2021-12-10, 09:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Hillary sade häromveckan att hon aldrig kommer att pensionera sig från politiken (troligen för mycket hybris för att ens begripa att hon en dag kommer att dö). Däremot har du rätt i att hon aldrig kommer att bli president igen, därtill är hon alltför avskydd av det amerikanska folket. DNC vet detta och låter henne aldrig bli valbar kandidat igen, men om Biden skall kuppas bort utesluter jag inte att hon tar över.
Och ändå står vi här med Hillary och inget händer med att ställa upp.
Visst är det komiskt.
Citera
2021-12-11, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och ändå står vi här med Hillary och inget händer med att ställa upp.
Visst är det komiskt.
Komiskt? Komiskt vore det om barnvåldtäktsmannen som Hillary fick fri på teknikaliteter och sedan på en bandad upptagning hånskrattade åt hans offer som fått sitt liv förstört, besökte Hillarys hus och våldtog henne och hennes djävla familj.

Att Hillary inte ställer upp som presidentkandidat beror uteslutande på att hon inte har en chans att vinna ett presidentval p g a att hon är hatad av så många. Det är t o m möjligt att själv inser att hon är chanslös, men vad som är säkert är att DNCs ledning inser att Hillary är fel häst att satsa på och därmed kan hon inte bli nominerad igen ens om hon försökte.

Däremot kan hon kanske bli president igen om Biden trillar av pinn, men jag skulle nog sätta mina slantar på Buttigieg i ett sådant scenario.
Citera
2021-12-11, 03:52
Medlem
Har dom ingen kandidat " Over there" som inte är/ närmar sej åtti år?
Citera
2021-12-11, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hon har flera gånger anspelat på att hon kan tänka sig någon roll framöver i politiken. Kanske som minister igen (tröstpris som dessutom har fördelen att man slipper väljas men skulle samtidigt kännas som att hon trampar vatten då hon redan gjort detta), ambassadör (fast nja... det känns lite för "meh" för att det skulle tillfredställa Killarys maktambitioner). FN-ambassadör (mmm.. detta skulle MÖJLIGEN vara något i en intressant härrad men i så fall som FNs Generalsekreterare, och det är inte USAs roll tur än på länge, länge. Nej, jag tror nog hon hoppas på att få ta Kamalas plats och därmed försöka "Kuppa sig in" bakvägen. Hon lär i alla fall vara en villig kandidat alla gånger.
Ja, Hillary känner sig alltför betydelsefull för att en post som utrikesminister eller vicepresident skulle locka henne vilket är rätt komiskt med tanke på att den enda roll hon skulle passa i är som hängande i en lyktstolpe i Washington.
Senast redigerad av TomSowell 2021-12-11 kl. 04:05.
Citera
2021-12-11, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ja, Hillary känner sig alltför betydelsefull för att en post som utrikesminister eller vicepresident skulle locka henne vilket är rätt komiskt med tanke på att den enda roll hon skulle passa i är som hängande i en lyktstolpe i Washington.
Hur kan man anta en roll som hängande i en lyktstolpe när det är en passiv sats och inget man gör. Har hon hängts av lojala "patrioter" eller jobbar hon aktivt för att hänga sig själv menar du?
Ena utesluter inte det andra.
Jag kan inte riktigt se 2000 demokrater stå på the ellipse och skrika "hang hillary" såsom när 2000 "patrioter" skanderade "Hang Mike Pence". För B-laget tog med en galge och en plattform och försökte hänga VP Pence, medan jag inte kan minnas att Hillary aspirerat till att hänga från en lyktstolpe eller uppmuntrats till det ur väljare i hennes egna parti.
De enda som verkar vilja ha ihjäl hillary är dessa "real americans" vilket är ironiskt med tanke på hur regel nr 1 alltid verkar vara att anklaga sin opponent för det man själv gör sig skyldig till (anarki a la antifa tex)

Så nej, Hillary clinton med sina 30 år i den federala regeringen är nog lite bättre lämpad för offentligt ämbete än vad du ger henne credd för att vara.

Och nej,hillary kommer inte kandidera igen. Hon vill skriva fler böcker säger hon.
Och ja, Donald Trump förlorade populärvalet till hillary clinton med över 3milj röster.
Citera
2021-12-11, 11:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Komiskt? Komiskt vore det om barnvåldtäktsmannen som Hillary fick fri på teknikaliteter och sedan på en bandad upptagning hånskrattade åt hans offer som fått sitt liv förstört, besökte Hillarys hus och våldtog henne och hennes djävla familj.

Att Hillary inte ställer upp som presidentkandidat beror uteslutande på att hon inte har en chans att vinna ett presidentval p g a att hon är hatad av så många. Det är t o m möjligt att själv inser att hon är chanslös, men vad som är säkert är att DNCs ledning inser att Hillary är fel häst att satsa på och därmed kan hon inte bli nominerad igen ens om hon försökte.

Däremot kan hon kanske bli president igen om Biden trillar av pinn, men jag skulle nog sätta mina slantar på Buttigieg i ett sådant scenario.
Att du väljer prata om annat, det berättar du inte längre bryr dig om att Hillary inte ställer upp igen.
Utan detta är bara nått som du tror ska agitera någon, men det är svårt och bli agiterad av en låtsas verklighet du ger oss.
Utan den är bara komisk att du inbillar dig någon går på.
Citera
2021-12-11, 14:49
Medlem
Citat:

Hahaha ja verkligen!

Buttigieg tror jag inte är aktuell förrän om måååånga år... Tror han i så fall är mer material för att bli vice än att bli president. Om man blir det skulle det dock garanterat svidda i skinnet för Hillarys påehjare som i så fall kommer att ha fått se så väl en "svarting" som "bög" få bli president innan ens en kvinna kommit på tal. Hillary tror jag emellertid skiter i sådant, hon bryr sig inte ifall en "kvinna" blir president, hon bryr sig enbart ifall den "kvinnan" är henne själv.

Nu har ju Hillary förvisso redan ertappats en gång med att rigga primärvalen (då hon lät sin lakej Debbie Wasserman hålla ett Kalle Anka-val där bordet var riggat mot Bernie Sanders) så det kan vara svårt att lyckas med något sådant igen. Men jag tror du är inne på något, att hon i bakgrunden är med och eldar på osämjan mot Kamala, för det finns en anledning till att hon inte "feministhyllar" Kamala mer är vad hon borde göra om on nu menat ett skvatt av det där med vikten att få en kvinna till presidentposten i framtiden. Jag tror hon säkerligen kommer försöka lobba på att utses till Vice, sedan, när det råder Repulikansk majoritet efter valet 2022, kommer hon säkerligen försöka kohandla med Kevin McCarthy, som då kommer vara talman, och åberope det 25:e tillägget. Republikanerna kommer av politiska skäl inte vilja missa ett tillfälle att nita den sittande presidenten, kommer känna sig tvingade att nappa, för man kan inte bygga en hel argumentation på att Biden är en gaggig gubbe som måste bort, för att sedan backa och inte göra det när man han chansen. Det skulle kosta alltför mycker trovärdighet hos väljarna. Vips, så får vi då Hillary istället i Ovala rummet.

Hillary själv bekräftat att hon är öppen för möjligheten att under vissa omständigheter kunna iträda rollen som vice-president:

https://nypost.com/2020/02/06/hillary-clinton-on-being-vice-president-never-say-never/
Citera
2021-12-11, 16:08
Bannlyst
Citat:
Att du väljer prata om annat, det berättar du inte längre bryr dig om att Hillary inte ställer upp igen.
Utan detta är bara nått som du tror ska agitera någon, men det är svårt och bli agiterad av en låtsas verklighet du ger oss.
Jag tror du har helt rätt faktiskt. Vi kanske inte håller med om mycket men här har du rätt
Citera
2021-12-11, 19:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundalatinon
Jag tror du har helt rätt faktiskt. Vi kanske inte håller med om mycket men här har du rätt
Jag vet inte vad denna besatthet över att tala om Hillary idag, då inget tyder på att hon kommer ställa upp i nått val längre.
Och detta måste man ju berätta för vissa som verkar inte hänga med i verkligheten.

Och som du säger, detta har inget med politiska åsikter och göra, så enkelt att hålla med och i och med det vi sett med Hillary.
Men ädnrar sig nått, så är jag öppen för återuppta en diskussion.
Men nått säger mig att det kommer med stor trolighet aldrig ske.
Citera
2021-12-11, 23:01
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte vad denna besatthet över att tala om Hillary idag, då inget tyder på att hon kommer ställa upp i nått val längre.
Och detta måste man ju berätta för vissa som verkar inte hänga med i verkligheten.

Och som du säger, detta har inget med politiska åsikter och göra, så enkelt att hålla med och i och med det vi sett med Hillary.
Men ädnrar sig nått, så är jag öppen för återuppta en diskussion.
Men nått säger mig att det kommer med stor trolighet aldrig ske.
Nej då, likt FOX news "War on christmas" och alla andra kulturkrig, så mynnar allting i att hålla dessa naiva stackare livrädda för all form av realism.

Hillary ställer upp är lika mycket en boogey man som Hillarys emailserver,hennes kärnvapenhandel med Iran, och det faktum att hon utövar child trafficking ifrån en pizzeria i washington DC
Och vilket bättre utlopp kan man hitta idag än fakehistorier om hillary clinton. För Orange Man skiter i sina följare. Han ser dem som sin personliga Bankomat.
Och de som får sina nyheter från Bannons War room och som hörde Jason Miller skrika att hillary tänker ta över makten, under ett torsdagsavsnitt av Steve Bannons War Room-podcast kommer inte heller acceptera att hon vinner med fler röster än Trump (igen) samtidigt som de förväntar sig att ett demokratiskt val ska anses vara legitimt när "rätt"kandidat vinner, och göras om när "fel kandidat" vinner.

I min mening är det unga män i 30års åldern som propagerar dessa lögner eller låter sig utsättas för massivt propaganda på sociala medier (GAB,Breitbart,telegram,facebook,twitter) just för att slippa hantera verkligheten: Singel, övervikt, få stadiga vänskapsrelationer,tunnande hårbotten, alkoholism, ostadig anställning på något bemanningsbolag, taskiga relationer med sin egen familj,ilska över att det sitter rumänska tiggare framför ICA, osv)

Vi snackar om max 15% i Sverige som på allvar föredrar fascism framför majoritetsviljan och sisådär
20-28% av USA:s väljare som är hardcore MAGAs och villiga att hänga vicepresidenten och husets talman etc.
Citera
2021-12-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundalatinon
Nej då, likt FOX news "War on christmas" och alla andra kulturkrig, så mynnar allting i att hålla dessa naiva stackare livrädda för all form av realism.

Hillary ställer upp är lika mycket en boogey man som Hillarys emailserver,hennes kärnvapenhandel med Iran, och det faktum att hon utövar child trafficking ifrån en pizzeria i washington DC
Och vilket bättre utlopp kan man hitta idag än fakehistorier om hillary clinton. För Orange Man skiter i sina följare. Han ser dem som sin personliga Bankomat.
Och de som får sina nyheter från Bannons War room och som hörde Jason Miller skrika att hillary tänker ta över makten, under ett torsdagsavsnitt av Steve Bannons War Room-podcast kommer inte heller acceptera att hon vinner med fler röster än Trump (igen) samtidigt som de förväntar sig att ett demokratiskt val ska anses vara legitimt när "rätt"kandidat vinner, och göras om när "fel kandidat" vinner.

I min mening är det unga män i 30års åldern som propagerar dessa lögner eller låter sig utsättas för massivt propaganda på sociala medier (GAB,Breitbart,telegram,facebook,twitter) just för att slippa hantera verkligheten: Singel, övervikt, få stadiga vänskapsrelationer,tunnande hårbotten, alkoholism, ostadig anställning på något bemanningsbolag, taskiga relationer med sin egen familj,ilska över att det sitter rumänska tiggare framför ICA, osv)

Vi snackar om max 15% i Sverige som på allvar föredrar fascism framför majoritetsviljan och sisådär
20-28% av USA:s väljare som är hardcore MAGAs och villiga att hänga vicepresidenten och husets talman etc.
Ah, där avsjöjade du sig allt! Du tar din info från Steve Bannons War Room! Får inte sådana rödpiller-program sådana som dig att springa skrikandes ut i skogen?

Men seriöst, Hillary har, som tidigatre påtalats i tråden, själv varit öppen för att kunna bli vice president, men du kanske tror hon är en lögnerska?
Citera
2021-12-11, 23:37
Medlem
Citat:
1: Hillary drömmer (enligt sina egna ord: https://www.youtube.com/watch?v=Xq5LrpaMrvI&ab_channel=WION ) om att aldrig pensionera sig från politiken och hon är maktlysten som få. Hon är så sugen på att bli president att hon häromdagen satt och grät i TVn när hon läste upp sitt planerade tacktal 2016. Bland det mest patetiska som någonsin visats: https://www.youtube.com/watch?v=Zzo6HLSqr5Y&ab_channel=LiberalHivemind

2: Hillary kan aldrig bli vald till president, inte ens mot Trump. Hon är för hatad och numer alltför gammal. Erfarenheten med Biden och även med Trump har övertygat amerikanarna att de vill ha yngre presidenter. Hillary kan möjligen bli president om Biden dör eller avgår, men något annat sätt finns inte.
DNC vet att hon aldrig kan vinna ett presidentval och därför kommer de aldrig att stödja hennes kandidatur och hon är därmed chanslös att bli nominerad som demokraternas kandidat. Hillary begriper det senare om än inte det första och kommer därför inte att ställa upp 2024.

Kan du nu förklara vad som är komiskt?
Senast redigerad av TomSowell 2021-12-11 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in