2021-12-10, 20:28
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emildasilva
Har FS19, borde jag ge mig in i en uppdatering till FS22?
Jag blev väldigt osäker på just de med skogsbruk då jag gillar de som mest, att hugga ner o sedan farma omkring, fått suget igen då jag fick tag i ett exemplar av Logitech farming ratt för 699:- på Elgiganten 😀

Om du gillar skogsbruket i FS19 så är det i princip likadant i 22. Jag tyckte bara det var för dåligt i 19 också. Och precis ALLT annat är bättre i 22, så klart, så jag tyckte att det var värt en uppgradering. Kör dock med mus och tangentbord, saknar bara ratt och spak när jag ska köra gaffeltruck eller frontlastare...
Citera
2021-12-10, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Om du gillar skogsbruket i FS19 så är det i princip likadant i 22. Jag tyckte bara det var för dåligt i 19 också. Och precis ALLT annat är bättre i 22, så klart, så jag tyckte att det var värt en uppgradering. Kör dock med mus och tangentbord, saknar bara ratt och spak när jag ska köra gaffeltruck eller frontlastare...

Okej, få se vad Steam Winter sale har o erbjuda snart, kanske blir ett napp på FS22 iallafall
Citera
2021-12-11, 14:01
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Okej, få se vad Steam Winter sale har o erbjuda snart, kanske blir ett napp på FS22 iallafall

Gillar man serien så är det ju alltid bara att köpa det senaste - de blir lite bättre varje gång. Snart kanske det går att stapla två stockar på ett släp utan att allt exploderar också. Pallhanteringen är i alla fall mycket bättre den här gången.
Citera
2021-12-12, 17:53
Bannlyst
Citat:
Gillar man serien så är det ju alltid bara att köpa det senaste - de blir lite bättre varje gång. Snart kanske det går att stapla två stockar på ett släp utan att allt exploderar också. Pallhanteringen är i alla fall mycket bättre den här gången.

Kommer slå till på spelet under vinter rean så är ju lite taggad ändå 🙃
Citera
2021-12-12, 18:22
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Kommer slå till på spelet under vinter rean så är ju lite taggad ändå 🙃

Jag är för blygsam för att berätta hur många timmar jag redan har i det.
Citera
2021-12-28, 19:07
Medlem
Citat:
Jag är för blygsam för att berätta hur många timmar jag redan har i det.

Är det roligt? Hör ju vara en buggfest de släppt, men kanske fått ordning på de mesta dessa två veckor?!

Hur är fysiken? Fortfarande balar som buggar omkring?
Citera
2021-12-28, 19:45
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Är det roligt? Hör ju vara en buggfest de släppt, men kanske fått ordning på de mesta dessa två veckor?!

Hur är fysiken? Fortfarande balar som buggar omkring?

Det mesta är fixat, och både balar och pallar är betydligt lättare att hantera. Inte stockar, dock, så skogsbruk är inte att rekommendera, men i övrigt är det en klar förbättring på exakt alla sätt.
Citera
2021-12-29, 11:58
Medlem
kola-rapaces avatar
Hur är kontrollerna på Playstation? Är sugen på att köpa men känns väldigt plottrigt på konsol.
Citera
2022-07-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Hur är kontrollerna på Playstation? Är sugen på att köpa men känns väldigt plottrigt på konsol.

Spelar själv på ps4 och jag tycker det funkar bra
Citera
2022-08-01, 14:35
Medlem
Citat:
Samma upplägg, lite mer pyssel om du så vill. Du kan plocka stenar på åkrarna (men det går att stänga av) eller sätta upp vinrankor. Jag gillar det. Det enda som inte är betydligt bättre än FS19 är skogsbruket - om du hugger av ett träd får det fortfarande en massa osynliga polygoner som gör det nästan omöjligt att hantera skiten. Odlade träd funkar bra, men hugger du ner ekarna runt dina fält så får du problem. I övrigt är det ett av årets bästa spel för mig.

Måste fråga. Jag skaffade bus simulator men det var överdrivet realistiskt med att man ska växla och köra bussen och sedan klicka rätt för att öppna dörren så jag tröttnade efter en kvart.

Hur är Farming simulator. Måste jag köra traktorn som en traktor dvs växla etc eller kan jag peka och den kör så?
Citera
2022-08-01, 15:29
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Måste fråga. Jag skaffade bus simulator men det var överdrivet realistiskt med att man ska växla och köra bussen och sedan klicka rätt för att öppna dörren så jag tröttnade efter en kvart.

Hur är Farming simulator. Måste jag köra traktorn som en traktor dvs växla etc eller kan jag peka och den kör så?

Det med växling kan du välja själv, automat eller manuell. Du kan oxå stänga av andra funktioner som ogräs på fälten, plöja, spraya mm. Så man kan göra det väldigt simpelt om man vill, jag vill ha mer realism i stället.
Citera
2022-08-01, 22:38
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Det är betydligt mer arkadbetonat, om du så vill. Du styr och kör, och driver din bondgård. Utrustningen och det arbete du utför är ganska realistiskt, men du behöver inte kunna köra traktor för att klara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in