2021-12-09, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Nä, jag förstår faktiskt inte vad du dillar om nu.
Ok, låt oss hoppa över det svåra och gå till det enkla. Svara på frågan jag ställt ett antal gånger nu.

Ett ”ja” eller ”nej” räcker.
Citera
2021-12-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Precis, det finns ju inga gifter bara farliga doser.. Och i de rätta kretsarna kan heller inget vara fel.

Nog flera nu som gör en Epstein, börjar erkänna brott begångna i ungdomen för att visa sitt stöd. Råkade se den här på svt:

”Riksdagsledamoten Heléne Björklund från Sölvesborg berättar nu om sina ungdomssynder för att stötta nya civilministern Ida Karkiainen. Detta efter att ministern kritiserats efter att en bild från när hon var 15 år publicerats där det ser ut som om hon gör hitler-hälsning.
Heléne Björklund berättar att hon som ung bland annat producerat hembränt, snattat och åkt i a-traktor som kört ifrån polisen.”

Begriper de verkligen inte hur kontraproduktivt det blir?🤔 Att jämföra att snatta smågodis och fulåka epa-traktor med att göra nazistiska utspel?
Det förstärker ju bara Idas agerande. Fast bara tacka o ta emot.

Stöld är ju av en helt annan dignitet, har Helene betalat sin skuld eller njuter hon fortsatt av att ha kommit undan tro?

Som du säger.. bara att tacka och ta emot!
Citera
2021-12-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Ok, låt oss hoppa över det svåra och gå till det enkla. Svara på frågan jag ställt ett antal gånger nu.

Ett ”ja” eller ”nej” räcker.
Haha, vilket svammel.
Citera
2021-12-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
fundera på den du. han spelar ju i samma band nu. har samma umgänge. hmmmmm

Det var ju det jag undrade över. Då börjar man ju undra om hon sympatiserar med det på något sätt ockdå. Men det måste ju inte vara så. Själv skulle jag aldrig kunna ha ett förhållande med någon med totalt andra politiska åsikter än mig. Det har jag haft och det innebar gräl 24 h/dygn.
Citera
2021-12-09, 21:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Skillnaden är att vänstern hade attackerat åt rätt håll. Vänstern hade attackerat högerextremism. De hade ej attackerat vänsterextremism inom SD-leden.

Medan högern är så dum att den attackerar vänstern för att vara högerextrem, alltså inte tillräckligt vänster.

Rätt håll? Nej, vänstern attackerar ju inte ens högerextremism och islamism inom de egna leden, de slätar över.

Angående det fet markerad...So true...

Vad fan ska någon med högersympatier rösta på efter denna jävla soppa. Anklagar man någon vara nazist för ett misstag i tonåren så går det inte att rösta på dessa även om den anklagade företräder ett parti man inte gillar. Håhåjaja.
Senast redigerad av Blundetto 2021-12-09 kl. 22:00.
Citera
2021-12-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det var ju det jag undrade över. Då börjar man ju undra om hon sympatiserar med det på något sätt ockdå. Men det måste ju inte vara så. Själv skulle jag aldrig kunna ha ett förhållande med någon med totalt andra politiska åsikter än mig. Det har jag haft och det innebar gräl 24 h/dygn.

ja men tänk, lr försök tänka. hur troligt är det på en skala om man hållit ihop så länge och har barn med att de inte har mer gemensamt och liknande åsikter. det skulle inte hålla.

för hur troligt tror du de bara kommer hem efter varsitt, äter lite middag, lägger barnen, nullar lite under så länge?

inget prat lr nåt. tror man annat ska omedelbart rösträtten förverkas..
Citera
2021-12-09, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Haha, vilket svammel.
Jag vet, du vågar inte svara för att du förstått att jag kommer att göra blomjord av dig.

Låt oss diskutera lite fler nazistiska rötter. Det är uppenbart att rasbiologin satt djupa spår i partiet med tanke på att man utser en heilare till minister 2021.
Citat:
Carl Zeth Konstantin "Zäta" Höglund, född 29 april 1884 i Göteborg, död 13 augusti 1956 i Stockholm,var en svensk politiker (kommunist och socialdemokrat); han var riksdagsledamot (andra kammaren) 1915–1917 och 1929–1940, chefredaktör för Social-Demokraten 1936–1940 samt finansborgarråd i Stockholm 1940–1950.

”Här nedläggas stora kostnader på att hålla idioter och vanskapta vid lif, och årslånga mödor offras på att till exempel lära dem hjälpligt tala eller teckna; under tiden gå tusentals friska barn under i brist på näring eller uppfostran. Men förmodligen känner sig öfverklassen mest släkt med de förra.”

https://sv.m.wikiquote.org/wiki/Zeth_H%C3%B6glund
Citera
2021-12-09, 21:44
Medlem
Giant Squids avatar
Idas pojkväns band har ibland haft samma basist som spelar i Sabaton. Blir Sabaton nazister då eller ska man säga att Raubtier umgås i power metalkretsar?
Citera
2021-12-09, 21:44
Medlem
Duvlorts avatar
Det är inte så att det är Annika Strandheil som läckt bilden?
För att få bort fokus från hennes kronofogdbravader?
Bilden kom till på en "värsta bästa tjejkväll" och någon frågade om det var någon som ville ha Beyaz.
-Jag, skrek Ida.
Citera
2021-12-09, 21:46
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
För någon som sitter fast i den egna bubblan och inte sniffat på frisk luft på länge kan det mycket väl låta verklighetsfrånvänt, men tomma påståenden betyder ingenting. Du får gärna utveckla varför du anser påståendet vara felaktigt. Om du överhuvudtaget är kapabel till att tänka en självständig tanke förstås.

Helvete vilken grobian du är om du finner någon som helst sanning och logik i påståendet jag refererade till.
Citera
2021-12-09, 21:54
Medlem
Har Incel-rörelsen IRM bytt namn än?
Citera
2021-12-09, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Helvete vilken grobian du är om du finner någon som helst sanning och logik i påståendet jag refererade till.
Är det allt du klarar av att bräka fram? Att ”heila” innebär att hylla Hitler, hennes pojkvän har bevisligen dylika åsikter, hon har utnämnts till minister i en socialdemokratisk regering och har inte behövt avgå. Alltså är påståendet korrekt såvida inte andra partier också ville värva henne? Det verkar uppenbarligen vara så att enbart Socialdemokraterna ville ta emot denna heilare.

Jag hade hoppats på att du skulle kunna beskriva problemet med påståendet, en mellanstadieunge skulle dock ha lyckats bättre än du som istället skiter i trasorna av vanmakt när du ställs mot väggen. Buhu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in