2021-12-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Visst, men ändå är det mest män som jobbar som brandmän och kan ta i när det behövs.

Jag föredrar starka män framför kvinnor som brandmän.

Har aldrig hört någon föreslå att vi ska ersätta det ena könet med det andra. Yrket består av väldigt mycket mer än bara råstyrka och de ska kunna hantera olyckor av alla möjliga slag. De arbetar i team och ett team är starkast om det består av folk med en så stor variation av egenskaper som möjligt.
Citera
2021-12-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Vad vet du om vad som händer vid en rökdykning? Vem gör vad och vilka risker utsätts den person för på grund av andra mindre lämpade medarbetare? Vad vet du om varför och vilka som får rökdyka vid en insats? Dina teorier har inga fakta bakom sig. Vilka vetenskapliga undersökningar har utförts på skillnaden mellan män och kvinnor inom räddningstjänsten och då främst inom rökdykning och vilka statistiskt säkerställda resultat finns som bevisar din tes?

Detta vet man om man har ens den minsta insyn i yrket. Du kan ju googla typ "hur arbetar brandmän" det eller fråga en brandman själv.

Vad är det du misstror? Att de jobbar i team?
Citera
2021-12-11, 14:02
Medlem
Varit ute och rest mycket som säkerhets ansvarig i Sverige på resejobb inom järnvägen, ute i fält är det 99% män och det är inte konstigt, under mina 4 år som i tjänst så träffade jag en kvinna i 25års åldern som klarade av att hålla i en slägga, när byggledaren sa te'x flytta något så var det bara att flytta föremålet medans kvinnorna hur,vart,går inte,tungt,vart är nyckeln,startar inte, det kunde vara precis allt, allt var omständligt, det var inte ovanligt med 119 timmars veckor men kvinnorna såg man inte så långt ögat kunde nå.
Citera
2021-12-11, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex