2021-12-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag jobbar redan som brandman så du behöver inte oroa dig för det.

Behöver du då forskningsunderlag för att veta om du och dina kollegor klarar av erat jobb? Mycket märkligt
Citera
2021-12-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Är du alltså för eller emot kvotering? Inte ens det går att utläsa från TS, så trött är din formuleringskonst och ditt logiska tänkande obefintligt.
Jag är emot inkvoteringar av män i mansdominerande yrken.
Citera
2021-12-11, 17:58
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Rapporterad.

Håll dig till topic (inkvoteringar av män i mansdominerande yrken) eller bli anmäld för trams och OT.

Det var ju precis det jag gjorde...
Citera
2021-12-11, 17:59
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag är emot inkvoteringar av män i mansdominerande yrken.

Vilken tur att det inte finns då, var nöjd kärring!
Citera
2021-12-11, 18:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja jo, fast nu så härmade jag ju bara den löjliga mannen vars efterblivna inlägg jag citerade. Om män ska vara så patetiska så tänker jag också vara det.

Låter du dig styras av andra?
Citera
2021-12-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det beror på vad man menar med bra.
Jag har själv spelat mot den bästa kvinnan vi haft.

Topp tio tycker jag är bra. Men jag ser naturligtvis inte någon anledning till att kvinnor ska behöva satsa på schack bara för att det ska finnas kvinnor i toppen och förmodligen räcker det inte som motivation.
Citera
2021-12-11, 18:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Topp tio tycker jag är bra. Men jag ser naturligtvis inte någon anledning till att kvinnor ska behöva satsa på schack bara för att det ska finnas kvinnor i toppen och förmodligen räcker det inte som motivation.

Finns väl bara en kvinna i världen som någonsin lyckats nå till topp 10 men det var dessutom bara en kort tid. Plats nummer 8 var hennes rekord.

Så vad gör vi, ska kvinnor få handikapp för att kunna konkurrera?
Citera
2021-12-11, 18:17
Medlem
Citat:
Finns väl bara en kvinna i världen som någonsin lyckats nå till topp 10 men det var dessutom bara en kort tid. Plats nummer 8 var hennes rekord.

Så vad gör vi, ska kvinnor få handikapp för att kunna konkurrera?

Nej det vore fullständigt befängt. Det får väl vara som det är.
Citera
2021-12-11, 18:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Nej det vore fullständigt befängt. Det får väl vara som det är.

Då blir ju TS grinig, det är så mansdominerat.
Citera
2021-12-11, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Ska du dra in din gubbe i detta också? Detta är väl något ni 2 ska reda ut och inte gråta ut på FB om hur lata män är.

Det var och förtydligöra saken, kvinnor gör allting bättre än män. Från tidernas morgon, har vi tagit hand om avkomma och matlagning, och skaffat mat, samla bär och rötter, när jakten gick fel. Hur ser ditt hem ut? Betalar du dig från jobbet där, eller ser De det ut som en svinstia? Typisk män som inte har sambo lever sådär, sett det.
Alla mansyke kräver inte muskel kraft, så sluta larva dig.
Citera
2021-12-11, 18:33
Medlem
Citat:
Då blir ju TS grinig, det är så mansdominerat.
Tack för att du fått mig att inse vilken värdelös skitsida flashback är. Verkligen 100% värdelösa diskussioner och 100% slöseri med tid
Citera
2021-12-11, 18:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Det var och förtydligöra saken, kvinnor gör allting bättre än män. Från tidernas morgon, har vi tagit hand om avkomma och matlagning, och skaffat mat, samla bär och rötter, när jakten gick fel. Hur ser ditt hem ut? Betalar du dig från jobbet där, eller ser De det ut som en svinstia? Typisk män som inte har sambo lever sådär, sett det.
Alla mansyke kräver inte muskel kraft, så sluta larva dig.

Varför har vi så få kvinnor som skapat framgångsrika företag då och varför måste ni gnälla över att inte komma fram, ni borde greja det på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in