2021-06-10, 19:51
Medlem
Jag har använt Early Bird ett par gånger själv, och det har aldrig varit några direkt konstigheter. Paket har legat i brevlådan eller hängda på brevlådan om jag minns rätt (endast beställt mindre grejer). Fick jag även avisering vid varje tillfälle vad jag kan minnas. Såg dock ingen mening med att använda det då Postnord faktiskt fungerar minst lika bra.

Ett problem har nu dock uppstått de senaste månaderna, när en som bor längre ned på samma gata som jag har fått sitt Early Bird hit. Vi bor alltså på samma gata och råkar ha samma förnamn, men såklart ett helt annat husnummer. Första paketet kom i min brevlåda - trodde det var en grej jag själv beställt men lyckades få syn på (den förövrigt väldigt tydliga) adresslappen. Som en schysst granne meddelar jag självklart den paketet är adresserad till och lämnar av det hos dem senare den dagen.

Ett tag senare hittar vi ett nytt paket som är adresserad till denna person, men nu var paketet mer eller mindre slängt på gatan nedanför min brevlåda, där vem som helst hade kunnat köra på/över det. Plasten runt paketet som jag misstänker är där för att skydda det mot väder är uppriven som om någon kollat på adressen - men LIK FÖRBANNAT har de tagit fel jävla hus. Lämnar över paketet igen till grannen och det var det.

Men såklart så dyker det ju upp ytterligare ett paket hos mig, adresserat till samma person. Minns dock inte hur det såg ut eller hur det låg, men grannen i fråga kommer denna gång upp och hämtar det själv, och förklarar hur dem försökt få tag i detta skitföretag utan framgång. Tydligen så har Early Bird mer eller mindre inget vettigt sätt att kontaktas på - det finns bara en mejladress och inget telefonnummer. Människan förklarar även att när de beställde så var Early Bird det enda fraktalternativet.

Inga fler paket har kommit. Kanske har personen äntligen nått fram till Early Bird, eller så har de helt enkelt slutat att beställa från sidor som endast har det som leveransalternativ.
Problemet är garanterat att de satt någon efterbliven människa till att köra ut morgonleveranserna.

Så det är nog individuellt hur bra det fungerar såsett, om det sitter någon korkad bakom ratten så hamnar posten fel. Det stora problemet är att det verkar besvärligt att kontakta Early Bird och informera dem.
Senast redigerad av DarkSuccubus 2021-06-10 kl. 19:53.
Citera
2021-07-15, 21:12
Medlem
FB-Kissens avatar
Earlybird funkar ok när jag beställer ifrån tex Apotea. Men när jag får hem kinapaket som levereras av Earlybird så blir det bara problem. Nu är jag inne på TREDJE paketet som ej är levererat trots att det står det i spårningen. Alla borde ha gått in i brevlådan utan problem (bor i lägenhet). När jag kontaktar supporten så säger de bara att det blivit problem och jag skall kontakta säljaren??? Men det står klart och tydligt i spårningen att paketet varit i Sverige, så vad ska någon random kines kunna göra? Varför kan de inte säga till mig direkt vad problemet är??
Citera
2021-07-16, 11:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Earlybird funkar ok när jag beställer ifrån tex Apotea. Men när jag får hem kinapaket som levereras av Earlybird så blir det bara problem. Nu är jag inne på TREDJE paketet som ej är levererat trots att det står det i spårningen. Alla borde ha gått in i brevlådan utan problem (bor i lägenhet). När jag kontaktar supporten så säger de bara att det blivit problem och jag skall kontakta säljaren??? Men det står klart och tydligt i spårningen att paketet varit i Sverige, så vad ska någon random kines kunna göra? Varför kan de inte säga till mig direkt vad problemet är??

dom kan ju ha lagt paketet utanför dörren eller nåt o så har nån av dina grannar snott det?
Citera
2021-07-16, 12:16
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
dom kan ju ha lagt paketet utanför dörren eller nåt o så har nån av dina grannar snott det?
Fick svar ifrån supporten...

"Tidningsbudet har inte kunnat leverera paketet eftersom de inte hittat dig på adressen du uppgav vid beställning.

För lägenhet måste namn finnas på både listan med boende i trapphuset och på lägenhetsdörren. För hus ska brevlådan vara märkt med husnummer. Finns detta?"

Jag bor i lägenhet, mitt namn står klart och tydligt på brevlådan och på tidningsfacket bredvid min dörr.
Vad är det för jäkla muppbolag som skriver ut ett paket som LEVERERAT när det har skickats i retur?
Citera
2021-11-11, 13:04
Medlem
De har inte ens något telefonnummer, och att maila med deras support är som att kommunicera med en vägg. Bokstavligen.

Är man exempelvis bortrest och påtalar det olämpliga i att lägga paketet utanför dörren då det kommer bli liggande där, svarar de bara med standardfraser i all oändlighet.

Paketen ska ut, är det stora ska de ska läggas utanför dörren. Punkt slut.
Citera
2021-11-11, 13:30
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Möjligt att det beror på företag som delar ut. Tidningstjänst AB kör inte ut i min region, utan det är ett annat företag som sysslar med det här.

Här ändras spårningen och man kan se leveranstid direkt (i princip) i spårningslänk (eller appen Mina Paket). Så det uppdateras vid leverans. Medan själva smset om leverans kan dröja några timmar. Det varierar lite när jag får sms. Så spårning och sms verkar fungera bättre här.

Kollade på Early-birds tjänster och tydligen så är sms en tilläggtjänst som kostar extra för avsändaren.

Alla betalar nog inte för den tjänsten.

Men alla som har smartphone borde kunna se direkt i någon paket app, finns ju flera med ganska bra uppdatering.
Citera
2021-11-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Inga problem med Earlybird trots att jag bor i lägenhetshus med porttelefon utan kod. Det kommer med tidningsutdelaren tror jag, alltid innan 07. Ligger precis utanför dörren, de skickar ett sms om att de levererat så kan man ta det direkt om man är vaken. Annars är det största problemet möjligtvis om man har nyfikna grannar som inte kan "ditt och mitt."

EDIT: Det är lätt det absolut bästa leveranssättet jag haft sedan jag flyttade hemifrån, väljer det alla gånger det är möjligt.

Paketet lämnas alltså på tomten till villan eller utanför dörren till lägenheten? Det känns ju jäkligt säkert.

https://earlybird.delivery/kontakt-hjalp/vanliga-fragor/

Citat:
Varför har ni inte ringt på dörren/porttelefonen?

För att vi inte vill väcka dig eller någon annan. Vi levererar tidigt på morgonen, mellan kl. 01.00 och 07.00.
Citera
2021-11-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Paketet lämnas alltså på tomten till villan eller utanför dörren till lägenheten? Det känns ju jäkligt säkert.

https://earlybird.delivery/kontakt-hjalp/vanliga-fragor/

Jag bor i villa. Aldrig fått paketet på tomten. Alltid brevlådan. Å andra sidan har jag aldrig fått stora paket som inte får plats i brevlådan, så vet inte hur det skulle bli i sådana fall. Min ytterdörr är dock något ”undangömd”, man ser den inte riktigt från gatan om man passerar förbi. Så antar att det vore okej om man lämnade paket där. Om det skulle behövas.

Citat:
Ursprungligen postat av opl87
De har inte ens något telefonnummer, och att maila med deras support är som att kommunicera med en vägg. Bokstavligen.

Är man exempelvis bortrest och påtalar det olämpliga i att lägga paketet utanför dörren då det kommer bli liggande där, svarar de bara med standardfraser i all oändlighet.

Kan man inte beställa senare få? När man är hemma, och beredd på att få leverans. Alternativt kontakta företaget som man antingen vill beställa ifrån eller har beställt ifrån, och fråga om de kan skicka paketet vid ett senare tillfälle så att leverans kan ske när man väl är hemma igen?
Citera
2021-12-10, 10:22
Medlem
Jävlar vilka risiga reviews.

https://se.trustpilot.com/review/www.earlybird.delivery

Jag väntar med spänning på mina två paket.
Citera
2021-12-10, 13:43
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Jag bor i villa. Aldrig fått paketet på tomten. Alltid brevlådan. Å andra sidan har jag aldrig fått stora paket som inte får plats i brevlådan, så vet inte hur det skulle bli i sådana fall. Min ytterdörr är dock något ”undangömd”, man ser den inte riktigt från gatan om man passerar förbi. Så antar att det vore okej om man lämnade paket där. Om det skulle behövas.

Kan man inte beställa senare få? När man är hemma, och beredd på att få leverans. Alternativt kontakta företaget som man antingen vill beställa ifrån eller har beställt ifrån, och fråga om de kan skicka paketet vid ett senare tillfälle så att leverans kan ske när man väl är hemma igen?

Jag har fått de större breven i en plastpåse som hängs utanpå brevlådan.

Bor dock inte i tätort.
Citera
2021-12-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opl87

Du är ju helt tappad. Beställ när du är hemma eller om du vet att du är bortrest så har de flesta transportbolag en möjlighet att skjuta upp leveransen i någon vecka eller så kontaktar du dem INNAN det faktiskt är levererat och inte efteråt som någon jävla idiot.
Citera
2021-12-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clusia
Jävlar vilka risiga reviews.

https://se.trustpilot.com/review/www.earlybird.delivery

Jag väntar med spänning på mina två paket.

Update: Båda stod utanför dörren till lägenheten imorse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in