2021-12-09, 22:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
ja men tänk, lr försök tänka. hur troligt är det på en skala om man hållit ihop så länge och har barn med att de inte har mer gemensamt och liknande åsikter. det skulle inte hålla.

för hur troligt tror du de bara kommer hem efter varsitt, äter lite middag, lägger barnen, nullar lite under så länge?

inget prat lr nåt. tror man annat ska omedelbart rösträtten förverkas..

Nu kommer jag fråga en sak som kommer få ditt huvud att explodera. Tänk om I.K är så radikal att hon klarar av att hålla isär sina politiska åsikter och sambons musiksmak? Att detta är olika saker liksom? För identitetspolitiska sekteristiska fårskallar kan det vara svårt att greppa, men fundera på saken.
Citera
2021-12-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Stöld är ju av en helt annan dignitet, har Helene betalat sin skuld eller njuter hon fortsatt av att ha kommit undan tro?

Som du säger.. bara att tacka och ta emot!

Ja Epstein hade sprejat över sexistisk reklam, denna Helene har druckit moonshine och snattat.. så totalt väsensskilt jämfört med Ida. Inte från samma planet.
Man borde sätta samman en lista över alla ”erkännanden”, det lär komma mera.
Citera
2021-12-09, 22:11
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Anser du att något man gör på fyllan på
en fjortisfest ska brännmärka en för resten av livet?

Ja du hur många gånger har inte sossarna och deras woke gelikar ”cancelat” folk för att de gått på maskerad i ungdomen med ”blackface”? Försök föreställa dig (jag vet att du kan) hur reaktionen hade varit om en bild dykt upp på säg Hanif Bali full som fan på en fest 2005. Hade det bara ryckts på axlar och sagt finns inget att se här?

Det är den dubbelmoralen som inte får finnas. Vi vet alla hur Socialdemokratin hade reagerat om det varit en annan politiker som fastnat på bild som Nazi-Ida och vi vet vad de hade krävt. Då ska de agera likadant själva också.
Citera
2021-12-09, 22:11
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Jag tycker det verkar som de flesta här är mer lacka på att det verkar som att hon ljuger om det och sossarnas dubbel moral.
Om det hade varit en höger politiker skulle de fått gå på samma dag.

Exakt så.

Har Jan-Emanuel anmält för hets mot folkgrupp än?
Senast redigerad av BiffTannen 2021-12-09 kl. 22:14.
Citera
2021-12-09, 22:13
Medlem
Giant Squids avatar
Nytt scoop. Sångaren i Raubtier har också ett coyntryband.!!
Har läst på lite vad Raubtiers ganska internationella fanbase skriver om dem och ingenstans nämns något om vit makt osv,.
2013 skrevs denna recension hos Sveriges Radio

Citat:
Anti våld. Anti rasism. Pro rock. Så står det på Raubtiers hemsida. Detta har de skrivit för att de ofta blir anklagade för att deras musik kan uppmuntra till rasism och våld. Pär Hulkoff berättar att detta är ett budskap till kritikerna, för fansen är väl medvetna om att Raubtier inte står för rasism eller våld.

Idag har jag lyssnat på några av Raubtiers låtar. Väldigt speciell morgonmusik, något positivt är att jag verkligen vaknade till liv. Däremot är det inte min typ av musik, påminde väldigt mycket om Rammstein
https://sverigesradio.se/artikel/5624237
Citera
2021-12-09, 22:22
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Ja du hur många gånger har inte sossarna och deras woke gelikar ”cancelat” folk för att de gått på maskerad i ungdomen med ”blackface”? Försök föreställa dig (jag vet att du kan) hur reaktionen hade varit om en bild dykt upp på säg Hanif Bali full som fan på en fest 2005. Hade det bara ryckts på axlar och sagt finns inget att se här?

Det är den dubbelmoralen som inte får finnas. Vi vet alla hur Socialdemokratin hade reagerat om det varit en annan politiker som fastnat på bild som Nazi-Ida och vi vet vad de hade krävt. Då ska de agera likadant själva också.

Ge gärna exempel på när socialdemokraterna cacellat tonåringar som gått med blackface.

Hanif ”hon sa att hon var 16” Bali har nog klarat sig fler gånger än som är bra för hans hybris.
Citera
2021-12-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Civilministern, Ida Karkiainen, gör Hitlerhälsning och fastnar på bild.

https://nyheteridag.se/har-heilar-civilminister-ida-karkiainen-till-vit-makt-musik/

Bör hon avgå?

Naturligtvis ja!!

Att jag själv heilar regelbundet och i hemlighet…

Fö anser jag att Jimmy är en vänsternörd och borde dra långt åt höger!
Citera
2021-12-09, 22:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Så hon kommer bedriva högerextrem politik?

Nej, självklart kan hon inte bedriva högerextrem politik utifrån sin position som socialdemokratisk civilminister. Då befinner hon sig i fel parti vilket jag upprepat flertalet gånger nu.

Men Ida är inte intresserad av att förändra politiken eller samhället. Hon är intresserad av sin egen karriär, av makt och pengar. Som så många andra hycklande och korrupta politiker.
Hade hon varit intresserad av att driva en politik som återspeglar vad som verkar vara hennes privata åsikter så måste hon börja om på nytt inom ett för detta lämpligare parti.
Det kommer knappast att hända för då är karriären körd.
Citera
2021-12-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
I SD finns det enormt många rasister. Det är liksom det som SD är uppbyggt på.

SD kan inte anklagas för falsk marknadsföring som sossarna. C som röstat fram Magdalena för att hindra SDs makt har blivit grundlurade av sossarna.

SD har öppet diskuterat problematiken med att de lockar till sig rasister. Jag tycker faktiskt Åkesson genom sin öppenhet och hårda nypor mot rasism, varit ett gott föredöme och minskat rasismen i SD. Att låsa in eller utvisa kriminella och folk som inget har här att göra, är inte per definition rasism.

Att låta Heil-Ida bli minister skämmer ut Sverige. I Tyskland är det inte lagligt att Heila och sjunga nazistpropaganda. Det Ida håller på med är rasism och nazism, och det kan inte bortförklaras.
Citera
2021-12-09, 22:48
Medlem
Rasputin420s avatar
Varför avgår hon inte bara? Om hon ska fortsätta måste hon göra sin värld så liten för att orka att det inte kommer vara värt. Hon ser vettig ut på bilden.
Citera
2021-12-09, 22:50
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Varför avgår hon inte bara? Om hon ska fortsätta måste hon göra sin värld så liten för att orka att det inte kommer vara värt. Hon ser vettig ut på bilden.

Pengar förstås.
Vad kan hon göra i det civila livet annars, vilken lön och pensionsavtal kan hon få?
Att glida omkring som överbetald sozze-politiker är förstås lockande.
Citera
2021-12-09, 22:55
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen

Varför skulle S göra det? Det finns ingen dubbelmoral. Att S är ett maktparti är känt sedan 1932. Att högern slänger ut företrädare när S hintar om att det vore lämpligt är inte ett exempel på att S har dubbelmoral. Det är ett exempel på att högern lider av ett S-komplex och är lite allmänt strykrädda då de själva inte vågar regera.

Om man som höger på ett omanligt sätt hänger ut en 33-årig kvinna som nazist för misstag hon gjorde när hon var 16 år så måste hö hö högern, utöver sin inneboende feghet och brist på manlighet, komma ur sitt S-komplex och rädsla för att regera. Om vi nu ska ha någon höger överhuvudtaget.

Den här händelsen och efterföljande tråd är ett utmärkt exempel på hur patetisk högern är.

"Men S då" Ni låter som nioåringar. Bra nivå.
Senast redigerad av Blundetto 2021-12-09 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in