Citat:
Ursprungligen postat av
modern-insanity
Har du hört mig säga att dem som vill inte ska få vaccinera sig?
Jag har ingen åsikt om vad någon annan gör.
Det jag propagerar för är att alla andra ska ge i fan och lägga sig i vad någon annan gör.
De förstår inte det enkla konceptet. Det är bisarrt att till synes friska människor är villiga att ge upp sin frihet.
De tror inte på tvångsvaccinering men Österrike inför det 1 februari. Resten av Europa kommer följa samma väg.
Då kommer de inte vilja prata om det. Då kommer dom rikta fokus på andra ämnen istället.
"Smittan gjorde si och så och folk gjorde det" kommer det låta när dessa frihetshatare ska rationalisera vaccintvånget.
Det är ju det som sker hela tiden. Man har valt sida och vägrar ändra sig, oavsett.
Det finns MYCKET negativt material om vaccinet därute som gör mig skeptisk - men om någon vill ta det, gör det. Hela min släkt är i princip fullvaccinerade och det beslutet tog de själva, precis som det ska vara.
Varför ska jag då inte få besluta om jag vill ta det eller inte?
Då kommer rationaliseringar om hur farligt covid är och hur smittan ökar från samma idioter som förra året sa att smittan skulle stoppas om "60%~ och uppåt är vaccinerade"
Vaccinet har dock inte hjälpt. Det är dåligt och läcker och ger viruset chansen att mutera och bli än värre.
Men då rationaliserar dom igen - helt plötsligt räcker inte ens 80%~ eller 90, nu ska alla vara vaccinerade.
Men det räcker inte heller - sen ska vi ta booster också. Hur ofta vet vi inte.
Och ännu har inte en enda varningslampa börjat lysa.
Jag förespråkar en dos av skeptisism. Sluta vara dumma i huvudet.