2021-12-11, 16:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej. Hur i hela fridens namn fick du för dig det?

De som är intresserade av yrket söker sig dit. Man tvingar inte folk som inte vill bli brandmän att bli brandmän.

Då blir det ju inte 50/50
Citera
2021-12-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Då blir det ju inte 50/50

Och? Har aldrig hört någon propagera för att det ska vara 50/50 inom yrket. Bara att man ska låta både män och kvinnor jobba inom det.
Citera
2021-12-11, 16:59
Medlem
Citat:
Jag tror att du helt enkel5 stör dig på att det finns kvinnor i yrket och nu greppar du efter halmstrån till bortförklaringar för varför de inte borde få anställas.

Vi har haft kvinnor inom den branschen i många år nu. Vart är alla fall där folk dött eller blivit skadade pga det?

Det är inte så att räddningstjänsten gör löpande offentliga utredningar där vi kan ta del av dessa bedömningar. Däremot kan man prata med folk i räddningstjänsten, vilket jag gjort.

Jag gillar kvinnor och har verkligen inget problem med att de gör vilket jobb som helst. Som du redan har blivit informerad om är det jag upplever som ett problem när kraven ändras (vilket skett inom bla räddningstjänsten) för att kvoteras in kvinnor och kvaliteten blir lidande och förmågan att rädda liv och skydda egendom försämras.
Citera
2021-12-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Världsmästerskapen i schack avgjordes igår och Magnus Karlsson vann igen.
Ingen kvinna fanns med bland utmanarna eftersom de är för dåliga, borde de voteras in?
Kanske borde få några pjäser i handikapp?
Vad är feministernas lösning på detta?

Jag undrar också!? Varför är det så få kvinnor inom schack? Har vi bara en bra kvinna, på schack, i Sverige?
Citera
2021-12-11, 17:04
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Inlägget som jag citerade och speglade, bemödade du dig med att läsa det?

Ja, precis. All kvotering är av ondo men ändå så ska vi bortkvotera kvinnor för att inkvotera män istället.

Gå och lägg dig.

Ja, jag har redan gett 1000 exempel i tråden. Läs.
Är du alltså för eller emot kvotering? Inte ens det går att utläsa från TS, så trött är din formuleringskonst och ditt logiska tänkande obefintligt.
Citera
2021-12-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Det är inte så att räddningstjänsten gör löpande offentliga utredningar där vi kan ta del av dessa bedömningar. Däremot kan man prata med folk i räddningstjänsten, vilket jag gjort.

Jag gillar kvinnor och har verkligen inget problem med att de gör vilket jobb som helst. Som du redan har blivit informerad om är det jag upplever som ett problem när kraven ändras (vilket skett inom bla räddningstjänsten) för att kvoteras in kvinnor och kvaliteten blir lidande och förmågan att rädda liv och skydda egendom försämras.

Jaja. Vi har uppenbarligen olika upplevelser och syn på saken.
Citera
2021-12-11, 17:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Och? Har aldrig hört någon propagera för att det ska vara 50/50 inom yrket. Bara att man ska låta både män och kvinnor jobba inom det.

Jo TS
Citera
2021-12-11, 17:29
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Jag undrar också!? Varför är det så få kvinnor inom schack? Har vi bara en bra kvinna, på schack, i Sverige?

Det beror på vad man menar med bra.
Jag har själv spelat mot den bästa kvinnan vi haft.
Citera
2021-12-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ja precis, vilka vetenskapliga undersökningar har gjorts för att bevisa att män över huvud taget är kapabla till att arbeta som brandmän och få jobbet gjort? Och vilka undersökningar talar för att män är i närheten lika duktiga på att vara brandmän som kvinnor? Eller lika duktiga på rökdykningar som kvinnor?

Ge mig forskningsunderlag på det annars så tänker jag propagera för att säga upp alla manliga brandmän då de inte är lika effektiva och kompetenta som kvinnliga brandmän. Om vi bara hade kvinnliga brandmän så skulle färre personer avlida till följd av bränder varje år. Det är min uppfattning om saken om inte du kan bevisa att jag har fel.

Du hade inte ens kunnat tyda forskningsunderlaget. Dina uppfattningar är helt verklighetsfrånvända och seriöst, inkvotering av män som undersköterska?? Vården tackar nog för varenda stackars krake som vill komma och jobba där, både man som kvinna. Det är åtminstone tur att ingen bryr sig om vad en rabiat gnällspik som dig tycker. Typiskt gnällspikar att klä sig i offerkoftan. Vill du jobba som brandman är det bara att lägga sig under bänkpressen och se till att det blir så.
Citera
2021-12-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Du hade inte ens kunnat tyda forskningsunderlaget. Dina uppfattningar är helt verklighetsfrånvända och seriöst, inkvotering av män som undersköterska?? Vården tackar nog för varenda stackars krake som vill komma och jobba där, både man som kvinna. Det är åtminstone tur att ingen bryr sig om vad en rabiat gnällspik som dig tycker. Typiskt gnällspikar att klä sig i offerkoftan. Vill du jobba som brandman är det bara att lägga sig under bänkpressen och se till att det blir så.
Jag jobbar redan som brandman så du behöver inte oroa dig för det.
Citera
2021-12-11, 17:51
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.

Framför gärna ditt klagomål till SÄPO. De har en fäbless för att inkvotera manliga spioner från långtbortistan..
Citera
2021-12-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Framför gärna ditt klagomål till SÄPO. De har en fäbless för att inkvotera manliga spioner från långtbortistan..
Rapporterad.

Håll dig till topic (inkvoteringar av män i mansdominerande yrken) eller bli anmäld för trams och OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in