2021-12-11, 11:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har läst, de grundar bedömningen på den statistik jag just visade innehåller fel.
Vilka de?

Visa någon enda annan källa för det du påstår att vacciner dödar fler än COVID19.
Citera
2021-12-11, 11:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vilka de?

Visa någon enda annan källa för det du påstår att vacciner dödar fler än COVID19.
Källan är ju ursprungligen ONS, och jag påminner om att jag gjorde påståendet att källan inte bevisar att vaccinet dödar fler än C19!
Jag ville inte posta källan i den här tråden pga risken att skrämma upp folk, eller dra igång att någon (här mest du) börjar sprida desinformation. Jag gjorde det ändå eftersom det helt uppenbart behövs korrigeringar och bevis för vaccinens totala effekt, samt hur effekten blir på olika subgrupper.
Citera
2021-12-11, 11:17
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bara hålla med. Tycker dessutom att vaccinationsmotståndares argument är sjukt ihåliga.
Några vanliga är att vaccinet är experimentellt. Att det inte är testat. Att det kan ge biverkningar på lång sikt.

Min fråga är då om viruset är testat och ofarligt?
Ger genomgången covid-infektion inga biverkningar eller skador på lång sikt?

Man är egentligen inte särskilt intresserad av fakta utan har bara bestämt sig för att vaccinet är piss och farligt, medan covid19 bara är en snuva. Detta samtidigt som siffrorna säger totalt tvärtom. Dessutom har man väl nu vaccinerat någon miljard människor världen över under 1 års tid. Borde man inte märkt om folk dog av vaccinet vid det här laget?

Jag är för vaccinering, till de som vill ha det, samt riskgrupper.

Men jag har testat viruset, för mig var det ofarligt, därför vill jag ej vaccinera mig.
Att enda sättet att få vaccinpass är att vaccinera sig anser jag vara fel.
Genomgången infektion borde även duga.
Har aldrig varit så frisk som efter Covid, noll sjukdagar sedan våren 2020.

Varför i hela friden ska jag vaccinera mig då?
Citera
2021-12-11, 11:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Källan är ju ursprungligen ONS, och jag påminner om att jag gjorde påståendet att källan inte bevisar att vaccinet dödar fler än C19!
Jag ville inte posta källan i den här tråden pga risken att skrämma upp folk, eller dra igång att någon (här mest du) börjar sprida desinformation. Jag gjorde det ändå eftersom det helt uppenbart behövs korrigeringar och bevis för vaccinens totala effekt, samt hur effekten blir på olika subgrupper.
Men nu är ju fördelarna uppenbara för alla som inte har foliehatten nerdragen över både öronen och ögonen.
Citera
2021-12-11, 11:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men nu är ju fördelarna uppenbara för alla som inte har foliehatten nerdragen över både öronen och ögonen.
Det är din åsikt.

Många av oss vill ha bevis för vilken effekten är, vilka bör eller borde existera vid det här laget.
Citera
2021-12-11, 11:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag tror ingenting, jag påpekade bara att ditt påstående om att Gibraltars befolkning var helvaccinerade var felaktigt. Dessutom visade jag också att bland de smittade senaste tiden så var en betydande del icke-vaccinerade barn.
OK, du går rätt, alla var inte vaccinerade. Bara alla som förväntades ta vaccinet. Säkert en del vuxna som av medicinska skäl inte vaccinerats med.

Men det spelar mindre roll eftersom vaccinet inte hjälper. Nyligen smittades 7 tyskar 25-39 år på resa i Sydafrika. Alla hade fått sin booster 1-2 månader innan. Så myten att tredje dosen fixar allt är därmed grundligen omkullkastad.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/trippelvaccinerade-tyskar-smittade-av-omikronvarianten-1.61190121

Det betonas i artikeln att tredje dosen skyddar mot allvarlig sjukdom, men de flesta friska i den åldern löper ändå inte risk för allvarlig sjukdom.

Fattar inte varför man envisas prata om genombrottsinfektion. Kalla det infektion bara.
Citera
2021-12-11, 11:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är din åsikt.

Många av oss vill ha bevis för vilken effekten är, vilka bör eller borde existera vid det här laget.
Men det gör det ju i form av avslutade fas III-studier för alla godkända vacciner.
Citera
2021-12-11, 11:34
Medlem
Citat:

Jag påstår inte att detta vaccin skulle döda mer än vad covid dödar. Men hur många av våra vaccinerade har redan haft smittan. Tom innan de vaccinerades. Hur kan man då ge vaccinet all ära? Då de flesta lär ha antikroppar från tidigare infektion.

Det måste du erkänna.

Alla runt om kring mig har haft covid 19 innan vaccin kom. (Mer än 60 Pers). Alla gick och tog vaccin ändå. Bara en av dem gick och tog antikropp test innan vaccinering. Och den personen hade antikroppar kvar efter 1 år av infektionen.
Citera
2021-12-11, 11:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men det gör det ju i form av avslutade fas III-studier för alla godkända vacciner.
Till saken hör att en fastställd risk/ nytta- balans konstateras på bredare och reellt varierad population. Innan massvaccineringen var en sådan omöjlig, men nu är den möjlig. Vill man se fler vaccinera sig är det lämpligt att släppa siffrorna och hålla pk där man utförligt förklarar resultatet för medborgarna. Detta eftersom vi har en inte obetydlig oro i landet pga hanteringen.

Prova det, istället för uppenbart trams!
Citera
2021-12-11, 11:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Jag påstår inte att detta vaccin skulle döda mer än vad covid dödar. Men hur många av våra vaccinerade har redan haft smittan. Tom innan de vaccinerades. Hur kan man då ge vaccinet all ära? Då de flesta lär ha antikroppar från tidigare infektion.

Det måste du erkänna.

Alla runt om kring mig har haft covid 19 innan vaccin kom. (Mer än 60 Pers). Alla gick och tog vaccin ändå. Bara en av dem gick och tog antikropp test innan vaccinering. Och den personen hade antikroppar kvar efter 1 år av infektionen.
Så här ser det ut mellan olika vacciner och konvalescentplasma och olika stammar för det första:

https://pbs.twimg.com/media/FGHZOwMXoAURYix?format=jpg&name=4096x4096

Du menar alltså på allvar att man ska göra som i Ryssland eller i vissa delstater i USA och strunta i vaccinerna och istället skaffa sig immunitet genom att låta smittan spridas fritt?:

https://www.texastribune.org/2021/11/08/texas-coronavirus-deaths-vaccinated/
https://www.aa.com.tr/en/europe/russia-hits-another-grim-record-of-daily-covid-19-deaths/2410859

Hur tänkte du där?
Citera
2021-12-11, 11:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Till saken hör att en fastställd risk/ nytta- balans konstateras på bredare och reellt varierad population. Innan massvaccineringen var en sådan omöjlig, men nu är den möjlig. Vill man se fler vaccinera sig är det lämpligt att släppa siffrorna och hålla pk där man utförligt förklarar resultatet för medborgarna. Detta eftersom vi har en inte obetydlig oro i landet pga hanteringen.

Prova det, istället för uppenbart trams!
Eller så kan man läsa både dessa och alla andra studier därute som säger att vaccinerna fungerar och räddar liv.

Eller dra stringenta slutsatser från det man observerar.
Citera
2021-12-11, 11:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du hyllar kriminella?
Det var väl mer för att visa på vilket motstånd det trots allt finns mot vaccinet. Vad som händer när folk känner sig tvingade (är de facto tvingade) att utsatta sig för medicinska procedurer de inte vill utsatta sig för. Att få bestämma över sin egen kropp är viktigt.

Dessutom ser man ju hur pass ineffektivt vaccinet är. Som jag nyss tog upp i ett annat inlägg blev 7 trippelvaccinerade tyskar i åldrarna 25-39 smittade på resa i Sydafrika. De hade fått boostern 1-2 månader tidigare.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/trippelvaccinerade-tyskar-smittade-av-omikronvarianten-1.61190121

Visst, det poängteras att det fortfarande skyddar mot allvarlig sjukdom, men risken för dessa unga förmodat friska resenärer att bli allvarligt sjuka var liten nog redan som det var.

Ett annat (bättre) vaccin under andra omständigheter (värre virus) hade sannolikt inte mött samma motstånd, och fusk hade varit allvarligare. Men här råder brist på proportionalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in