2021-12-10, 17:31
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Jag tänker mig att i alla sammanhang där det krävs covidpass krävs det också covidpass av alla dom människor som arbetar där.

T ex när det spelades allsvensk fotboll då krävdes det väl rimligen covidpass inte bara av besökarna utan också av samtlig personal oavsett arbetsuppgifter - allt från städare till journalisterna till serveringspersonal.

Detsamma måste ju gälla inom en rad andra om råden, att för att överhuvudtaget kunna gå till jobbet så krävs det dubbla vaccin + vaccinpass.

Med andra ord du har inte rätten till ditt arbete såvida du inte a) är dubbelvaccinerad b) har vaccinpass.

Är inte detta en ganska så stor inskräkning? Att man inte längre har möjligheten att försörja sin familj?

Varför pratas det inte om detta?

Ta sprutjäveln och sluta gnäll så behåller du jobbet. Inte svårare än så.
Citera
2021-12-10, 17:35
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ta sprutjäveln och sluta gnäll så behåller du jobbet. Inte svårare än så.

I ett civiliserat och fritt samhälle ska inte medborgarna påtvingas vaccin för att kunna försörja sina familjer. Det är helt orimligt.
Citera
2021-12-10, 18:04
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yOuNgEXpAt
Dessa politiker som du inte litar på står bakom denna "läkarvetenskapen" som du litar på.

Det kanske inte är något farligt alls med vaccinet, det kanske är. Det skadar inte att vara lite vaken och göra sin egen research på det hela.

Vad du än gör så är det bra att försöka finna ro i det man gör/gjort.

Det har jag. Det är inte vaxxers som startar alla trådar.... just sayin
Citera
2021-12-10, 18:16
Medlem
Bollnäs kommun kräver vaccinpass

https://www.bollnas.se/index.php/88-aktuellt/4423-krav-pa-vaccination-inom-vard-och-omsorg-vid-nyanstaellning-och-praktik

Bollnäs kommun inför vaccinkrav vid nyanställningar inom vård och omsorg, rapporterar SVT Gävleborg.
Den som söker jobb hos kommunen måste visa upp ett vaccinbevis.
"Undantag görs om den arbetssökande på grund av funktionsnedsättning eller religiösa skäl inte kan eller vill vaccinera sig", skriver kommunen på sin hemsida.
Personer som redan är anställda berörs inte av kravet, men ovaccinerad personal kan komma att nekas att arbeta nära enskilda brukare.

Kan någon förklara vad religiösa skäl innebär?
Kan jag som svensk person hävda att jag är muslim och därigenom slippa vaccinet? Isåfall är det ju befängt att ens införa krav.
Citera
2021-12-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
I ett civiliserat och fritt samhälle ska inte medborgarna påtvingas vaccin för att kunna försörja sina familjer. Det är helt orimligt.

Byt jobb då, säkert något företag som tänker som du men som du säger så borde ju även företag ha friheten.
Citera
2021-12-10, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Okej, vi börjar om

Så, jodu, så sa du! Lägg ner eller lägg upp, spelar mindre roll. It is what it is.
citera mig då, pajas.
Citera
2021-12-10, 18:37
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Svenne har alltså vaccinkrav på sig medans Mohammed slipper.
Såvida inte Svenne ljuger att han är muslim eller Jehovas.
Citera
2021-12-10, 18:39
Medlem
Fan inte visste man att diskrimineringslagen var så godtycklig. Den verkar allt annat än konsekvent.
Även grundlagen verkar man kunna göra lite som man vill med.
Och bara för att vissa inte drabbas den här gången, så tror dom att dom sitter säkra för alltid.
Vad förvånade dom ska bli
Citera
2021-12-10, 18:40
Medlem
Skurhinkens avatar
Hur kommer det sig att grundlagen inte gäller helt plötsligt?
Citera
2021-12-10, 18:43
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
https://www.bollnas.se/index.php/88-aktuellt/4423-krav-pa-vaccination-inom-vard-och-omsorg-vid-nyanstaellning-och-praktik

Bollnäs kommun inför vaccinkrav vid nyanställningar inom vård och omsorg, rapporterar SVT Gävleborg.
Den som söker jobb hos kommunen måste visa upp ett vaccinbevis.
"Undantag görs om den arbetssökande på grund av funktionsnedsättning eller religiösa skäl inte kan eller vill vaccinera sig", skriver kommunen på sin hemsida.
Personer som redan är anställda berörs inte av kravet, men ovaccinerad personal kan komma att nekas att arbeta nära enskilda brukare.

Kan någon förklara vad religiösa skäl innebär?
Kan jag som svensk person hävda att jag är muslim och därigenom slippa vaccinet? Isåfall är det ju befängt att ens införa krav.

Ingen skulle tro att en svensk är muslim. Konstigt att religion skall vara ett undantag för att kunna slippa vaccinpass. Om man är anti-vaxxer borde man väl också få slippa att visa upp vaccinpass då, kan tyckas... Jävla hycklare. Bollnäs kommun, blä
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-12-10 kl. 18:59.
Citera
Avslutad
Det räcker alltså att bli muslim för att komma undan? Detta är en seriös fråga och jag förväntar mig seriöst svar.
Citera
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
3: Du kan inte interpolera det som sker med tredje dosen på framtiden. Pfizers VD själv har sagt att man får utvärdera utgången. Tror du att oavsett resultat av tredje dosen så kommer man fortsätta använda samma vaccin mot alla eventuella mutationer? Du tror inte att man jobbar på att modifiera vaccinet om det visar sig inte bita på omikron? Detta känns som oerhört grundläggande logik. Om vaccinet inte hade bitit på delta så hade det inte använts på prov mot omikron.
4: Tiotusentals friska människor under 60 har dött i världen av covid-19, helt utan underliggande sjukdomar. Yale medicine bland annat, har en studie som beskriver detta, men om du googlar hittar du garanterat fler.
3. Har Pfizers VD själv har sagt det så måste det stämma! Idiot!
4. Du skrev 50 år tidigare. Nu 60? Men oavsett. Fler. Mångfalt fler i den åldersgruppen dör i trafikolyckor. Googla lite. Idiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in