2021-12-11, 10:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hvis du har ret, at det var alibi, han var ude efter, og hættemanden virkelig er tjekket ud af sagen - må MN/andre forretningspartnere have et anstrengt forhold til TH idag.

MN antyder jo i intervju med Dagens Næringsliv at han ikke vil ha noe særlig med TH å gjøre.
Han avstår fra å kommentere forholdet dem i mellom, og understreker samtidig at TH ikke har
noe som helst å gjøre med den daglige driften av Elkraft. Det forteller mye, synes jeg.

Men det kan virke som om dette anstrengte forholdet dem imellom ikke er av helt ny dato, heller.
Lurer veldig på hva MN har fortalt politiet i avhør. Jeg regner jo med han har vært inne.
Citera
2021-12-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Eneste motiv han har er om han fryktet aeh på eiersiden, oppsplitting eller salg av andeler i foretaket for å utbetale aehs andel av fellesboet. Endring i eierstruktur er ikke nok som motiv for medvirkning til drap.

Nej, der skal mere til for at være medvirkende til et drab, tænker jeg også. Det et trods alt en forbrydelse til 21 år bag tremmer.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-11 kl. 11:42.
Citera
2021-12-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Når sist viste politiet slike talenter som det du håper på?

De holder kortene tæt til kroppen - ny mediestrategi, tænker jeg. Måske for at undgå spekulationer herinde og andre steder.

Men de får godkendelse til at efterforske videre, så flere end politiet mener altså, de er på rette vej. Ellers blev der ikke brugt så mange ressourcer og penge på efterforskningen stadigvæk.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-11 kl. 11:44.
Citera
2021-12-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror du har rett, mye av pusselspillet er lagt. Akkurat når de slår til er vanskelig å spå.

Ja, det har de jo sagt siden 2019, men det virker som om, at de ‘kun’ lige mangler det sidste. Men det kan selvfølgelig også tage sin tid - det lyder meget kompliceret det med krypto, tor mail osv., og er selvfølgelig brugt af en grund, for ikke at kunne spores. Men måske man kan i 2021/2022. Men tror ikke TH står bag kryptodelen/tor mail osv. Det virker alt for avanceret, at skulle Google sig frem til, tænker jeg. Så det bliver spændende at se, hvem der er i den anden ende som gm eller mgm.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-11 kl. 12:32.
Citera
2021-12-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ja, det har de jo sagt siden 2019, men det virker som om, at de ‘kun’ lige mangler det sidste. Men det kan selvfølgelig også tage sin tid - det lyder meget kompliceret det med krypto, tor mail osv., og er selvfølgelig brugt af en grund, for ikke at kunne spores. Men måske man kan i 2021/2022. Men tror ikke TH står bag kryptodelen/tor mail osv. Det virker alt for avanceret, at skulle Google sig frem til, tænker jeg. Så det bliver spændende at se, hvem der er i den anden ende som gm eller mgm.
Gamle menn er ikke kjent for kryptokompetanse, men gamle menn kan være mellommann mot et miljø. Vi kan ikke utelukke at th har visket noen i øret om at kona måtte forsvinne. I så fall er det avgjørende å finne mgm.
Citera
2021-12-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
En som utfører en kidnapping er altså ikke like redd for å bli avslørt?

Det var synd du ikke var involvert i etterforskningen helt fra starten av. I løpet av de første dagene kunne du både avslørt at familien var uinteressert i å få AE tilbake i live, og at trusselbrevet beviser at dette ikke er en ekte kidnapping.

Reelle kidnappere vil selvfølgelig ha et ønske om ikke å bli avslørt. Men er også villige til å risikere noe for å få sitt utbytte. Noe disse fingerte ikke, i så stor grad, var interessert i. I tillegg oppfordrer de TH til å kontakte politiet når han får sin kone hjem. Det ville bare være rettferdig sett med deres øyne. For en galskap.

Tror politiet ganske greit koblet dette jeg. Noe det imidlertid ser ut til at de har vansker med er motivet hos de involverte. Men, for alt jeg vet, kanskje de vet hva det reelle motivet er hos medvirkere. Men de skal allikevel klare å bevise medvirkningen.
Citera
2021-12-11, 18:37
Medlem
Citat:

Det er meget trolig at TH har en medhjelper. Kanskje vet de hvem det er og har en rekke indisier. Men eneste måten å trekke denne med er via dennes eventuelle befatning med kryptodelen i dette?
Citera
2021-12-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Gamle menn er ikke kjent for kryptokompetanse, men gamle menn kan være mellommann mot et miljø. Vi kan ikke utelukke at th har visket noen i øret om at kona måtte forsvinne. I så fall er det avgjørende å finne mgm.

Kanskje noen hvisket TH i øret at nå må hun forsvinne?
Citera
2021-12-11, 20:02
Medlem
Citat:
Det er meget trolig at TH har en medhjelper. Kanskje vet de hvem det er og har en rekke indisier. Men eneste måten å trekke denne med er via dennes eventuelle befatning med kryptodelen i dette?

Hvis det er ham, der står bag, tænker jeg også, at han må have mindst en medhjælper. Ikke ret mange kender til alt det, der er brugt i denne sag.

Men samtidig tror jeg heller ikke, at han ville bruge andre end dem han stoler 100% på, efter hvad jeg har læst om ham herinde og i medierne.

Så hvis det er ham, må det være en i en meget tæt relation af en slags, der kan noget om både IT og kryptovaluta.

Måske en eller begge de 2 forretningsforbindelser, der blev kaldt ind af politiet, og skulle fremvise en del privat information.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-11 kl. 20:27.
Citera
2021-12-11, 20:36
Medlem
Citat:
Hvis det er ham, der står bag, tænker jeg også, at han må have mindst en medhjælper. Ikke ret mange kender til alt det, der er brugt i denne sag.

Men samtidig tror jeg heller ikke, at han ville bruge andre end dem han stoler 100% på, efter hvad jeg har læst om ham herinde og i medierne.

Så hvis det er ham, må det være en i en meget tæt relation af en slags, der kan noget om både IT og kryptovaluta.

Måske en eller begge de 2 forretningsforbindelser, der blev kaldt ind af politiet, og skulle fremvise en del privat information.

I følge de som kan dette, vil det ta noe tid å tilegne seg denne kunnskapen. Men mulig for alle som er interessert i å fordype seg litt.

Jeg er enig i at medhjelper trolig er noen nærstående. Og at denne meget trolig, i likhet med TH, så fordelene ved at hun ble tatt av dage. Så hvem kan det være? Og hvordan har det seg at også denne hadde et ønske om og ville være tjent med at hun ble borte for alltid?

Holder en knapp på en sidekick.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-11 kl. 20:38. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-11, 20:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
I følge de som kan dette, vil det ta noe tid å tilegne seg denne kunnskapen. Men mulig for alle som er interessert i å fordype seg litt.

Jeg er enig i at medhjelper trolig er noen nærstående. Og at denne meget trolig, i likhet med TH, så fordelene ved at hun ble tatt av dage. Så hvem kan det være? Og hvordan har det seg at også denne hadde et ønske om og ville være tjent med at hun ble borte for alltid?

Holder en knapp på en sidekick.

Vel, to kandidater peker seg ut - begge langvarige bekjentskaper og 'arbeidshester' for TH: GHH og VE.
Eneste grunn jeg kan se til at de skulle ha noen interesse av å fjerne AE, er å hindre henne i å stikke
av med halvparten av formuen til TH - men kun hvis de har utsikter til å arve "imperiet".

Men jeg vet ikke hvor sannsynlig dette kan være. Hva sier ligningene om deres økonomiske status?
Å være håndtlangere og tidvis styremedlemmer tilsier ikke mer enn at de er arbeidstakere.
De er ikke ungdommer heller, VE er vel i slutten av femtiåra, mens GHH er femtito, mener jeg å huske.
Senast redigerad av Svartediket 2021-12-11 kl. 21:15.
Citera
2021-12-11, 21:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, to kandidater peker seg ut - begge langvarige bekjentskaper og 'arbeidshester' for TH: GHH og VE.
Eneste grunn jeg kan se til at de skulle ha noen interesse av å fjerne AE, er å hindre henne i å stikke
av med halvparten av formuen til TH - men kun hvis de har utsikter til å arve "imperiet".

Men jeg vet ikke hvor sannsynlig dette kan være. Hva sier ligningene om deres økonomiske status?
Å være håndtlangere og tidvis styremedlemmer tilsier ikke mer enn at de er arbeidstakere.
De er ikke ungdommer heller, VE er vel i slutten av femtiåra, mens GHH er femtito, mener jeg å huske.

VE har en ekstradimensjon som sønnen til TH's søster. Familie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in