Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Jag vet inte vad denna besatthet över att tala om Hillary idag, då inget tyder på att hon kommer ställa upp i nått val längre.
Och detta måste man ju berätta för vissa som verkar inte hänga med i verkligheten.
Och som du säger, detta har inget med politiska åsikter och göra, så enkelt att hålla med och i och med det vi sett med Hillary.
Men ädnrar sig nått, så är jag öppen för återuppta en diskussion.
Men nått säger mig att det kommer med stor trolighet aldrig ske.
Nej då, likt FOX news "War on christmas" och alla andra kulturkrig, så mynnar allting i att hålla dessa naiva stackare livrädda för all form av realism.
Hillary ställer upp är lika mycket en boogey man som Hillarys emailserver,hennes kärnvapenhandel med Iran, och det faktum att hon utövar child trafficking ifrån en pizzeria i washington DC
Och vilket bättre utlopp kan man hitta idag än fakehistorier om hillary clinton. För Orange Man skiter i sina följare. Han ser dem som sin personliga Bankomat.
Och de som får sina nyheter från Bannons War room och som hörde Jason Miller skrika att hillary tänker ta över makten, under ett torsdagsavsnitt av Steve Bannons War Room-podcast kommer inte heller acceptera att hon vinner med fler röster än Trump (igen) samtidigt som de förväntar sig att ett demokratiskt val ska anses vara legitimt när "rätt"kandidat vinner, och göras om när "fel kandidat" vinner.
I min mening är det unga män i 30års åldern som propagerar dessa lögner eller låter sig utsättas för massivt propaganda på sociala medier (GAB,Breitbart,telegram,facebook,twitter) just för att slippa hantera verkligheten: Singel, övervikt, få stadiga vänskapsrelationer,tunnande hårbotten, alkoholism, ostadig anställning på något bemanningsbolag, taskiga relationer med sin egen familj,ilska över att det sitter rumänska tiggare framför ICA, osv)
Vi snackar om max 15% i Sverige som på allvar föredrar fascism framför majoritetsviljan och sisådär
20-28% av USA:s väljare som är hardcore MAGAs och villiga att hänga vicepresidenten och husets talman etc.