2021-12-11, 13:02
Medlem
McDerps avatar
Kvinnor har låg arbetsmoral, tar inga initiativ, klarar varken press eller stress, tar oftare ut sjukdagar, sjukskriver sig oftare etc. Anställer hellre en outbildad man än en utbildad kvinna. Mannen kan man lära upp.
Citera
2021-12-11, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja svensk politik är värdelös och framröstad av främst kvinnorna, hade de inte haft rösträtt skulle vi inte haft denna sjuka politik. Men nu genomförs den dessutom av kvinnor och då blir det ett himla kackel i hönsgården.

Ahh, så det är rösträtten, som är ett issue. Vad med och gå all in, fråntaga rösträtten för de fattiga också?
Citera
2021-12-11, 13:03
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koule
Jag är så förbannat jävla less på allt inkvoterande av inkompetenta män överallt.

Hur ska vi lösa det här samhällsproblemet? Ska vi börja inkvotera kvinnor så att det blir 50/50?

Jag vill höra förslag på hur Sverige ska få ett stopp på inkvoteringen av män NU.

Vad kan man göra för att få företag att sluta upp med att kvotera in outbildade, inkompetenta och jävligt korkade män endast för att de är män? Ska vi införa straff för arbetsgivare som kvoterar män? Ska det bli olagligt med inkvotering av män?

Mod får gärna lägga till en poll i trådstarten med frågeställningen huruvida inkvotering av män bör förbjudas eller inte och så svarsalternativen "ja" eller "nej".

Tack på förhand.

Citat:
Du kanske ska bli undersköterska istället. Du är så välkommen så.
Men du var ju emot kvotering av män. Hur ska du ha det?
Men det gäller ju bara vissa jobb. Du tycker inte att det är orättvisst att så många män jobbar inom byggbranchen, gruv eller annan tung industri.

Själv har jag alltid tyckt att den som är mest lämpad för jobbet ska få det. Jag är helt emot kvinnor som envisas med att bli brandmän. Kvinnor kan inte bära all utrustning samt en avsvimmad man på 100kg. Vill du dö inne i ditt brinnande hus för att brandkvinnan var för svag för att få ut dig i tid?
Citera
2021-12-11, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av McDerp
Kvinnor har låg arbetsmoral, tar inga initiativ, klarar varken press eller stress, tar oftare ut sjukdagar, sjukskriver sig oftare etc. Anställer hellre en outbildad man än en utbildad kvinna. Mannen kan man lära upp.

Sådan så det inte ut på min sista arbetsplats, där var det jag som tog alla initiativ, bland annat och städa kylskåpet, som inte hade varit städat någonsin, som det så ut. Men det är ju en anekdotisk bevisföring.
Citera
2021-12-11, 13:10
Medlem
McDerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Sådan så det inte ut på min sista arbetsplats, där var det jag som tog alla initiativ, bland annat och städa kylskåpet, som inte hade varit städat någonsin, som det så ut. Men det är ju en anekdotisk bevisföring.

Kvinnor ska ta hand om städningen, så något initiativ tog du då inte.
Citera
2021-12-11, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av McDerp
Kvinnor ska ta hand om städningen, så något initiativ tog du då inte.

Läs vad jag skrev, ALLA initiativ. Det som killarna var väldigt entusiastiska med, det var och spela på hästar och annat sånt. Folk skulle bara veta hur mycket fuffens det finns i kommunen, att de betalar för tjänster som aldrig blir gjort.
Det var också därför att jag blev saboterat, för att det blev för öppenbart, vem som arbetade, och vem som satte på verkstaden och rökte på. En som jag, är för jobbig och ha som kollega.
Senast redigerad av TantRossin 2021-12-11 kl. 13:20.
Citera
2021-12-11, 13:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ahh, så det är rösträtten, som är ett issue. Vad med och gå all in, fråntaga rösträtten för de fattiga också?

Nej jag skrev att det är kvinnorna som har röstat fram denna vansinniga politik men det är en intressant tanke du för fram.
Citera
2021-12-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Men du var ju emot kvotering av män. Hur ska du ha det?
Men det gäller ju bara vissa jobb. Du tycker inte att det är orättvisst att så många män jobbar inom byggbranchen, gruv eller annan tung industri.

Själv har jag alltid tyckt att den som är mest lämpad för jobbet ska få det. Jag är helt emot kvinnor som envisas med att bli brandmän. Kvinnor kan inte bära all utrustning samt en avsvimmad man på 100kg. Vill du dö inne i ditt brinnande hus för att brandkvinnan var för svag för att få ut dig i tid?
Varför tror du att det bara är män som arbetar inom de branscherna? Kan det vara det som tråden handlar om - kvinnorna FÅR inte jobben eftersom att män blir inkvoterade?

Man väljer att enbart anställa män och inte anställa kvinnor för att män ska kunna fortsätta låtsas som att de är martyrer och intala sig själva att de gör något som kvinnor inte klarar av när det egentligen bara handlar om att män själva väljer att bortkvotera kvinnor.

Du avslutar själv ditt eget inlägg med att du är för fortsatt inkvoteringar av män och positiva särbehandlingar endast pga att män är män. Inte för att de är kompetenta på något vis utan enbart för att män inte känner sig som några superstarka överlägsna superhjältar om de inte får ha ett helt yrke ifred för sig själva.
Senast redigerad av Koule 2021-12-11 kl. 13:23.
Citera
2021-12-11, 13:21
Medlem
TheJackets avatar
Endast invandrarmän bli inkvoterade. Du anser med andra ord att invandrare är inkompetenta. Du är rasist.
Citera
2021-12-11, 13:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Varför tror du att det bara är män som arbetar inom de branscherna? Kan det vara det som tråden handlar om - kvinnorna FÅR inte jobben eftersom att män blir inkvoterade?

Kvinnor vill inte ha dessa jobb, eller så vill de inte göra den ansträngning som krävs för att få jobben eller så har de för låg IQ för att vara lämpliga.
Citera
2021-12-11, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej jag skrev att det är kvinnorna som har röstat fram denna vansinniga politik men det är en intressant tanke du för fram.

Inget nytt, förut gjaldt det alla som inte var självförsörjande, där i bland tjänstefolk, de fick kost och logi, plus lite fickpeng. Men det är det tycker är bra?
Citera
2021-12-11, 13:24
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Man väljer att enbart anställa män och inte anställa kvinnor för att män ska kunna fortsätta låtsas som att de är martyrer och intala sig själva att de gör något som kvinnor inte klarar av när det egentligen bara handlar om att det är män själva som bortkvoterar kvinnor med flit.

Du avslutar själv ditt eget inlägg med att du är för fortsatt inkvoteringar av män och positiva särbehandlingar endast pga att män är män. Inte för att de är kompetenta på något vis utan enbart för att män inte känner sig som några superstarka överlägsna superhjältar om de inte får ha ett helt yrke ifred för sig själva.
Eller så anställer man de människor som kan sköta det tunga jobbet - något många kvinnor inte kan. Eller vill.

Jag anser att den som har bäst kvalificationer för jobbet ska få det. Inte för att det är en kvinna eller hen. Ja, män är starkare än kvinnor och mer lämpade för vissa jobb. Tex brandmän. Om det brinner hos dig, skulle du vilja ha en kvinna som måste kämpa upp stegen med sin utrusting än en stark man som snabbt kan ta sig upp, skopa upp dig med lätthet och sen kila ner? Tvivlar på att du vill sitta och vänta på att kvinnan ska komma. Det var därför du undvek den delen av mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in