2021-12-11, 14:15
Medlem
Alla har rätt att fatta sina egna beslut angående vaccination. Men för inte knäcka den bransch där jag är verksam totalt måste vaccinpass införas snarast, helst skulle detta gjorts direkt dom börja prata om att det kan införas på restauranger. För så mycket avbokningar som det blivit dom sista veckorna så kommer detta knäcka många krögare när vi nu går in i dom tre sämsta månader på året för våran bransch.

Jag lägger in åsikt i vad som är rätt eller fel angående vaccination, men min far 76år överlevde mirakulöst covid endast på grund av vaccinet enligt läkarna. Jag hade en nära vän och krögar kollega som endast var 40år som strök med innan vi hunnit få vaccination så för mig personligen är vaccin viktigt. Men som sagt alla har rätt att fatta sina egna beslut och därefter leva med konsekvenserna.
Citera
2021-12-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Alla har rätt att fatta sina egna beslut angående vaccination. Men för inte knäcka den bransch där jag är verksam totalt måste vaccinpass införas snarast, helst skulle detta gjorts direkt dom börja prata om att det kan införas på restauranger. För så mycket avbokningar som det blivit dom sista veckorna så kommer detta knäcka många krögare när vi nu går in i dom tre sämsta månader på året för våran bransch.

Jag lägger in åsikt i vad som är rätt eller fel angående vaccination, men min far 76år överlevde mirakulöst covid endast på grund av vaccinet enligt läkarna. Jag hade en nära vän och krögar kollega som endast var 40år som strök med innan vi hunnit få vaccination så för mig personligen är vaccin viktigt. Men som sagt alla har rätt att fatta sina egna beslut och därefter leva med konsekvenserna.

Alla har rätt att bestämma själva men vi måste införa tvångsnedicinering av ekonomisks skäl så ditt företag ej går under?
Är det korrekt?
Citera
2021-12-11, 14:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är väl precis det som det gör. Blanda inte in Norge i Sveriges hantering.
Har du några vetenskapliga belägg för påståendet?
Citera
2021-12-11, 14:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Du menar att ditt företag knäcks om inte smittspridningen ökar?
Då kan jag lugna dig med att om vi ser till dagslägets få studier på området har passen haft viss medverkan till ökad smittspridning.
Citera
2021-12-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Alla har rätt att bestämma själva men vi måste införa tvångsnedicinering av ekonomisks skäl så ditt företag ej går under?
Är det korrekt?
Nä mitt företag överlever eftersom jag tidigt ställde om och endast tog en grupp i taget och har så gjort under hela denna pandemin. Men om man vill en bransch som står för mycket jobb i Sverige överlever så tror jag att vaccination pass är det enda. Att dom som ej har ngt pass inte kommer kunna gå ut och äta är ju inte sant, för garanterat kommer det finnas krogar/restauranger som ej bryr sig. Men som helhet för branschen tror jag det är ett måste.
Citera
2021-12-11, 14:27
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Nä mitt företag överlever eftersom jag tidigt ställde om och endast tog en grupp i taget och har så gjort under hela denna pandemin. Men om man vill en bransch som står för mycket jobb i Sverige överlever så tror jag att vaccination pass är det enda. Att dom som ej har ngt pass inte kommer kunna gå ut och äta är ju inte sant, för garanterat kommer det finnas krogar/restauranger som ej bryr sig. Men som helhet för branschen tror jag det är ett måste.

En näringsidkare som ställer sig bakom vansinnet bör man inte gynna.
Hoppas fler får upp ögonen med tiden och straffar er.
Citera
2021-12-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du menar att ditt företag knäcks om inte smittspridningen ökar?
Då kan jag lugna dig med att om vi ser till dagslägets få studier på området har passen haft viss medverkan till ökad smittspridning.
Jag pratar inte om smittspridning och lägger ingen åsikt på vem som smittar. Men när detta blivit så polariserat och regeringen säger om/när det är X antal kommer det införas. Dessa otydligheter är direkt livsfarligt för våran bransch.
Citera
2021-12-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
En näringsidkare som ställer sig bakom vansinnet bör man inte gynna.
Hoppas fler får upp ögonen med tiden och straffar er.
Jag ställer mig inte bakom ngt, utan som jag sa dessa otydligheter är livsfarliga för en bransch. För mig hade det bästa varit att vaccin pass aldrig hade införts och aldrig diskuterats av regeringen.
Citera
2021-12-11, 14:31
Medlem
Citat:

Alternativt, att som nu, få gå utan pass finns inte på kartan?
Och även om vissa går under nu så kommer det öppnas nya som ger jobb efter pandemin.
Jag önskar inte det sker men påverkan på antal arbetstillfällen i branchen är högst temporärt.
Och som rapporterats dom senaste dagarna så sprids smittan rätt bra även med pass, vilket rimligen normalt borde varit dödsstöten för denna strategi.
Citera
2021-12-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Alternativt, att som nu, få gå utan pass finns inte på kartan?
Och även om vissa går under nu så kommer det öppnas nya som ger jobb efter pandemin.
Jag önskar inte det sker men påverkan på antal arbetstillfällen i branchen är högst temporärt.
Och som rapporterats dom senaste dagarna så sprids smittan rätt bra även med pass, vilket rimligen normalt borde varit dödsstöten för denna strategi.
Det absolut bästa som jag skrev till svar till en annan här vore att aldrig vaccinpassen införts. Men när regeringen hela tiden är så otydlig och detta med passen skulle göra så vi alla var "skyddade" så blir det ju direkt livsfarligt för nu vill ju ej gäster och företag boka på grund av att det ej införts.
Citera
2021-12-11, 14:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag pratar inte om smittspridning och lägger ingen åsikt på vem som smittar. Men när detta blivit så polariserat och regeringen säger om/när det är X antal kommer det införas. Dessa otydligheter är direkt livsfarligt för våran bransch.
Ja, det förstår jag verkligen. Bäst är ett tydligt besked och rak(are) kurs.
Citera
2021-12-11, 14:47
Medlem
Citat:

Hoppas ditt företag går fullständigt i botten pga ditt fascistiska tankesätt & skuldbeläggande på medborgare istället för staten & who. Då känner jag ändå några krögare. Bye bye idiot!
Senast redigerad av Raven2.0 2021-12-11 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in