Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Om MP ligger under 4% mätning efter mätning så måste det nu tas på allvar. Dom ligger visserligen inte långt under spärren men jag har svårt att tro på att sossar vill rösta på ett parti som sänker dom politiskt samt jag kan inte se att MP kan få något från Centern heller.
Detta blir spännande.
Vi får se när kylan återkommer, smällkallt i januari och februari skapar den perfekta oron i landet. Men totalt väldigt sorgligt att bevittna Sveriges förfall och att man måste betala för eländet.
Högsta prioritet är ett MP under 4%. Näst högsta prioritet är att straffa sossarna.
Jag tror många misstolkar den upprördheten och antipati som finns mot just MP.
Den är förvisso stor. Men det gäller främst folk som skulle rösta SD, M eller S och kanske KD.
Blad väljarna för övriga partier finns inte samma antipati mot MP. Bland väljare hos V, C, L och faktiskt även en del bland S-väljare så ser man fortfarande MP som en positiv kraft inom svensk politik.
Så att räkna ut MP är bara löjligt. De har gott om stödröster att hämta in från olika håll i värsta fall.
Att det är kallt i vinter verkar mest bara höger-väljare störa sig på. Vänster-väljare ser det som en rimlig uppoffring i kampen mot klimatförändringarna. De försöker ju trots allt rädda planeten.