2021-12-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Men du var ju emot kvotering av män. Hur ska du ha det?
Men det gäller ju bara vissa jobb. Du tycker inte att det är orättvisst att så många män jobbar inom byggbranchen, gruv eller annan tung industri.

Själv har jag alltid tyckt att den som är mest lämpad för jobbet ska få det. Jag är helt emot kvinnor som envisas med att bli brandmän. Kvinnor kan inte bära all utrustning samt en avsvimmad man på 100kg. Vill du dö inne i ditt brinnande hus för att brandkvinnan var för svag för att få ut dig i tid?

Brandmän jobbar i team på minst 2 rökdykare (som kräver ytterligare utbildning och separata fysiska krav), en rökdykningsledare, en pumpskötare och en räddningsledare. Ofta mer. De tränar regelbundet och om en person inte kan dra ut en kropp under träning så kommer denne heller inte få gå in i en byggnad vid skarpt läge.

Bilolyckor är vanligare än bränder och de hydraulverktyg som används är relativt lätta. Utöver detta så sysslar brandmän med en mängd andra saker.

Hela grejen med kvinnliga brandmän är så jävla överpolitiserat. Med tanke på hur lång tid som gått sen den första kvinnliga brandmännen trädde i tjänst så borde vi ha en hel drös med exempel på när de inte klarat av att dra ut en kropp ur en brinnande byggnad och istället falnat ihop av vekhet. Men de lyser med sin frånvaro.
Senast redigerad av enhalvboj 2021-12-11 kl. 13:29.
Citera
2021-12-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.

Lol obvious troll is obvious.

Sanningen är att kvinnor idag bidrar men i princip noll samhällsnytta utöver vårdyrken. Teknikföretagen exempelvis tvingar in kvinnor i det tekniska arbetet och de kan ingenting och får hela tiden hållas över ytan av snälla män. Det är patetiskt.
Citera
2021-12-11, 13:29
Medlem
Citat:
Eller så anställer man de människor som kan sköta det tunga jobbet - något många kvinnor inte kan. Eller vill.

Jag anser att den som har bäst kvalificationer för jobbet ska få det. Inte för att det är en kvinna eller hen. Ja, män är starkare än kvinnor och mer lämpade för vissa jobb. Tex brandmän. Om det brinner hos dig, skulle du vilja ha en kvinna som måste kämpa upp stegen med sin utrusting än en stark man som snabbt kan ta sig upp, skopa upp dig med lätthet och sen kila ner? Tvivlar på att du vill sitta och vänta på att kvinnan ska komma. Det var därför du undvek den delen av mitt inlägg.
Men ge dig nu.

Du skriver ännu en gång att du anser att den som är bäst lämpad med bäst kvalifikationer för jobbet ska få det (där är vi eniga) för att i nästa mening uttrycka den raka motsatta åsikten, dvs att du förespråkar positiva särbehandlingar och inkvoteringar av män och bortkvoteringar av kvinnor.

Hahahahhaha
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 13:44.
Citera
2021-12-11, 13:29
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Brandmän jobbar i team på minst 2 rökdykare (som kräver ytterligare utbildning och separata fysiska krav), en rökdykningsledare, en pumpskötare och en räddningsledare. Ofta mer. De tränar regelbundet och om en person inte kan dra ut en kropp under träning så kommer denne heller inte få gå in i en byggnad vid skarpt läge.

Bilolyckor är vanligare än bränder och de hydraulverktyg som används är relativt lätta. Utöver detta så sysslar brandmän med en mängd andra saker.
Visst, men ändå är det mest män som jobbar som brandmän och kan ta i när det behövs.

Jag föredrar starka män framför kvinnor som brandmän.
Citera
2021-12-11, 13:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Inget nytt, förut gjaldt det alla som inte var självförsörjande, där i bland tjänstefolk, de fick kost och logi, plus lite fickpeng. Men det är det tycker är bra?

Nu är det ju du som för fram dessa tankar men jag ska fundera på ditt förslag.
Citera
2021-12-11, 13:35
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Men ge dig nu.

Du skriver ännu en gång att du anser att den som är bäst lämpad med bäst kvalifikationer för jobbet ska få det (där är vi eniga) för att i nästa mening uttrycka den raka motsatta åsikten, dvs att du förespråkar inkvoteringar och positiva särbehandlingar av män och bortkvoteringar av kvinnor.

Hahahahhaha
Män är starkare än kvinnor. De är bäst lämpade för vissa jobb.

Du ignorerar min kommentar om brandmän igen. Svårt att komma med ett motargument där förstår jag.
Citera
2021-12-11, 13:37
Medlem
Citat:
Håll er till topic och svara på frågeställningen istället.

Ska vi sluta inkvotera män - ja eller nej?

Svara på frågan eller bli rapporterade för trams och OT.

Frågan är inte relevant för män kvoteras inte in. Det är kvinnor och invandrare som inkvoteras. Därför kan tråden stängas.
Citera
2021-12-11, 13:40
Medlem
Citat:
Män är starkare än kvinnor. De är bäst lämpade för vissa jobb.

Du ignorerar min kommentar om brandmän igen. Svårt att komma med ett motargument där förstår jag.
Jag håller definitivt inte med dig om att män skulle vara mer kvalificerade för brandmansyrket än kvinnor.
Citera
2021-12-11, 13:43
Medlem
Citat:
Jag föredrar starka män framför kvinnor som brandmän.
Självklart så gör du det.
Citera
2021-12-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj

Hela grejen med kvinnliga brandmän är så jävla överpolitiserat. Med tanke på hur lång tid som gått sen den första kvinnliga brandmännen trädde i tjänst så borde vi ha en hel drös med exempel på när de inte klarat av att dra ut en kropp ur en brinnande byggnad och istället falnat ihop av vekhet. Men de lyser med sin frånvaro.

Vad vet du om vad som händer vid en rökdykning? Vem gör vad och vilka risker utsätts den person för på grund av andra mindre lämpade medarbetare? Vad vet du om varför och vilka som får rökdyka vid en insats? Dina teorier har inga fakta bakom sig. Vilka vetenskapliga undersökningar har utförts på skillnaden mellan män och kvinnor inom räddningstjänsten och då främst inom rökdykning och vilka statistiskt säkerställda resultat finns som bevisar din tes?
Citera
2021-12-11, 13:48
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Självklart så gör du det.

Det gör dem som ska räddas också
Citera
2021-12-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten777
Vad vet du om vad som händer vid en rökdykning? Vem gör vad och vilka risker utsätts den person för på grund av andra mindre lämpade medarbetare? Vad vet du om varför och vilka som får rökdyka vid en insats? Dina teorier har inga fakta bakom sig. Vilka vetenskapliga undersökningar har utförts på skillnaden mellan män och kvinnor inom räddningstjänsten och då främst inom rökdykning och vilka statistiskt säkerställda resultat finns som bevisar din tes?
Ja precis, vilka vetenskapliga undersökningar har gjorts för att bevisa att män över huvud taget är kapabla till att arbeta som brandmän och få jobbet gjort? Och vilka undersökningar talar för att män är i närheten lika duktiga på att vara brandmän som kvinnor? Eller lika duktiga på rökdykningar som kvinnor?

Ge mig forskningsunderlag på det annars så tänker jag propagera för att säga upp alla manliga brandmän då de inte är lika effektiva och kompetenta som kvinnliga brandmän. Om vi bara hade kvinnliga brandmän så skulle färre personer avlida till följd av bränder varje år. Det är min uppfattning om saken om inte du kan bevisa att jag har fel.
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in