2021-12-10, 11:34
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Om du komparerar mitt inlägg på sidan 12.596 samt #151.145 (19:59) och där, punkt ■ 2: ) ... så ser du att det, vilket jag tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden överensstämmer med medlemmen @SloppySeconds inlägg på sidan 12.597 samt #151.155 ... det vill säga, hur St*fan Davidss*n svarade vid det aktuella tillfället då han tillfrågades om hur hans sperma hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.

Mvh/JM.

Lite lustigt att du mästrar i tråden med tanke på att du ett otal gånger uppvisat okunskap om uppgifter i FUP.
Såsom t ex:

- att HD faktiskt arbetade den 15/5.
- att kroppen låg på sidan. (Ditt försök att få dina påståenden om att "kroppen låg på magen med ansiktet nedåt mot marken" till att den låg på sidan via "mag-sidan" är en av den här trådens mest komiska höjdpunkter.)
- att det var först en och sedan tre personer som hittade kroppen.

Med mera, med mera.

Utöver detta har du spridit rena lögner. Såsom:

- att du sett kroppen på fyndplatsen, och att den var omgiven av ett antal klädesplagg.
- att LW:s knäskålar var utsatta för grovt våld.
- att LW:s mobiltelefon hittats.
- citerat påhittade SMS av ytterst graverande karaktär.
- att LW:s hen-väninna har LW:s dagbok, vilken hen inte visat polisen (däremot dig).
- påstått att du läst Dalaans förhör innan FUP kom ut.
- att du är LW:s vän (efter att under lång tid kallat LW "Den Koreanska Kvinnan" - ett epitet som är såväl absurt som något LW hade avskytt.

Med mera, med mera.

Din framfart i den här tråden är en ren skymf mot alla offer i den här tragiska historien. Att du fortsätter att placera dig på en piedestal och inte i skamvrån är obegripligt.
Citera
2021-12-10, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:
■ Var god och läs mitt tidigare skrivna inlägg i L*na Wesstr*m-tråden ... #151.145 (19:59) så kan du läsa där om hur St*fan Davidss*n uttryckte sig när han fick frågan om hur, och på vilket sätt som hans sperma tidigare hade kunnat hamna på den den då avlidna L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.
Mvh/JM.
Citat:
■ Om du komparerar mitt inlägg på sidan 12.596 samt #151.145 (19:59) och där, punkt ■ 2: ) ... så ser du att det, vilket jag tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden överensstämmer med medlemmen @SloppySeconds inlägg på sidan 12.597 samt #151.155 ... det vill säga, hur St*fan Davidss*n svarade vid det aktuella tillfället då han tillfrågades om hur hans sperma hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.
Mvh/JM.
Så här ser ett normalt svar ut alt inklusive citat via sloppyseconds. Kort och koncist, komprimerad fakta:
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
aktbilaga 147 förhör Stefan
2019-10-14 kl 14:42
S.722 på lösblad, (724 digitalt)
Du upprepar samma nonsens med minimal justering som om kvantitet vore att föredra före kvalitet.

Vad vill du öht ha sagt med den avsatta sperma?
Jag antar du är medveten om att det inte har nåt större bevisvärde relaterat till mordet.

Hovrätten:
"Även om avsättningen fanns på ett klädesplagg som Lena Wesström bar vid gärningen finns inget konkret som talar för att den uppkom vid detta tillfälle. Det finns inte några uppgifter om när Lena Wesström köpte kjolen eller när den senast tvättades. Avsättningen har, såvitt framkommit, inte varit visuellt framträdande eller synlig vid normal
användning.

Mot denna bakgrund är det svårt att dra några säkra slutsatser av fyndet i förhållande till den åtalade gärningen. I sammanhanget framstår det dessutom som tveksamt om det tidsmässigt funnits möjlighet för Stefan Davidsson att avsätta detta spår från det att Lena Wesström anlände till platsen till tidpunkten för när de första skriken hördes. Detta medför att avsättningen inte kan anses ha något bevisvärde vid prövningen av åtalet mot Stefan Davidsson."
Citera
2021-12-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så här ser ett normalt svar ut alt inklusive citat via sloppyseconds. Kort och koncist, komprimerad fakta:

Du upprepar samma nonsens med minimal justering som om kvantitet vore att föredra före kvalitet.

■ 1: ) Vad vill du öht ha sagt med den avsatta sperma?
Jag antar du är medveten om att det inte har nåt större bevisvärde relaterat till mordet.

Hovrätten:
"Även om avsättningen fanns på ett klädesplagg som Lena Wesström bar vid gärningen finns inget konkret som talar för att den uppkom vid detta tillfälle. Det finns inte några uppgifter om när Lena Wesström köpte kjolen eller när den senast tvättades. Avsättningen har, såvitt framkommit, inte varit visuellt framträdande eller synlig vid normal
användning.

Mot denna bakgrund är det svårt att dra några säkra slutsatser av fyndet i förhållande till den åtalade gärningen. I sammanhanget framstår det dessutom som tveksamt om det tidsmässigt funnits möjlighet för Stefan Davidsson att avsätta detta spår från det att Lena Wesström anlände till platsen till tidpunkten för när de första skriken hördes. Detta medför att avsättningen inte kan anses ha något bevisvärde vid prövningen av åtalet mot Stefan Davidsson."

■ 1: ) Ja, jag är helt medveten om att, den en gång i tiden ditkomna sperman från St*fan Davidss*n på L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol inte hade något större bevisvärde då St*fan Davidss*n slutligen dömdes i Göta Hovrätt.

■ I mitt intresse ligger, när, samt hur, och på vilket sätt som St*fan Davidss*n:s sperma kom dit på L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.

Mvh/JM.
Citera
2021-12-10, 16:40
Medlem
Citat:
■ 1: ) Ja, jag är helt medveten om att, den en gång i tiden ditkomna sperman från St*fan Davidss*n på L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol inte hade något större bevisvärde då St*fan Davidss*n slutligen dömdes i Göta Hovrätt.

■ I mitt intresse ligger, när, samt hur, och på vilket sätt som St*fan Davidss*n:s sperma kom dit på L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.

Mvh/JM.
En nyfiken fråga: varför skriver du "knälängds-kjol" när den nådde, lite drygt, till halva låret? Och räcker det inte med "kjol".
Citera
2021-12-10, 16:47
Medlem
Citat:
Hittade du det? Det är endel att leta igenom

Jadå. Lite senare lades den biten dessutom ut av Sloppy.
Har funderat en del på hur SD svarar i förhör = inte sällan ger han svar som är lite som halvsanningar. Som med ett korn av sanning inbakat. Lite som om han tänkte att det skulle vara förmildrande.
Citera
2021-12-10, 16:52
Medlem
develis avatar
Citat:
I mitt intresse ligger, när, samt hur, och på vilket sätt som St*fan Davidss*n:s sperma kom dit på L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.
Mvh/JM.
Det kan du vara intresserad av, inte mig emot - men det är av värde att förankra i fup eller komma med nåt form av relevant hypotes
än att bara rapa samma frågeställning om och om igen:
För kvalitén på diskussionen då det är ett gemensamt forum och inte ett privat anteckningsblock för repetitiva frågor.

Det har inget bevisvärde så vad är ditt utgångsläge om sperma på kjolen?
Senast redigerad av develi 2021-12-10 kl. 16:54.
Citera
2021-12-10, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jadå. Lite senare lades den biten dessutom ut av Sloppy.
Har funderat en del på hur SD svarar i förhör = inte sällan ger han svar som är lite som halvsanningar. Som med ett korn av sanning inbakat. Lite som om han tänkte att det skulle vara förmildrande.
Jo, men så är det, då har han inte ljugit, helt. Aspiegrej
Citera
2021-12-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

■ En nyfiken fråga: varför skriver du "knälängds-kjol" när den nådde, lite drygt, till halva låret? Och räcker det inte med "kjol".

■ Jag har vid ett antal tidigare tillfällen skrivit "knä-längds-kjol, detta med anledning av, att det klädesplagget som L*na Wesstr*m bar vid det aktuella tillfället då hon hittades avliden bakom bullerplanket kallas för "knä-längds-kjol" ... sedan att det inte är gemene man förstått det är en annan sak.

■ L*na Wesstr*m hade en ljus-brun och beige knä-längds-kjol av märket Bondelid samt storlek XS.

■ Själv har jag aldrig hört talas om lår-längds-kjolar, eller halva, lår-längds-kjolar.

Mvh/JM.
Citera
2021-12-10, 17:06
Medlem
Citat:
Jo, men så är det, då har han inte ljugit, helt. Aspiegrej

På samma sätt svarar han i förhörsvideon om cyklandet natten till den 14e då han förhörs av P. SPRING*ARE och J. RY*DE'N. Det är intressant att lyssna på. Tyvärr har jag inte tillgång till min dator just nu och kan därför inte plocka fram det.

Lite pinsamt för SD då förhörsledarna undrar hur SD kunde undgå att höra något av mordet. Inte sett något eller mött någon. Han säger ju att han cyklar runt i krokarna ett flertal gånger för att ställa in växlarna.
Senast redigerad av zilvereko 2021-12-10 kl. 17:14.
Citera
2021-12-10, 17:56
Medlem
Citat:
■ Jag har vid ett antal tidigare tillfällen skrivit "knä-längds-kjol, detta med anledning av, att det klädesplagget som L*na Wesstr*m bar vid det aktuella tillfället då hon hittades avliden bakom bullerplanket kallas för "knä-längds-kjol" ... sedan att det inte är gemene man förstått det är en annan sak.

■ L*na Wesstr*m hade en ljus-brun och beige knä-längds-kjol av märket Bondelid samt storlek XS.

■ Själv har jag aldrig hört talas om lår-längds-kjolar, eller halva, lår-längds-kjolar.

Mvh/JM.
Finns det fler kjolar som figurerar i fallet? Jag kan bara minnas att jag sett henne i den beiga kjol som nådde henne en dm över knäna. Och visst var det just den hon var klädd i när hin hittades död?
Citera
2021-12-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

■ Det kan du vara intresserad av, inte mig emot - men det är av värde att förankra i fup eller komma med nåt form av relevant hypotes
än att bara rapa samma frågeställning om och om igen:
För kvalitén på diskussionen då det är ett gemensamt forum och inte ett privat anteckningsblock för repetitiva frågor.

Det har inget bevisvärde så vad är ditt utgångsläge om sperma på kjolen?

■ En brottsling kan faktiskt lämna språkliga spår ... till exempel i samtal så som i brev eller SMS. Det finns ingen lingvistisk motsvarighet till DNA (sperma) eller fingeravtryck, men❗misstänkta kan faktiskt lämna språkliga spår efter sig, som i förlängningen kan leda till att de frias, (H*nna Davidss*n) eller fälls, (St*fan Davidss*n)

■ När ett brott har begåtts kan❗brottsplatsen vara manipulerad, Gärningspersonen eller flera Gärningspersoner kan ha städat undran spår eller❗planterat felaktiga spår på platsen i fråga.

■ Villospår är vanliga från en Gärningsperson eller från flera Gärningspersoner som vill komma undan sitt begångna brott.

■ Spår från en annan person kan också ha blivit planterade på brottsplatsen av en eller flera Gärningspersoner för att sålunda sätta fast någon annan för brottet som den eller de själva har begått.

■ Många indicier fanns i mordfallet L*na Wesstr*m 2018.

■ I avsaknad av direkt bevisning, så pusslas den så kallade indiciebevisningen ihop vilket sker bit för bit för att sålunda slutligen leda till en så pass klar och tydlig samt enhetlig bild, att en fällande dom kan avkunnas.

■ Enligt ovan skrivet: I många fall framstår dock inte den sammansatta bilden som tillräckligt tydlig, utan förefaller snarare som en lång rad av sammansatta opportuniteter, det vill säga, tillfälligheter. Problematiken som då uppstår är vad som faktiskt krävs av indiciebevisningen för att i avsaknad av så kallad direkt bevisning, nå upp till beviskravet och därmed generera en fällande dom, tillsynes baserad på tillfälligheter.

■ Flera så kallade indicier pekade inte enbart på den då mordmisstänkte St*fan Davidss*n utan även på H*nna Davidss*n vilka polisen och åklagarna såg för lätt på.

■ I samband med det polisförhöret som gjordes med St*fan Davidss*n under Tisdagen den 15 Maj 2018 togs bland annat bilder på St*fan Davidss*n:s ena smalben.

■ Den övre skadan som vid det aktuella tillfället fanns på St*fan Davidss*n:s smalben bedömdes till att då vara högt 72 timmar gammal, det gav ett tidsmässigt utrymme för att skadan på St*fan Davidss*n:s smalben kan, ha orsakats sent under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, detta var ett av flera indicier som pekade på St*fan Davidss*n.

■ St*fan Davidss*n har en gång i tiden deklarerat, att L*na Wesstr*m mördades mot hans vilja.

■ St*fan Davidss*n har också och vidare till ovan skrivet en gång i tiden sagt, att han inte❗visste hur, och på vilket sätt som hans sperma tidigare hade kunnat hamna utanpå den då avlidna L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.

■ Enligt ovan skrivet: Jag är mycket säker på att St*fan Davidss*n inte❗visste hur hans sperma hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-12-10 kl. 18:21.
Citera
2021-12-10, 18:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
■ En brottsling kan faktiskt lämna språkliga spår ... till exempel i samtal så som i brev eller SMS. Det finns ingen lingvistisk motsvarighet till DNA (sperma) eller fingeravtryck, men❗misstänkta kan faktiskt lämna språkliga spår efter sig, som i förlängningen kan leda till att de frias, (H*nna Davidss*n) eller fälls, (St*fan Davidss*n)

■ När ett brott har begåtts kan❗brottsplatsen vara manipulerad, Gärningspersonen eller flera Gärningspersoner kan ha städat undran spår eller❗planterat felaktiga spår på platsen i fråga.

■ Villospår är vanliga från en Gärningsperson eller från flera Gärningspersoner som vill komma undan sitt begångna brott.

■ Spår från en annan person kan också ha blivit planterade på brottsplatsen av en eller flera Gärningspersoner för att sålunda sätta fast någon annan för brottet som den eller de själva har begått.

■ Många indicier fanns i mordfallet L*na Wesstr*m 2018.

■ I avsaknad av direkt bevisning, så pusslas den så kallade indiciebevisningen ihop vilket sker bit för bit för att sålunda slutligen leda till en så pass klar och tydlig samt enhetlig bild, att en fällande dom kan avkunnas.

■ Enligt ovan skrivet: I många fall framstår dock inte den sammansatta bilden som tillräckligt tydlig, utan förefaller snarare som en lång rad av sammansatta opportuniteter, det vill säga, tillfälligheter. Problematiken som då uppstår är vad som faktiskt krävs av indiciebevisningen för att i avsaknad av så kallad direkt bevisning, nå upp till beviskravet och därmed generera en fällande dom, tillsynes baserad på tillfälligheter.

■ Flera så kallade indicier pekade inte enbart på den då mordmisstänkte St*fan Davidss*n utan även på H*nna Davidss*n vilka polisen och åklagarna såg för lätt på.

■ I samband med det polisförhöret som gjordes med St*fan Davidss*n under Tisdagen den 15 Maj 2018 togs bland annat bilder på St*fan Davidss*n:s ena smalben.

■ Den övre skadan som vid det aktuella tillfället fanns på St*fan Davidss*n:s smalben bedömdes till att då vara högt 72 timmar gammal, det gav ett tidsmässigt utrymme för att skadan på St*fan Davidss*n:s smalben kan, ha orsakats sent under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, detta var ett av flera indicier som pekade på St*fan Davidss*n.

■ St*fan Davidss*n har en gång i tiden deklarerat, att L*na Wesstr*m mördades mot hans vilja.

■ St*fan Davidss*n har också och vidare till ovan skrivet en gång i tiden sagt, att han inte❗visste hur, och på vilket sätt som hans sperma tidigare hade kunnat hamna utanpå den då avlidna L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.

■ Enligt ovan skrivet: Jag är mycket säker på att St*fan Davidss*n inte❗visste hur hans sperma hade kunnat hamna utanpå L*na Wesstr*m:s knä-längds-kjol.

Mvh/JM.

Knä-längds-kjol, är det den "korta kjolens" motsvarighet till ligga på mage = mag-sida = sida?

Hur tänker du dig att du ska få reda på hur SD:s sperma hamnade på LW:s kjol? Mästerutredar-knepet #1: ställa frågan i tråden ett hundratal gånger?

Jag tolkar det dock som att du är inne på att någon planterat SD:s sperma på LW:s kjol. Kanske HD och SOA i maskopi? HD gav SD en omgång oral stimulans, varefter hon och pappsen sprang iväg bakom bullerplanket där hon spottade ut SD:s ejukalations-vätska på LW:s kjol medan pappsen lös med ficklampa?

Tror att du är nära lösningen nu, JokerMannen. Vore jag HD skulle jag sova väldigt oroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in