Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Om människor vore boskap kanske, men det är de inte.
Tror du människor är boskap? Det handlar om ett vaccin. Även om din uppfattning är att människor är kor. Det är ju detta jag försöker säga. Du baserar dina uppfattningar och ståndpunkter på illusioner utan verklighetsförankring.
Citat:
Men allt annat är inte lika. Ju fler som vaccinerar sig desto fler kan gå på nattklubb så desto mer smitta. Var någonstans ryms det i din behändiga lilla formel?
Det som gäller är alltså att R talet reduceras i avseende på infektion först och främst. Sedan reduceras även antalet inläggningar med en ytterligare större fraktion.
Så, detta är ju den stora poängen med både vaccin och vaccinpass eftersom, som du säger, vaccinerade kan ränna omkring i betydligt högre utsträckning eftersom vaccinet kompenserar för det rännande som innebär en ökning av R. Vi kan alltså ha mer rännande än en ovaccinerad population, givet samma R. Vilket är hela poängen jag försöker göra. Ett annat ord för "rännande" är "ett öppet samhälle".
Detta skulle alla, som ärligt försöker förstå, förstå. Och detta är vad du jobbar emot genom att reducera A som är en lika betydande faktor som Ve.
Citat:
Ska jag kvantifiera när det är du som påstår? Ok, om du tvättar händerna fyra gånger på raken blir de renare än om du tvättar dem en gång, men betyder det att du behöver tvätta dem fyra gånger?
Less is more.
Du är i behov av kvantifieringar endast för en av sidorna i diskussionen.
Citat:
Det där säger allt om din attityd. Men eftersom du uppenbarligen saknar normal förståelse för normala människor så det är lönlöst försöka övertyga dig om hur avskyvärd din illusion är som du arbetar för att uppnå. Man kan bara tycka synd om dig.
Jag häller med om att det var en drastisk liknelse. Det är inte självmordsbombare jag jämför med antivaxare. Det är epistemologin, hur farliga illusioner och brist på intresse för att förstå vad handlingar leder till.
"Människor är boskap" är det senaste exemplet på ett typiskt sådant budskap som visar att ingen egentlig tankeverksamhet med relevans för frågan är aktuell.
Ni som inte vaccinerar er har en förhöjd risk att sprida smitta och belasta vården och stänga samhället i högre Det drabbar inte bara er. Med vaccinpass kan vi ha ett öppnare samhälle genom att reducera R-talet genom att införa restriktioner för de som har ett högre R-tal.
Alla säger att "du är korkad", "du är farlig", "Människor är inte boskap" när jag säger detta. Men ingen bemöter det som jag faktiskt skriver eller vaccinets faktiska betydelse. Ni är inte intresserade av hur det faktiskt ligger till och den enda relevanta faktiska sakfrågan. Ni är för upptagna med att sticka på era offerkoftor och känna er kränkta. Det är inte omoraliskt att begränsa effekterna av omoraliska handlingar.
https://ibb.co/Q8BvsdJ