2021-12-11, 15:41
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Har den ironiska nazisten avgått än?

En sossenazist som avgått frivilligt? Har det ens hänt i världshistorien? Alla sossenazisterna är maktfullkomliga.
Hon väntar bara på att det ska blåsa över, sen heilar hon med resten av sossarna i Riksdagens korridorer.

"Knulla, knulla för faan" som sossarna brukar skrika i korridorerna.

Hade sossenazisterna varit seriösa så hade kickat flicksnärtan tillbaka till Norrland, typ som de gjorde med rugbyspelande krogmisshandlaren Anna Sjödin som skulle bussa Justititeministerna på utländsk Ordningsvakt som fick bli någon sorts rektor på sossenazistiska hjärntvättsinstitut.

Sossenazisterna är dock det minst seriösa partiet i Sverige alla kategorier, därav att nazistflicksnärtan är kvar, visar på sossenazisterna bakgrund som nazistpart, rasbiologer som de är.
Citera
2021-12-11, 16:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Drevet slog inte fel, du verkar inte kunna tänka längre än näsan räcker. Du kommer att mulas med Ida varenda gång du börjar böla om ”bruna rötter”

Klart drevet har slagit helt åt helvete när man försöker kasta nazistanklagelser åt höger och vänster i Haparandas musikliv.
Detta drev tog hela hitlerkoncepteptet 10 år tillbaks i fel riktning. Löjeväckande.
Om inte annat så handlar drevet om sverigefientlig verksamhet. Dock ganska kass sådan .
Citera
2021-12-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jigeasy
När jag för dryga tio år sedan besökte Haparanda så fanns det i en av gångtunnlarna mot Ikea en spraymålning som bestod av texten "AFA SER DIG" med Karkiainens sambos namn under. Jag minns detta mycket väl eftersom jag först trodde att det handlade om en gammal bekant som har ett namn som liknar sambons. När jag kom hem så googlade jag efter information om detta men hittade ingenting.

Man kan givetvis byta åsikt osv, men att hävda att Ida Karkiainen inte rört sig i "Vit makt"-kretsar, eller i vart fall kretsar som av omgivningen uppfattats som det, är nog en sanning med modifikation.

Byta åsikt?
Det som förenar vänstern med nazisterna är deras judehat.
Är alla outbildade i detta landet?
Citera
2021-12-11, 16:12
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Sveriges politiker är ju ett skämt. Skulle inte förvåna mig om någon Av dessa kvinnliga politiker gör en zara Larsson snart också 😎
Citera
2021-12-11, 16:25
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jigeasy
När jag för dryga tio år sedan besökte Haparanda så fanns det i en av gångtunnlarna mot Ikea en spraymålning som bestod av texten "AFA SER DIG" med Karkiainens sambos namn under. Jag minns detta mycket väl eftersom jag först trodde att det handlade om en gammal bekant som har ett namn som liknar sambons. När jag kom hem så googlade jag efter information om detta men hittade ingenting.

Man kan givetvis byta åsikt osv, men att hävda att Ida Karkiainen inte rört sig i "Vit makt"-kretsar, eller i vart fall kretsar som av omgivningen uppfattats som det, är nog en sanning med modifikation.

Om vi nu skulle utgå från att ditt påstående är är sant, menar du på fullaste allvar att AFA är synonymt med omgivningen i Haparanda? Det bevisar ju ingenting, vem som helst kan klottra vad som helst. Hur kan du ta det som någon form av bevis att Ida Karkiainen rört sig i "Vitmakt - kretsar" eller i kretsar som "av omgivningen uppfattas som det? Det är en rent svagbegåvad slutsats.

AFA är förövrigt kända för att anfalla gästarbetare, gamla tanter och andra oskyldiga som misstas för nazister.
Citera
2021-12-11, 16:25
Medlem
Logan5s avatar
deportera till Finland, vi behöver inte deras "vänskap". Innan utomeuropéerna kom hit med sin brottslighet hade vi trippelmördaren Juha med kallslemmiga kloner.
Citera
2021-12-11, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Klart drevet har slagit helt åt helvete när man försöker kasta nazistanklagelser åt höger och vänster i Haparandas musikliv.
Detta drev tog hela hitlerkoncepteptet 10 år tillbaks i fel riktning. Löjeväckande.
Om inte annat så handlar drevet om sverigefientlig verksamhet. Dock ganska kass sådan .
De verkliga Nazismetarna sköt sig just i båda fötterna, poängen flög dock oerhört högt över huvudet på dig.

Det här handlar inte om att brunsmeta Ida på riktigt, det handlar om att vrida bruntrasan ur händerna på ohederliga opportunister som normalt aldrig backar för trams men just nu försöker utföra det smått omöjliga cirkustricket att inte bli upprörda över en Hitlerhälsning medan de ska fortsätta att anse nazism vara ett existentiellt hot.

Du verkar dock inte begripa infallsvinkeln här. Vi riktar brunsmetarnas egna vapen mot dem, precis som du själv gör med ditt svammel om ”sverigefientlig verksamhet”. Du är oerhört nära lösningen men ändå så långt ifrån.
Citera
2021-12-11, 17:14
Medlem
Men, det verkar som att MSM och regeringen vill fortsätta med brunsmetningen så de har bestämt sig för att köra Operation "Rädda Ida Karkiainens" rykte. Nu heter det från politiker och civila i Haparanda att Ida antingen visar hur högt något är eller att hon hälsar, och nej de skämtar inte, de menar det på fullt allvar. I den postmodernistiska världen handlar det inte om fakta eller hur någonting är, utan vem som sitter på berättarmakten och som kan köra ned sin version mest och högst ned i halsen på dig. Nu har de bestämt sig för att "rädda" Ida så att brunsmetningen ska kunna fortsätta, MEN som alltid enbart riktad mot SD.
Citera
2021-12-11, 17:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
De verkliga Nazismetarna sköt sig just i båda fötterna, poängen flög dock oerhört högt över huvudet på dig.

Det här handlar inte om att brunsmeta Ida på riktigt, det handlar om att vrida bruntrasan ur händerna på ohederliga opportunister som normalt aldrig backar för trams men just nu försöker utföra det smått omöjliga cirkustricket att inte bli upprörda över en Hitlerhälsning medan de ska fortsätta att anse nazism vara ett existentiellt hot.

Du verkar dock inte begripa infallsvinkeln här. Vi riktar brunsmetarnas egna vapen mot dem, precis som du själv gör med ditt svammel om ”sverigefientlig verksamhet”. Du är oerhört nära lösningen men ändå så långt ifrån.
Du saknar helt perspektivvinkeln på detta.
Du får återkomma när du har nåt på fötterna.
Citera
2021-12-11, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du saknar helt perspektivvinkeln på detta.
Du får återkomma när du har nåt på fötterna.
Var det allt du hade att komma med? Jag ger dig en alldeles utmärkt förklaring på vad konsekvenserna av Ida-gate blir och du försöker kontra med billiga härskartekniker? Jag återkommer inte för att jollra med efterblivna, det är slöseri med tid.
Citera
2021-12-11, 17:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Mitt intryck är inte att just han verkligen sympatiheilade, men faktum är att en S-kvinna (tror jag?) från Haparanda pretty much gör just det i Expressen-TV:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/haparanda-borna-forsvarar-ida-karkiainen-en-orattvis-bild-/

Hon försöker göra det lite nonchalant, och hävdar att det ska visa att Karkiainen kanske bara ville visa att "så här hög var den", men en Hitlerhälsning är förstås en Hitlerhälsning. Inte ens Ida själv vågar egentligen förneka det, även om några av de mest skamlösa försvararna nu verkligen försöker torgföra den helt barocka idén.

Klart som fan det var en Hitlerhälsning. Ida vet det, alla vet det.

Sen var det där försök till haschtag bara patetiskt, #mincivilminister, eller vad det var. Det signalerar att man förbehållslöst stöder IK, medan en mycket mer sansad respons vore att säga att ja, det är förstås olyckligt, och säkerligen inte helt oproblematiskt, men det var länge sen och vi har trots allt all anledning att tro att hon nu är socialdemokrat hela vägen.

Sen tycker jag det är lite löjeväckande att Expo har sagt typ att Raubtier använder sig av högerextremt tankegods, men att de ändå på något sätt väl inte är det, då de förnekat det. Tror knappast man sagt det om Ultima Thule, även om de också tagit avstånd från rasism och sånt. De texter av Raubtier som citerats här är vad jag kan se betydligt fränare än vad vi har från Ultima Thule. Glorifiering av Waffen-SS eller Wehrmacht i Achtung Panzer, tex. Eller kodat språk om judar. Rätt starkt att ha en minister som är sambo med en sån jeppe.

Tror dock inte mer kommer fram om IK, då jag tvivlar på att hon någonsin varit en övertygad rasist/nynazist. Hon är snarast typen av en komplett karriärist som sökt sig till S för att hon såg sin chans att ta sig fram där. Tror inte hon har några djupare övertygelser alls: inte S-märkta sådana, och heller inte nazistiska sådana.
S-ministern för stöd på många olika sätt. Vissa visar sitt stöd genom att lägga upp en bild när de heilar. Andra berättar om sina nazistsympatier i tonåren. En lite mer nyanserad variant är att hävda att "Hitlerhälsningar hör ungdomen till".

Stor humor angående den fullständiga panik som råder.
Citera
2021-12-11, 17:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
S-ministern för stöd på många olika sätt. Vissa visar sitt stöd genom att lägga upp en bild när de heilar. Andra berättar om sina nazistsympatier i tonåren. En lite mer nyanserad variant är att hävda att "Hitlerhälsningar hör ungdomen till".

Stor humor angående den fullständiga panik som råder.
Jag fattar inte riktigt varför PK-hjonen försöker rädda henne så här intensivt. Dom riskerar att urvattna sitt enda vapen mot SD. Det hade varit enklare att bara sparka henne direkt & dilla lite om "nolltolerans".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in