2021-12-09, 17:44
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ja att inte kunna en basist är satans dåligt.
Jo och på tal om att det har varit många dåliga idiotfrågar denna säsong så var detta en av de bättre de har haft. Det var ju ett typiskt exempel på något man bör kunna men där det kan låsa sig när man sitter i buren.
Citera
2021-12-09, 18:51
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo och på tal om att det har varit många dåliga idiotfrågar denna säsong så var detta en av de bättre de har haft. Det var ju ett typiskt exempel på något man bör kunna men där det kan låsa sig när man sitter i buren.
Men alltså, måste man kunde en basist som Piff & Puff kan? Jag kan väl ett gäng hårdrocksbasister, men kan inte t.ex Ulf Lundells jävla knullbasist.
Citera
2021-12-09, 19:18
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Men alltså, måste man kunde en basist som Piff & Puff kan? Jag kan väl ett gäng hårdrocksbasister, men kan inte t.ex Ulf Lundells jävla knullbasist.
Det var ju just det som var saken med denna idiotfråga. Man behövde inte kunde någon viss basist som F&F tyckte var enkel och självklar. Det räckte att säga EN basist vilken som helst. Frågan var väl ungefär lika lätt som att säga EN fotbollsmålvakt eller liknande.
Citera
2021-12-09, 23:38
Medlem
YouTube-länk-frågan var ju ganska hjärndöd. Jag såg ju i länken att klippet började 56 sekunder in, men jag kunde aldrig tro att detta skulle vara svaret på frågan.

Frågan löd ju någonting med att det var något gulligt och omtänksamt man kunde skicka till någon, så jag tänkte ju mig då att det kanske var någon låt eller liknande och att det 56 sekunder in i den sägs eller sjungs något gulligt/omtänksamt som eventuellt vänner kan skicka till varann och att denna specifika "omtänksamma" mening då således dyker upp direkt för personen som klickar på länken.
Senast redigerad av Anonym555 2021-12-09 kl. 23:45.
Citera
2021-12-09, 23:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Usch att Olof och Ebba vann. Man vill alltid att de ska förlora.
Citera
2021-12-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
YouTube-länk-frågan var ju ganska hjärndöd. Jag såg ju i länken att klippet började 56 sekunder in, men jag kunde aldrig tro att detta skulle vara svaret på frågan.

Frågan löd ju någonting med att det var något gulligt och omtänksamt man kunde skicka till någon, så jag tänkte ju mig då att det kanske var någon låt eller liknande och att det 56 sekunder in i den sägs eller sjungs något gulligt/omtänksamt som eventuellt vänner kan skicka till varann och att denna specifika "omtänksamma" mening då således dyker upp direkt för personen som klickar på länken.

Jag tycker faktiskt det var en bra fråga, och jag klarade den. Uppskattar själv väldigt mycket när folk länkar så man börjar exakt när det roliga/intressanta händer. Men förstår att burarna tyckte den var svår
Citera
2021-12-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Jag tycker faktiskt det var en bra fråga, och jag klarade den. Uppskattar själv väldigt mycket när folk länkar så man börjar exakt när det roliga/intressanta händer. Men förstår att burarna tyckte den var svår

Som sagt såg jag ju det direkt, detta är inte min första dag på internet.

Det jag inte insåg var att den simpla saken var själva frågan.
Citera
2021-12-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev

Frågan handlade väl inte heller om någon Ulf Lundell-basist?

Klart dom borde kunnat klämma fram t.ex. Paul Mccartney eller Sting. Eller så hade de kunnat säga "Ramone" eftersom alla i Ramones bytte namn till detta. Om det nu räckte med efternamn dvs.
Senast redigerad av Anonym555 2021-12-10 kl. 01:13.
Citera
2021-12-10, 06:47
Moderator
Dr Kings avatar
Bra att Olof och Ebba vann. Det blev alltså så att Grupp 2 ”krossade” Grupp 1 och vann samtliga 4 kvartsfinaler. I själva verket var det mycket jämnt och skiljde bara någon poäng i alla kvartarna.

Starkt av Ebba att vika ner sig på sista utslagsfrågan trots att hon trodde att Stalin dog något tidigare än Olofs helt korrekta magkänslegissning på 1953. Man kan ju bara tänka sig hur det hade gått om Alexandra hade haft samma känsla. Då hade hon fått Johar att kompromissa och flytta svaret till slutet av 40-talet och de hade därmed förlorat.

Olof var ovanligt svag i Under Pressure och matchen blev därmed jämnare än den kunde ha varit. Indirekt blev det faktiskt så att den avgjordes på att Ebba kunde designern av Sara Danius Nobelklänning medan Nina (och John) inte kunde det.
Citera
2021-12-10, 06:52
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Frågan handlade väl inte heller om någon Ulf Lundell-basist?

Klart dom borde kunnat klämma fram t.ex. Paul Mccartney eller Sting. Eller så hade de kunnat säga "Ramone" eftersom alla i Ramones bytte namn till detta. Om det nu räckte med efternamn dvs.
Även Mat Osman från Suede eller Simon Gallup från the Cure. Namnet Ramone är föresten en referens the the beatles som vid något tillfälle tog det efternamnet.
Citera
2021-12-10, 06:54
Medlem
Jag skulle titta på sista kvartsfinalen idag. Det sket sig. Kunde inte logga in. Till slut var jag tvungen att skapa ett nytt konto. Gick in på säsong6. Då kom de första avsnitten upp. Vill inte se om hela säsongen från början med all satans reklam. Discovery+ suger fett. Det enda man kunde se var Alla mot alla. Wahlgrens kunde man se med flera veckors fördröjning. Inget annat har man kunnat se.
Citera
2021-12-10, 06:58
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Jag skulle titta på sista kvartsfinalen idag. Det sket sig. Kunde inte logga in. Till slut var jag tvungen att skapa ett nytt konto. Gick in på säsong6. Då kom de första avsnitten upp. Vill inte se om hela säsongen från början med all satans reklam. Discovery+ suger fett. Det enda man kunde se var Alla mot alla. Wahlgrens kunde man se med flera veckors fördröjning. Inget annat har man kunnat se.
Har själv haft liknande problem, vilket gjorde så att jag till sluta tröttnade. Det var Paul Mccartney som använde sig av Paul Ramon när han checkade in på hotel under silver beatles-eran.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-12-10 kl. 07:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in