2021-12-11, 13:10
Medlem
Fuzzs avatar
Vet inte riktigt var jag ska lägga detta inlägg men jag söker ju fordon.

Har varit inne på ett 30tal annonser och inga har ett nummer man kan ringa (privatpersoner)
Även fast de skrivit att man ska ringa.
Citera
2021-12-11, 13:20
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz

Har varit inne på ett 30tal annonser och inga har ett nummer man kan ringa (privatpersoner)

På privata annonser, ja

Citat:
Nu blir Blocket tryggare
För att öka din säkerhet har vi tagit bort möjligheten att visa telefonnummer i annonsen. Du pratar enkelt med köpare i dina Meddelanden.
Citera
2021-12-11, 13:25
Medlem
link71s avatar
Vet ej om man kan se numren om man är medlem ? Annars funkar chattarna jätte bra.
Citera
2021-12-11, 13:29
Avslutad
Fan vad trött man blir. De har inte ökat säkerheten. De har minskat möjligheter. De som ville ha den här säkerheten hade den möjligheten redan innan.
Citera
2021-12-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Fan vad trött man blir. De har inte ökat säkerheten. De har minskat möjligheter. De som ville ha den här säkerheten hade den möjligheten redan innan.
Instämmer.
Citera
2021-12-11, 13:48
Medlem
Så att vad då? Om man SKRIVER i den löpande annonstexten "Ring mig på 070-1234567. Raderas det automatiskt av Blocket då?
Citera
2021-12-11, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Så att vad då? Om man SKRIVER i den löpande annonstexten "Ring mig på 070-1234567. Raderas det automatiskt av Blocket då?

Skriver du numret med bokstäver så är du safe om någon inte manuellt tar bort det, förstår dock inte varför man vill lägga ut sitt nummer på blocket.
Citera
2021-12-11, 13:50
Moderator
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera
2021-12-11, 13:55
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz

Bland annat jag har slutat med att ha med telnr i annonser för det går inte, det ringer på nätterna med folk dom vill ge halva priset eller byta en bil med annons pris på 70.000kr med en diskmaskin och en hunn eller något maila så får man numret om köparen verkar vara vettig.
Citera
2021-12-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Skriver du numret med bokstäver så är du safe om någon inte manuellt tar bort det, förstår dock inte varför man vill lägga ut sitt nummer på blocket.
Man kör helt enkelt ett anonymt kontantkort i en separat telefon / simkortsfack två i sin vanliga om man tycker det är ett problem.
Men du menar alltså att det finns en algoritm som automatisk raderar telefonnummer i annonstexten? Gissar du eller har du upplevt det i praktiken själv?
Citera
2021-12-11, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Man kör helt enkelt ett anonymt kontantkort i en separat telefon / simkortsfack två i sin vanliga om man tycker det är ett problem.
Men du menar alltså att det finns en algoritm som automatisk raderar telefonnummer i annonstexten? Gissar du eller har du upplevt det i praktiken själv?
Vilket bök, bättre att dom får maila.
Jag gissar.
Citera
2021-12-11, 14:01
Medlem
MurderOnes avatar
Låter värdelöst. Jag vill med Swish appen kolla vem som står på numret. Blockar alla utlänningar, funkar hur smidigt som helst. Att ha någon jeppe i Blockets meddelandetjänst som kallar sig Olle men mer troligen är en svarting vid namn Omar är bara slöseri med tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in