2021-07-09, 09:03
Medlem
carminaburanas avatar
Drömde att jag blivit bjuden att spela på David Letterman med typ en timmes förvarning. så jag ringde några musiker (som irl är konstnärer, men i drömmen var de medlemmar ur Green Day /foo fighters/ fumanchu) så tog vi tuben och jag spelade upp låten på telefonen på vägen dit. Jag spelade bas. Låten var rebel rebel av bowie, men i drömmen vr den samma låt men en annan. Sjukt ångest hade jag. Jag kan ej spela nåt instrument irl. Bor ej i en stad med tunnelbana.

Hade kollatm Youtube med "obekväma Letterman ögonblick", låten rebel rebel tidigare under dagen, samt banden (bla en där Billy Joel från just Green day gör en cover på rebel. Rebel men sjunger fel) och har ångest över att jag inte gör vad jag ska på dagarna, så inget mysterium varför.
Citera
2021-09-19, 22:35
Medlem
Auswanderers avatar
Jag drömde en dröm inatt om en kvinnan jag träffade på en bushållsplats. Drömmen började med att jag och ett gäng turister eller diverse upptäcksfärdsmänniskor utförde olika uppdrag i samma anda som "Fångarna på fortet". Uppdragen kunde vara allt från att klättra på väggar till att hoppa på stora, vita stenar (eller möjligtvis svampar). Det var hinderbanor och de tog oss sakta men säkert upp på ett berg. Ett berg som blev mörkare och kyligare ju högre upp man kom. Jag och dessa människor lyckades utföra många av dessa uppdrag, men sen blev stressen mer påtaglig eftersom jag lider av höjdskräck, så jag beslöt mig för att lämna gruppen.

Jag började småspringa mot en busshållplats. Jag tror att jag skulle med bussen, rimligtvis, men jag hann inte långt förrän jag krockade med en person. När man inte är beredd att krocka med någon så brukar jag instinktivt be om ursäkt, innan man ens hinner se personen eller uppfatta situationen. Detta gjorde jag även denna gång, jag utbrast "förlåt!" och tog tag i personens båda axlar i en gest att visa välmening och be om ursäkt för att jag råkade springa in i personen. I samma veva förberedde jag mig på att springa vidare, för jag hade ju bråttom. Men då händer det, jag får ögonkontakt med denna person, en kvinna. Hon möter min blick, ler och skrattar, innan hon snabbt kollar ner mot marken för att sedan möta min blick igen. Rent instinktivt ler jag också, ler som en fåne, samtidigt som jag håller i hennes båda axlar. Jag börjar också skratta i reaktion på hennes leende och skratt, hon håller kvar sin blick rakt in i mina ögon. Hon vägrar släppa den och jag fylls helt plötsligt av en värme jag tror att jag aldrig upplevt förut. Den går från henne till mina händer som håller om hennes axlar, fortsätter vidare i mina armar tills hela jag vandrar på moln. Vi skrattar och skrattar, ler, och jag släpper inte taget, det kanske går 10 sekunder men vi fortsätter stå kvar.

Hon hade en brun lång jacka på sig och en brun basker, hennes hår var mörkt, men inte svart. Hennes intensiva leende tydde på att hon kände igen mig, och jag kände igen henne, men visste inte varifrån. Hon tog upp sina händer som hon gömt i sina jackfickor och förde dem mot mina kinder. Jag höll hårt kvar i hennes axlar och samtidigt som hon log intensivt började hon kyssa mig. Jag kysste henne och sedan kramade om henne hårt. Våra skratt slutade aldrig upphöra, vi skrattade åt hur vi äntligen hittat varandra, vår respektive själsfrände, av en slump på en busshållplats. Vi skrattade åt den glädje och intensiva värme vi kände. Vi skrattade åt hur denna situation gick från en krock mellan två främlingar till intensiva kyssar på mindre än 20 sekunder. Det var uppenbart för oss båda att även fast vi aldrig träffat varandra tidigare så var vi menade för varandra.

Vi satt på bussen och höll om varandra hårt. Det är allt jag minns. Hon skulle sedan gå av bussen och helt plötsligt började vi båda vela kring vad vi ska göra härnäst. Jag skulle ju fortsätta till en annan station, men hon skulle av nu. Skulle jag också gå av? Skulle hon stanna kvar hos mig? Då vi inte visste varandras namn eller andra kontaktuppgifter kunde vi inte bara lämna varandra.

Hon gick av bussen och vi tittade på varandra, nästan förvånande och lite förvirrade. Vi stammade och fick inte fram vad vi ville säga varandra. Hon stod på gatan och jag stod i bussen, dörraren var på väg att stängas och vi kollade på varandra intensivt. Helt plötsligt kommer det fram en yngre man (möjligtvis en tonåring). Han hade en blå adidaströja på sig och svarta träningsbyxor. Han sa något i stil med "nu räcker det!" och tryckte tillbaka dörrarna på bussen som precis börjat stängas. Han är stark och håller stadigt fast i dörrarna så att de inte stänger. Han kallar fram mig med att gestikulera med hela armen, jag går fram och förstår vad jag ska göra. Jag ber om hennes mobil och hon ger den till mig, jag skriver in mitt nummer och ger den sedan tillbaka till henne. Våra blickar möts igen medan dörrarna tillslut stänger efter att adidaskillen släppt taget om dem.

Jag hör aldrig ifrån henne och sedan vaknar jag upp. En av de mest intensiva känslomässiga drömmar jag någonsin haft. Kan fortfarande få rysningar och värme i kroppen när jag tänker på henne.

Men vad betyder det?
Senast redigerad av Auswanderer 2021-09-19 kl. 22:39.
Citera
2021-09-25, 18:50
Medlem
Muppetys avatar
Någon som har ett hum om vad det här kan betyda?

Jag har någon sorts mystisk dröm som förföljt mig länge nu...

Det är "något" som är på olika nivåer, de första nivåerna är gröna o blåa, nivå 5 är gul o 6 är lila. 10 är brun, 11 svart o 12 vit. Men vad det är vet jag inte riktigt... Det kanske är en slags utmaning som ett TV-spel kanske? Det förekommer ofta nån sorts figurer i/på "nivåerna".

På de första nivåerna kan man stöta på zombietjejer, men dom är lätta att undvika. Den gula, nivå 5 är ibland en stor haj o den lila, nr 6 är en sorts schackpjäs (torn) men som kan dela sig i två delar o gå åt alla håll. Nivå 8 och 9 brukar vara någon form av kaotiska situationer som man bl.a går på krossat glas, eller så är alltihop ett stort slagsmål, alla mot alla med olika vapen. I 9:an eller 10:an utspelar sig ofta i ett slott eller kyrka som i ett äventyrsmiljö.

Nivå 12 utspelar sig ganska ofta på Arktis eller Antarktis (jag har för mig att det är Antarktis, men det ligger ändå i norr), men på ett flygplan/flygbas som ägs av antingen Donald Trump eller Joe Biden.

Det är svårt att förklara vad det hela är o så minns man bara fragment o det är inte exakt likadant varje gång. Men det är alltid likadant med färgerna o lite annat. Domedagen utspelar sig alltid i nivå 10-12.

En gång skulle jag berätta om mina drömmar för min psykolog, men det gick knappt, eftersom de var så röriga som t.ex ovanstående...
Citera
2021-11-12, 10:27
Medlem
Avslutade mina företag runt 2015. Dock med dåliga avslut. Drömmer ofta att jobbar kvar och allt är jobbigt. Garanterat att jag tydligen inte har gett upp och det ligger kvar! :/
Citera
2021-11-25, 23:47
Medlem
Någon som har ett hum om vad det här kan betyda?

Jag har någon sorts mystisk dröm som förföljt mig länge nu...

Det är "något" som är på olika nivåer, de första nivåerna är gröna o blåa, nivå 5 är gul o 6 är lila. 10 är brun, 11 svart o 12 vit. Men vad det är vet jag inte riktigt... Det kanske är en slags utmaning som ett TV-spel kanske? Det förekommer ofta nån sorts figurer i/på "nivåerna".

På de första nivåerna kan man stöta på zombietjejer, men dom är lätta att undvika. Den gula, nivå 5 är ibland en stor haj o den lila, nr 6 är en sorts schackpjäs (torn) men som kan dela sig i två delar o gå åt alla håll. Nivå 8 och 9 brukar vara någon form av kaotiska situationer som man bl.a går på krossat glas, eller så är alltihop ett stort slagsmål, alla mot alla med olika vapen. I 9:an eller 10:an utspelar sig ofta i ett slott eller kyrka som i ett äventyrsmiljö.

Nivå 12 utspelar sig ganska ofta på Arktis eller Antarktis (jag har för mig att det är Antarktis, men det ligger ändå i norr), men på ett flygplan/flygbas som ägs av antingen Donald Trump eller Joe Biden.

Det är svårt att förklara vad det hela är o så minns man bara fragment o det är inte exakt likadant varje gång. Men det är alltid likadant med färgerna o lite annat. Domedagen utspelar sig alltid i nivå 10-12.

En gång skulle jag berätta om mina drömmar för min psykolog, men det gick knappt, eftersom de var så röriga som t.ex ovanstående.

Svårt att svara på när man inte vet hur ditt liv ser ut. Men tänker spontant att nivåerna och färgerna möjligen kan vara ett sätt för dig att försöka sortera livet. Låt oss säga att zombiebrudarna symboliserar kärlek/sex eller liknande. Hajen symboliserar något typ av hot (uppsägning, skilsmässa, lån). Tornet kanske är staten. Kaoset kan vara kampen som livet är, där vi alla försöker kämpa för att överleva resan slottet kan tillhöra detta med... du vet äventyr. Antarktis kan vara längtan efter det vilda som du inte finner i ditt liv nu, något äkta.
Tänker att du just nu har ett kaosigt känsloliv och att du försöker sortera det i färger och nivåer. Kanske är de förstaå nivåerna det som e viktigast för dig. Skulle vara intressant att veta om din favoritfärg kan knytas till det du känner är viktigast nu. Typ nivå 6 är lilla där är zombietjer lila är din favvofärg.. du tänker mkt på att knulla just nu haha.
Citera
2021-11-28, 02:21
Bannlyst
sov väl högst en timme senast, men hann drömma om att det var som om en tand var lös i käfften, men det visade sig vara hela gommen typ, kände jag, och precis när eller innan jag fick ut den ur käfften så vaknade jag. tror jag

drömde något liknande för säkert minst ett år sedan, där det var som om halva käken hade lossat. förr än längre sedan var det som om jag såg mig själv som utanför kroppen, tror jag, och låg på backen och i princip åt asfalt.

"lycka till" med tolkningen av detta
Citera
2021-11-30, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaresverige
sov väl högst en timme senast, men hann drömma om att det var som om en tand var lös i käfften, men det visade sig vara hela gommen typ, kände jag, och precis när eller innan jag fick ut den ur käfften så vaknade jag. tror jag

drömde något liknande för säkert minst ett år sedan, där det var som om halva käken hade lossat. förr än längre sedan var det som om jag såg mig själv som utanför kroppen, tror jag, och låg på backen och i princip åt asfalt.

"lycka till" med tolkningen av detta

Det är en vanlig dröm, det där med tanden. Det är rädsla för sönderfall. Att livet brakar samman
Citera
2021-12-10, 08:44
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackardoende
Mer som en mardröm. Jag gillar katter. Jag hatar dock mina grannar (och moderatorerna).
Om dessa hatkänslor är det sista som man tänker på strax innan man somnar så kan detta gå in i drömmarna. Försök tänka på någonting positivt vid läggdags.
Citera
2022-01-20, 09:14
Medlem
Fittheligeandes avatar
Jag drömde att jag gjort en tjej med barn. Hon ville göra abort och jag vill inte bli pappa, och det ville jag inte i drömmen heller. Hon ville dock att jag skulle vara med under aborten som stöd. Det var jag tveksam till. Men jag bestämde mig för att besöka kliniken där aborten skulle ske för att få en bild av det. När jag såg korridorerna på det stället fick jag en obehagskänsla, och det blev inte bättre av att jag pratade med personalen där heller. Så jag kände att nej det här klarar inte jag.

Jag har aldrig gjort en tjej gravid irl, så varför drömmer jag detta?
Citera
2022-04-27, 07:46
Medlem
Romanche92s avatar
Vad betyder det när man gråter i sin egna dröm?

Idag så drömde jag att såg mig själv gråta i min dröm. Vad betyder det?
Citera
2022-04-27, 08:02
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Att du svikit dig själv på något vis.

Drömtydning kan dock göras efter hundratals olika scheman (olika religioner, astrologi, Jung, etc)
Citera
2022-05-18, 02:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
En natt för nån dag sen:

Jag drömde att Putin satt på kanten till en liten nedsänkt rund pool inomhus. En pool med sån där vacker mosaik som i Pompeji. Han hade på sig en baddräkt av den typen män hade på sig i början av. 1900-talet. Se bilder här på såna baddräkter:

https://www.vintag.es/2017/08/mens-s...ntury.html?m=1

Han doppade fötterna i vattnet. Plaskade lite lätt. Och då såg jag plötsligt att han inte hade några tår. Att hela foten var som en enda stor klump. Han hade inte skadat sig. Han var bara född sån.

Det är allt jag minns.

Jag har genom åren drömt då och då om folk som suttit och doppar fötterna i en rund pool. Alltid inomhus i ett hem. Inte i ett simhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in