Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-08-02, 13:01
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Det är betydligt mer arkadbetonat, om du så vill. Du styr och kör, och driver din bondgård. Utrustningen och det arbete du utför är ganska realistiskt, men du behöver inte kunna köra traktor för att klara det.

Tänkte mer på hur mycket tryckande det var
Citera
2022-08-02, 13:41
  #50
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Tänkte mer på hur mycket tryckande det var

Inte särskilt mycket, det är rätt kraftigt förenklat. En knapp för att sänka ned redskapet, en för att sätta igång det, typ.
Citera
2023-09-24, 22:27
  #51
Medlem
kola-rapaces avatar
Någon som fortfarande spelar och kan berätta hur spelet känns idag? Jag köpte aldrig föregående gång jag var intresserad men nu är suget tillbaka. Av mina sökningar så verkar det som att 22 kan bli sista spelet på flera år så att vänta på Farming Sim 24 verkar lönlöst.

Håller spelet ihop eller känns det gammalt vid detta laget? Hur är Season Pass:en? Hade ni rekommenderat att köpa dom?

Edit: Premium edition kommer i mitten på november, det är lite jobbigt långt kvar men kanske värt att vänta tills då det verkar innehålla båda Season Pass.
__________________
Senast redigerad av kola-rapace 2023-09-24 kl. 22:45.
Citera
2023-09-25, 19:39
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Någon som fortfarande spelar och kan berätta hur spelet känns idag? Jag köpte aldrig föregående gång jag var intresserad men nu är suget tillbaka. Av mina sökningar så verkar det som att 22 kan bli sista spelet på flera år så att vänta på Farming Sim 24 verkar lönlöst.

Håller spelet ihop eller känns det gammalt vid detta laget? Hur är Season Pass:en? Hade ni rekommenderat att köpa dom?

Edit: Premium edition kommer i mitten på november, det är lite jobbigt långt kvar men kanske värt att vänta tills då det verkar innehålla båda Season Pass.

Jag tyckte det var riktigt bra när jag spelade det i höstas/vintras, ca 300tim har jag i det spelet.

Men det som fick mig att tappa intresset för det var prestandan.

Även att jag spelade det på ps5 så blev det väldigt mycket frame drops runt gården när man har mycket byggnader och maskiner på samma ställe. Riktigt störande.

Åker man en bit ifrån så blir det bra igen.

Men bortsett från det så tyckte jag det var riktigt bra.

Season pass skaffade jag aldrig
Citera
2023-09-26, 21:08
  #53
Medlem
kola-rapaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag tyckte det var riktigt bra när jag spelade det i höstas/vintras, ca 300tim har jag i det spelet.

Men det som fick mig att tappa intresset för det var prestandan.

Även att jag spelade det på ps5 så blev det väldigt mycket frame drops runt gården när man har mycket byggnader och maskiner på samma ställe. Riktigt störande.

Åker man en bit ifrån så blir det bra igen.

Men bortsett från det så tyckte jag det var riktigt bra.

Season pass skaffade jag aldrig

Okej det låter ju lite oroande. Nu verkar jag ha turen att det kommer till PS Plus nästa månad så jag kan testa om prestandan har fixats till innan det kanske blir ett köp av Year 1 och 2.
Citera
2023-09-26, 21:35
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Okej det låter ju lite oroande. Nu verkar jag ha turen att det kommer till PS Plus nästa månad så jag kan testa om prestandan har fixats till innan det kanske blir ett köp av Year 1 och 2.


Ja passa på då.

När man börjar spela så flyter det perfekt. Det är först när din gård börjar bli stor som det blir dåligt.

Jag provade att starta upp det för nån månad sedan men det var tyvärr likadant.
Citera
2023-10-15, 10:54
  #55
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Laddade ner det som ps+ spel nu till min pro.
Startade nytt spel och framerate och kvaliteten på grafiken var fruktansvärd från start
Klart ospelbart

Edit: startade nytt med mellanalternativet, dvs med nån byggnad och lite stålar på fickan
__________________
Senast redigerad av christer-ulfbaage 2023-10-15 kl. 10:56.
Citera
2023-10-18, 15:19
  #56
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kola-rapace
Någon som fortfarande spelar och kan berätta hur spelet känns idag? Jag köpte aldrig föregående gång jag var intresserad men nu är suget tillbaka. Av mina sökningar så verkar det som att 22 kan bli sista spelet på flera år så att vänta på Farming Sim 24 verkar lönlöst.

Håller spelet ihop eller känns det gammalt vid detta laget? Hur är Season Pass:en? Hade ni rekommenderat att köpa dom?

Edit: Premium edition kommer i mitten på november, det är lite jobbigt långt kvar men kanske värt att vänta tills då det verkar innehålla båda Season Pass.

Det är fortfarande lika bra som det var när det släpptes, eller rent av bättre med alla DLC och uppdateringar. Vill du spara lite stålar så vänta på Premium, de släpper så mycket DLC att alla season pass förmodligen är värda det.

På PC då, ska sägas, har inte provat på konsol.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback