2021-12-10, 12:16
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Haha, din kazbah du bara pratar.

Såg hennes blick i intervjuer.

Den stavas "förrådd och varför nu när jag nått ända hit".
I en liten stad som Haparanda, med drygt 4600 invånare, har HitlerIda kunnat leva fritt med sin vit maktmusik spelande make. En make som har sydstatsflaggan i replokalen och som uppträder i t-shirt med nämnda flagga. Det har varit heilande på balkongen bevittnat av grannar.
Det kan vara flera som haft invändningar och ogillat detta men på små orter törs inte människor protestera öppet för de får de hela orten mot sig.

Nu när HitlerIda blev befodrad till civilminister av sossarna kom saken i en annan dager. Nu fanns det ett intresse i den stora befolkningen och någon tog modet till sig och skickade denna bild. Jag tror givetvis att det finns betydligt mer material som kommer släppas längre fram.

Du tycker hon blev förråd. Det tolkar jag som att även du inser att hon har en massa skräp i sin malpåse.
Citera
2021-12-10, 12:21
Medlem
Duvlorts avatar
Dubbla måttstockar kan nog bli socialdemokraternas slogan i det kommande valet.

https://www.expressen.se/kultur/dubbla-mattstockar/
Citera
2021-12-10, 12:27
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Kontentan än så länge måste vara att sydstatsflaggan inte är en rasistisk symbol. Detta med tanke på att civilministerns man, tillika far till hennes barn, regelbundet uppträder på scen iförd en tröja med detta motiv. Det låter helt befängt att en socialdemokratisk minister stillatigande skulle acceptera något dylikt, alltså är den flaggan från och med nu avförd från den rasistiska diskursen.

En annan sak som förvånar en smula är hur extremt utbrett heilandet var bland dagens vänsterdebattörer i deras ungdom. Då många av dem är jämnåriga med mig, så undrar jag hur det hela gick mig spårlöst förbi. Ta exempelvis följande vittnesmål från den store historikern, tillika pansargeneralen Henrik Arnstad:

Jag minns när jag var typ 16 och hängde på synth-diskot "Rip Off" i Stockholm. De spelade en låt som inleddes med "Deutschland über alles" och hela golvet heilade. Det var obehagligt men andelen nazister bland dessa östermalmsyngel var typ noll.

Själv minns jag år 1983 helt annorlunda, men jag är förstås inte historiker.
Karln minns, möjligen medvetet, fel och blandar hop en modernare låt (Über Alles) med Rammstein med D.A.F som ofta spelades på RipOff.

Den heter ”Der Mussolini” och till den dansas det mycket yvigt, framförallt sparkas det med benen likt en marscherande armé.

https://youtu.be/vSgGNd6thrc

Den är dock inte nazistisk eller fascistisk utan handlar om människors oförmåga att låta bli att följa ledare [som, enligt låten, Mussolini, Hitler och …trumvirvel… Jesus] och anses vara motsatsen till den musik civilministern heilade till, nämligen antinazistisk.

https://amp.theguardian.com/music/musicblog/2016/jan/05/cult-heroes-daf-electro-gabi-delgado-lopez-robert-gorl
Senast redigerad av Asmodeusvult 2021-12-10 kl. 12:29.
Citera
2021-12-10, 12:33
Medlem
AdoElFitlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Dubbla måttstockar kan nog bli socialdemokraternas slogan i det kommande valet.

https://www.expressen.se/kultur/dubbla-mattstockar/
Den som har flest måttstockat när han dör vinner.
Gäller självklart också moraler.
Citera
2021-12-10, 12:56
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Karln minns, möjligen medvetet, fel och blandar hop en modernare låt (Über Alles) med Rammstein med D.A.F som ofta spelades på RipOff.

Den heter ”Der Mussolini” och till den dansas det mycket yvigt, framförallt sparkas det med benen likt en marscherande armé.

https://youtu.be/vSgGNd6thrc

Den är dock inte nazistisk eller fascistisk utan handlar om människors oförmåga att låta bli att följa ledare [som, enligt låten, Mussolini, Hitler och …trumvirvel… Jesus] och anses vara motsatsen till den musik civilministern heilade till, nämligen antinazistisk.

https://amp.theguardian.com/music/musicblog/2016/jan/05/cult-heroes-daf-electro-gabi-delgado-lopez-robert-gorl

Arnstad är dum i huvudet. Han kan inte skilja på subkulturer och vilka som driver med vissa politiska åskådningar och vilka som verkligen propagerar för politiska åskådningar. "Der Mussolini" är ingen otäck låt eller nazipropaganda. Att sjunga om hur man gasar ihjäl judar däremot är inte ok och är nazipropaganda.
Citera
2021-12-10, 13:08
Medlem
Jofs avatar
Men att hon kallats Knarkiainen är väl bara rent förtal? 😎
Citera
2021-12-10, 13:11
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdoElFitlr
Den som har flest måttstockat när han dör vinner.
Gäller självklart också moraler.

Så är det!
Ironiskt att se hur alla från S till stats televisionen enhälligt går ut och försvarar henne....men skulle det vart vem som helst från något annat politiskt parti...fram med schavotten.

Ironiskt ochså att se hur SVT går ut med Novus undersökning och hävdar att S siffror ökar i opinionen trots all turbulens som har varit runt denna kvinnoregering.
Det kan man kalla propaganda och medborgar indoktrinering.

"Solen skiner och opinionen är fortsatt 95% rapporterar den store ledaren från Rosenbad."
...finns inget att se här cirkulera vidare...🙄
Citera
2021-12-10, 13:59
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men att hon kallats Knarkiainen är väl bara rent förtal? 😎

Vem har kallat henne det förutom flashbackpöbeln som tycker att det är kul att driva med en människas namn?
Citera
2021-12-10, 14:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Inget bandet framfört, var en cover sambon och en vän till honom "skrev" när de var nyinflyttade i lägenheten där festerna förekom. Alltså lite plinkplonk och textskriveri.
Frågan är hur vad och vem som kommit med denna information, är den ens inspelad?
Ja är den ens inspelad, finns den ens?
Snacka om att man försöker koka soppa på en spik.
Citera
2021-12-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Haparanda har 4856 invånare.
Gissar att detta par måste vara tämligen välkända på en så liten ort. Att ingen reagerat tidigare då HitlerIda haft betydande uppdrag i kommunen, eller är detta inget ovanligt? Är Haparanda en nazistisk stad?

Antagligen.
Sverige är ett Kommunistiskt DDR land....same shit. Sovjet 2.0
Det kommer du först märka när du bott utomlands i 1 eller 30 år.
Citera
2021-12-10, 14:07
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Minns Ace of base en i det bandet hailade där också. Blev ett jävlars liv i tio år i pressen. Ulf hit o dit.

Det som framkommit om Ida är än så länge inte på Ulf Ekberg-nivå, men kommer det fram sånt material även på civilministern så blir det åka av kan jag lova dig. I Ulfs fall gick det inte att låtsas ha minnesförlust eller hävda det var ironiskt.

Kul btw att det var Flashback back in the day som drog upp stormen kring Ulf/Ace of Base.

https://www.flashback.se/projekt/records/
Citera
2021-12-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
ja det är bara att luta sig tillbaka och skratta åt det brinnande sverige med idioterna som springer runt och gnäller men ändå fortsätter rösta på samma skit

Helt rätt.
Har själv inte varit mkt i Sverige senaste 30 åren.
Flyttade för 16 år sedan, fast lite synd om dom få vettiga människor som fortfarande bor kvar.
Räkna med att valet 2022 kommer vara riggat med hjälp av US.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in