2025-07-16, 23:06
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Lockande! Du lämnar flygplatsen... änglarna kanske inte skyddar längre. Kvällen och natten betyder okända faror. Du är vid jordens mittpunkt - bron till framtiden, men också till stora skillnader... en bit utanför kärnan associerar till N Y C ... The Big Apple, du vill självklart inte bita i äpplet så att det klyvs - du känner dig övergiven. Gråten kan betyda att du (undermedvetet vet att du) ska gå över bron trots att ingenting sen blir sig likt igen.
Det var den fetaste drömmen på länge, för jag kunde verkligen känna lukten av New York, i alla fall just det området - lite betong, lite sopor, kall luft som var lite fuktig och ventiler i asfalten, och det var den där känslan när du längtat ett helt liv och äntligen står du där, men samtidigt oro för att det är kväll och jag vet inte vart jag ska gå för att komma in till stan, och det är lite skumt folk i detta kvarteret. Vi är så sjukt avtrubbade i verkligheten att jag nog inte ens hade känt samma excitement i verkligheten. Man är så sjukt levande i drömmarna. Allt förstärks. Det är säkert vårt sanna jag.

Jag ville ringa min syster men så började jag tänka, KAN jag ringa till Sverige nu eller ska jag spara pengarna på telefonen ifall det blir en nödsituation? Mest därför jag blev ledsen för jag visste inte vad jag skulle göra, en blandning av glädje/en känsla av ”äntligen” tänk dig att din själ har väntat ett helt liv på att komma hit/och en känsla av att vart fan ska jag gå? Inte vill jag stå mitt i något ghetto när det blivit ännu mörkare. Och trots att det var lite sådär öde så var det så sjukt vackert för att bron var framför mig. Drömmen tog slut för snabbt. Tror du att det går att drömma en fortsättning? Fan jag hoppas verkligen det.

Vi måste verkligen följa våra innersta drömmar. Jag ska se till att ta mig dit inom ett år. Orkar inte vänta mer!

Tack för din analys, det är spännande. 😍 men det var verkligen det okända. Något nytt. En helt ny värld. 🌍 och det var ju inte så att jag åkte på semester. Det var min flytt. Jag drog. Nu är steg två att göra det till verklighet. Jag måste bara våga.
Citera
2025-07-16, 23:16
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toweroflondon
Passar på multitaskar dö scrolla när man vaknar om och vartannat efter dessa kärleks mystiska drömmar som är som taget ur en jävla film, för obehagligt underbara. Vågar snart inte sova mer om det ska fortsätta varenda jävla kväll samma dröm som om universium försöker säga något ge käftsmäll tills jag slutat ignorera tecken. Hur fan ska jag veta med ögonbindel och handfängsel vem mannen utan huvud är i bröllops drömmen, känner hans själ som ens egen spegelbild där jag både älskar och blir triggad av för fortsatt utveckling till bättre person men jag känner mig låst ägd av andra till att kunna följa hjärtat. Slutet av drömmen sägs det alltid "trust in time" boom vaknar repeat likadant nästa natt. Vaknar alltid upp efteråt kallsvettig känns obeskrivligt som någons närvaro luktar svagt mans parfym och som om någon just kramat hållit om en tryggt under natten. Creepy på ett positivt plan. Passar på svara dig med också spännande intressanta drömmar 🙌🏻 Har du provat föra journal eller dagbok. Högre dimension kanske försöker pocka på din uppmärksamhet att du ska till USA. Btw såg filmen, ångrar jag sett den 💔😂
Trust in the process, din man väntar på dig någonstans ute i världen. Ska bli spännande om han stämmer in med det du drömt om Jag har aldrig fört dagbok över mina drömmar, jag brukar komma ihåg dom ganska bra för att jag tänker på dom mycket när jag har vaknat. Men nu har jag skrivit två drömmar här så det blir ändå som att föra journal. Tänk så sjukt om alla skriver här och våra drömmar korsar varandra eller att man drömmer samma sak Det hade varit sjukt.

Angående filmen. Det var mer att det kändes lite som maskerad och att alla letar efter en. Det var det jag tyckte påminde. Känslan typ. Inte storyn.

Det är nästan som att hans själ redan besökt dig för att du ska känna igen honom när ni väl träffas? Sjuk teori men inte helt omöjlig. Livet är coolt och jag tror inte att alla dessa tecken kommer för ingenting? Vi är mer spirituella i vår sömn och därav mer mottagliga. ✨💫
Citera
2025-07-17, 13:38
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag drömmer ofta att jag bor kvar hemma hos morsan och styvfarsan, och att de super och lever djävul likadant som de gjorde när jag växte upp. Och att det inte finns pengar till mat eller annat för att de super upp alla pengar. Detta alltså trots att det är drygt 30 år sen jag flyttade hemifrån. I andra drömmar drömmer jag att jag flyttar in i en lägenhet, men att jag inte har plats med allt så jag måste skaffa en mindre lägenhet till som jag har resten av grejerna/ möblerna i, men att den mindre lägenheten är på en annan ort en bit ifrån där jag har min primära lägenhet, och att jag inte kan ta mig med buss eller bil dit pga panikångest.

Många gånger har jag drömt att jag är i Stockholm och vandrar runt. Jag har nyss fått in pengar och tänker ta en pubrunda, men kortet är trasigt och jag kan därför inte köpa något, varför jag vandrar runt och försöker bli vän med folk för att kunna låna pengar för att överleva, men förgäves. Stockholm är i drömmarna mer en fiktiv stad med konstiga och udda byggnader än som det ser ut i verkligheten, och ofta hamnar jag i återvändsgränder eller går vilse. Pga att jag inte har tillgång till mina pengar kan jag heller inte åka hem.
Citera
2025-07-18, 07:19
Medlem
jjujjus avatar
Inatt drömde jag att Kina och Japan hade någon ny teknologi som skulle föreställa flygplan men dom såg annorlunda ut. Alla fyra hade typ några passagerare på och efter att ha lyft så kraschade 3/4. Detta var utanför min bostad i drömmen. Det var en märklig känsla genom hela drömmen och jag stängde in mig i min lägenhet och i trappen ser jag en gammal granne som jag känt sedan jag var barn, släpper in honom och så evakuerar vi tillsammans, jag stänger till alla fönster och ventiler. Sedan ger honom vatten.

Ingen aning vad denna drömmen betyder men jag har vaknat upp och känner en tyngd över mitt högra bröst.

Liknande drömmar har varit återkommande i flera fleeera år men då brukar det handla om vanliga flygplan.
Citera
2025-07-19, 22:40
Medlem
Jag har både minne och kommer ihåg drömmar sedan jag var två-tre år. Gick precis i PDT-behandling för en kass uppväxt och fick testa på hypnos. Det var sjukt intressant.

Jag har en väldigt återkommande dröm att jag kör ett fordon, men fordonet kör ifrån mig och jag tappar kontrollen för jag ser inte vad som händer med fordonet och med mig i det. Vaknar upp med panikångest och är helt svettig.

Någon som känner igen sig? Detta har pågått i säkert femton år.
Citera
2025-07-20, 23:07
Medlem
Måste få återkomma till FB bästa ⭐ skribent så fort mer tid tillåter här. Vi tar revansch som familj efter min mammas bortgång förra året tar tillvara på varje sek tillsammans med barnen. Hoppas du har en skön sommar ☀️🌳 Jag har en hel del ta ikapp läsa senare 🙌🏻

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Trust in the process, din man väntar på dig någonstans ute i världen. Ska bli spännande om han stämmer in med det du drömt om Jag har aldrig fört dagbok över mina drömmar, jag brukar komma ihåg dom ganska bra för att jag tänker på dom mycket när jag har vaknat. Men nu har jag skrivit två drömmar här så det blir ändå som att föra journal. Tänk så sjukt om alla skriver här och våra drömmar korsar varandra eller att man drömmer samma sak Det hade varit sjukt.

Angående filmen. Det var mer att det kändes lite som maskerad och att alla letar efter en. Det var det jag tyckte påminde. Känslan typ. Inte storyn.

Det är nästan som att hans själ redan besökt dig för att du ska känna igen honom när ni väl träffas? Sjuk teori men inte helt omöjlig. Livet är coolt och jag tror inte att alla dessa tecken kommer för ingenting? Vi är mer spirituella i vår sömn och därav mer mottagliga. ✨💫
Citera
2025-08-24, 04:41
Medlem
semizones avatar
Och bland himlen är en mottagare av helium och det bestämda super computer free gift en enda röra att beskriva hur stor sannolikheten för liv utanför vårt solsystem är som om det finns en sorts skeptiker i olika delar av kroppen där Aliens provar underkläder
Sedan flög det iväg en pingisboll ut i rymden till Alfa Centauri vid en exoplanet som hade kvantfysikaliska träsk. Där blodiga plastpåsar flög omkring. Kan inte riktigt analysera denna dröm jag hade igår natt.
Citera
2025-10-01, 09:29
Medlem
ekerilars avatar
Nu har jag tre nätter i rad drömt att jag tappar bort min bil. jag kan inte hitta den. Vad kan det betyda?
Citera
2025-11-06, 20:46
Medlem
Gingers avatar
Denna då:
Jag är ute och går med mina föräldrar vid den gamla skolan jag gick låg och mellanstadiet på. Det är kallt ute och kvällen börjar komma då vi stannar vid en gravsten som ligger platt på marken utanför personal ingången till matsalen. Jag ville visa dom skatter jag hade grävt ner där för ett antal år sedan. Jag lyfter bort gravstenen för att gräva och hittar en spade att gräva djupare med.
Sisådär 70cm nere i marken hittar jag det jag grävt ner för ett antal år sedan och det består av följande:

Whiskey flaskor med endast en slatt kvar.
Någon halvt förmultnad porrtidning från 90 talet.
Samt en PlayStation 1 skiva.

Vad betyder min dröm egentligen? Jag kom även ihåg glädjen jag kände i drömmen
Citera
2025-12-06, 06:25
Avstängd
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Denna då:
Jag är ute och går med mina föräldrar vid den gamla skolan jag gick låg och mellanstadiet på. Det är kallt ute och kvällen börjar komma då vi stannar vid en gravsten som ligger platt på marken utanför personal ingången till matsalen. Jag ville visa dom skatter jag hade grävt ner där för ett antal år sedan. Jag lyfter bort gravstenen för att gräva och hittar en spade att gräva djupare med.
Sisådär 70cm nere i marken hittar jag det jag grävt ner för ett antal år sedan och det består av följande:

Whiskey flaskor med endast en slatt kvar.
Någon halvt förmultnad porrtidning från 90 talet.
Samt en PlayStation 1 skiva.

Vad betyder min dröm egentligen? Jag kom även ihåg glädjen jag kände i drömmen
Eventuellt - föräldrarna innebär din vuxna sida, men också att du är yngre och inte gammal. Det är kallt - känslorna är inte så starka. Du gräver neråt (i det undermedvetna) som är primitivt men naturligt (porrtidningen). Du visste inte om det fanns nånting kvar från den tiden - du blir glad att en del är bevarat. Skolmatsalen kan vara en gammal gemenskap - evig (gravstenen) men tillsluten för dig (personalingången). Du är inte ett skolbarn längre.
Citera
2025-12-06, 08:12
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Eventuellt - föräldrarna innebär din vuxna sida, men också att du är yngre och inte gammal. Det är kallt - känslorna är inte så starka. Du gräver neråt (i det undermedvetna) som är primitivt men naturligt (porrtidningen). Du visste inte om det fanns nånting kvar från den tiden - du blir glad att en del är bevarat. Skolmatsalen kan vara en gammal gemenskap - evig (gravstenen) men tillsluten för dig (personalingången). Du är inte ett skolbarn längre.

Tack så mycket!

Så enligt din tolkning så är drömmen en projektion av att jag är ett snuskigt barn som fortfarande lever i det förgångna?
Citera
2025-12-06, 08:33
Avstängd
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Tack så mycket!

Så enligt din tolkning så är drömmen en projektion av att jag är ett snuskigt barn som fortfarande lever i det förgångna?
Inte alls - mer att minnena och det förflutna existerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in