Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Kan bara hålla med. Tycker dessutom att vaccinationsmotståndares argument är sjukt ihåliga.
Några vanliga är att vaccinet är experimentellt. Att det inte är testat. Att det kan ge biverkningar på lång sikt.
Min fråga är då om viruset är testat och ofarligt?
Ger genomgången covid-infektion inga biverkningar eller skador på lång sikt?
Man är egentligen inte särskilt intresserad av fakta utan har bara bestämt sig för att vaccinet är piss och farligt, medan covid19 bara är en snuva. Detta samtidigt som siffrorna säger totalt tvärtom. Dessutom har man väl nu vaccinerat någon miljard människor världen över under 1 års tid. Borde man inte märkt om folk dog av vaccinet vid det här laget?
Jag utgår här från att med vaccinmotståndare, avses alla som ännu inte tagit Covid-vaccin och fortfarande är skeptiska. En homogen grupp. Det blir enklast så.
Vaccinet är experimentellt. Det kan ge biverkningar. Och det är av naturliga skäl inte långtidstestat. Viruset kan vi i princip säga detsamma om. Alltså har vi att välja mellan 2 alternativ, med lika dåligt beslutsunderlag.
Vilka siffror avses med tvärtom? För väldigt många individer är det i princip en snuva. För andra är det döden.
Felet jag ser, är denna förenklade bild av att det bara finns 2 homogena grupper. Vad som är dåliga argument för en individ kan vara fullt rimligt för någon annan.
Jag skulle tro att ”vaccinmotståndet” hela tiden minskar. då det som du säger har vaccinerats en tid nu. Det är logiskt och rimligt. Men faktum kvarstår. 2 alternativ, lika dåligt beslutsunderlag. Skillnaden ligger ligger på individ-nivå. De personliga förutsättningarna. Då finner jag det lite märkligt att så många, så tvärsäkert sitter och argumenterar för ”sin” sak.