2021-12-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon känner ingen press utan har sin arbetsgivares fulla stöd.

Haha, din kazbah du bara pratar.

Såg hennes blick i intervjuer.

Den stavas "förrådd och varför nu när jag nått ända hit".
Citera
2021-12-10, 08:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Kommer Idas psyke att klara av denna press?

Hon verkar vara den bästa sossen på åratal och så händer det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon känner ingen press utan har sin arbetsgivares fulla stöd.
Klart som korvspad att hon har en stressklump i magen - ständig rädsla för att bilden (nya bilder/film) skall dyka upp i seriösa sammanhang - så hon fick helt klart en tråkig start på sin ministerperiod. Jag menar, hon ska dessutom möta sina nya medarbetare på departementet också, där alla har hennes heil-bild färskt på hornhinnan. Återstår att se hur hon klarar själva "arbetet"...
Citera
2021-12-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Kommer Idas psyke att klara av denna press?

Hon verkar vara den bästa sossen på åratal och så händer det här.
Skulle säga att det börjat blåsa över, pluton svea verkar inte ens trenda på twitter längre. Men börjar judiska grupperingar komma med kritik så kan hon hänga löst, såg att det var en del judar ute igår och det kan ju stegras så faran är inte över än.
Citera
2021-12-10, 08:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nyheter Idag skriver i sin rubrik att Här heilar Ida till tonerna utav vit makt musik så undrar jag hur NI kan veta vilken musik som spelades just vid fototillfället?

Själva Pluton Svea covern som ska ha producerats av pojkvännen verkar vara hörsägen.
Samma sak att det heilats ifrån balkongen, hörsägen.

Bandet Raubtier är inget vitmakt band det är ett Industriellt metalband där medlemmar även spelar i country och powermetalband.

Så vad finns det för rena fakta förutom bilden där hon ser ut att göra en Hitlerhälsning.

Känns som det gått lite hysteri i drevet.

Så är det. Maggan och kvällstidningarna har släppt detta för länge sen. Det är bara i denna tråd som ”skandalen” lever vidare. Om det hade funnits fler bilder eller videos där Ida beter dig nazistiskt hade de kommit fram nu. Stäng tråden.
Citera
2021-12-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Skulle säga att det börjat blåsa över, pluton svea verkar inte ens trenda på twitter längre. Men börjar judiska grupperingar komma med kritik så kan hon hänga löst, såg att det var en del judar ute igår och det kan ju stegras så faran är inte över än.

Der Ewige J*d*

Överallt.
Citera
2021-12-10, 08:18
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Förklara gärna hur förhållandet mellan Snövit och nazisten kan fortgå om hon inte "godkänner" hans värderingar.
Ett sådant godkännande går i sin tur direkt emot sossarnas värdegrund, som Ida bekänner sig till.

Vidare påstår hon sig ha gått och stängt av vitmakt-musik när denna spelades i hemmet. (vilket förnekas av vittne)
Går hon kanske och stänger av sambons utrustning i replokalen också? Stänger hon av hans musik i hemmet? Hur kan dessa människor leva tillsammans med så totalt olika åsikter och värderingar?
Förklara gärna den logiken för mig eftersom det tydligen är jag som är den blåsta här.

Därför att normala människor som inte är dumma i huvudet kan skilja på sina egna åsikter och partnerns musiksmak. Musiksmak gör inte heller någon till en ideolog. Inte heller gör musiken någon till nazist. Men sitt du där i din bitterhet över agendasättande svt och svälj allt som lika agendasättande nyheter idag matar dig med. Sedan kan man fråga sig vem detta vittne är som alltid är närvarande. Parets tax?
Citera
2021-12-10, 08:31
Medlem
Sosseregeringen: Snövit och de sju små dvärgarna.
Citera
2021-12-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Därför att normala människor som inte är dumma i huvudet kan skilja på sina egna åsikter och partnerns musiksmak. Musiksmak gör inte heller någon till en ideolog. Inte heller gör musiken någon till nazist. Men sitt du där i din bitterhet över agendasättande svt och svälj allt som lika agendasättande nyheter idag matar dig med. Sedan kan man fråga sig vem detta vittne är som alltid är närvarande. Parets tax?
-Så då är det helt problemfritt om Jimmie Åkesson spelar Horst Wessel naken på bastuba från balkongen varje morgon?
Senast redigerad av Torspjesku 2021-12-10 kl. 08:45.
Citera
2021-12-10, 08:48
Medlem
Haajibs avatar
Nazister har också rätt till att representera sig
Citera
2021-12-10, 08:54
Medlem
Kontentan än så länge måste vara att sydstatsflaggan inte är en rasistisk symbol. Detta med tanke på att civilministerns man, tillika far till hennes barn, regelbundet uppträder på scen iförd en tröja med detta motiv. Det låter helt befängt att en socialdemokratisk minister stillatigande skulle acceptera något dylikt, alltså är den flaggan från och med nu avförd från den rasistiska diskursen.

En annan sak som förvånar en smula är hur extremt utbrett heilandet var bland dagens vänsterdebattörer i deras ungdom. Då många av dem är jämnåriga med mig, så undrar jag hur det hela gick mig spårlöst förbi. Ta exempelvis följande vittnesmål från den store historikern, tillika pansargeneralen Henrik Arnstad:

Jag minns när jag var typ 16 och hängde på synth-diskot "Rip Off" i Stockholm. De spelade en låt som inleddes med "Deutschland über alles" och hela golvet heilade. Det var obehagligt men andelen nazister bland dessa östermalmsyngel var typ noll.

Själv minns jag år 1983 helt annorlunda, men jag är förstås inte historiker.
Citera
2021-12-10, 09:00
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
-Så då är det helt problemfritt om Jimmie Åkesson spelar Horst Wessel naken på bastuba från balkongen varje morgon?

Finns ens den där singeln som det gormas om att sambon har producerat någon annanstans än i Changs huvudvittnes masturberingsfantasi?
Senast redigerad av danmack 2021-12-10 kl. 09:03.
Citera
2021-12-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Finns ens den där singeln som det gormas om att sambon har producerat någon annanstans än i Changs huvudvittnes masturberingsfantasi?
Du borde veta att det aldrig bara är en grej..det kommer mera..alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in