sin kone hjem. Det ville bare være rettferdig sett med deres øyne. For en galskap.
Helt enig i at det er mye galskap her. Det var f.eks. helt unødvendig å ha koder for å formidle at AE var død. GM har nok mer peiling på kryptovaluta enn kidnappinger.

Citat:
Tror politiet ganske greit koblet dette jeg.
Politiet trodde selvsagt ikke på noe tidspunkt at familien ikke ønsket å få AE tilbake i live. Selv om TH er skyldig, så ville han selvsagt utad gjort det han kunne for å få henne tilbake i live. Her er det bare du som ikke skjønner at å betale løsepenger, i verste fall kunne føre til AEs umiddelbare død.

Politiet tok også trusselbrevet på alvor de første månedene. Hvis ikke hadde saken blitt offentliggjort på et tidlig tidspunkt.

Citat:
Noe det imidlertid ser ut til at de har vansker med er motivet hos de involverte. Men, for alt jeg vet, kanskje de vet hva det reelle motivet er hos medvirkere. Men de skal allikevel klare å bevise medvirkningen.

Motivet for eventuelle medvirkere er nok penger. AE var en person som alle likte, og var neppe noen trussel for noen.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-12-11 kl. 21:40.
Citera
2021-12-11, 21:39
Medlem
Citat:
Så hva er ditt poeng da for fasan? Du har jo allerede svart på ditt eget spørsmål, og avfeier alt annet.

Her avfeies ingenting. Det gjøres forsøk på en dialog ved å stille retoriske spørsmål. Og det fungerer. Forslag til mgm og tronarving hagler inn ser du. GHH, VE, TF?, HHB er foreløpige kandidater. Hvem holder du en knapp på som mgp som medvirker? Og eventuelt hvorfor?
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-11 kl. 21:43. Anledning: Redigert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in