2021-12-09, 21:21
Medlem
barkies avatar
Jag postade detta för 2 dagar sedan, nu skriver Aftonbladet om det.

"Österrike planerar att införa bötesstraff på uppemot 36 000 kronor för den som vägrar covidvaccinera sig. Bötesstraffet ska omfatta medborgare över 14 år och de nya bestämmelserna ska gälla från februari.

Beskedet gavs på torsdagen av landets hälsominister Wolfgang Mueckstein och regelverket är planerat att införas i den 1 februari nästa år.

Redan förra månaden stod det klart att Österrike som första EU-land planerade att införa obligatorisk covidvaccinering i början av 2022.

Personer som av medicinska skäl inte kan vaccineras undantas liksom personer som varit sjuka i covid-19 och som tillfrisknat under de senaste sex månaderna.

Regeringens förslag får stöd av en majoritet av oppositionspartierna i parlamentet.

Omkring 68 procent av Österrikes 8,9 miljoner invånare är vaccinerade."

Alla som är provaccin tycker det här är bra. Ni vågar bara inte stå för det.

Ska en 14-åring som inte vill vaccinera sig bli tvingad av sina föräldrar då alltså? De kan ju inte betala böterna var tredje månad.

Aftonbladet missar några fakta, som de köpta korrupta svin dom är.

- om böterna inte betalas kan man få fängelse.

- betalar man böterna så har man 3 månader på sig att vaccinera sig, annars får man böter igen.

Så, betalar man 36000 var tredje månad så slutar man smitta? Köper man sig rätten till att vara ovaccinerad?

Herregud så sjukt.

Samtidigt som dom försöker muta politiker i EU-parlamentet för att rösta ja till tvångsvaccinering i Europa sitter idioterna här och fattar absolut 0 av vad dom håller på med.

Vaccintvång kommer införas. Sanna mina ord. Det är dessutom bara början.
Citera
2021-12-09, 21:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Kanske de mer är representativa för den del av befolkningen som man kanske kan diskutera huruvida de behöver COVID-vaccin eller ej, dvs friska personer under 60 år.

Ja men nu vill ju inte FHM det.
Citera
2021-12-09, 21:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Har du hört mig säga att dem som vill inte ska få vaccinera sig?
Jag har ingen åsikt om vad någon annan gör.

Det jag propagerar för är att alla andra ska ge i fan och lägga sig i vad någon annan gör.

Det enda jag lägger mig i är när folk kastar ut vilket skit som helst som en sanning, utan fakta. Då blir det mothugg.
Citera
2021-12-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vet inte vad som har rapporterats från sjukhusen i Sydafrika. Det jag har noterat, är att Sydafrikas smitthärd är Gauteng. Någon lade upp en film från sjukhus i Kapstaden, och ifrågasatte bilden av överbelastade sjukhus i Sydafrika.

Jag ville därför påpeka att Kapstaden ligger långt från Gauteng. Så jag tycker inte att det är märkligt att man hittar tomma sjukhus, ifall man letar på en plats som ligger 1200 kilometer bort från smitthärden. Jag tycker att det är vilseledande att lägga upp en sådan film, för att försöka göra en poäng i en diskussion som handlar om smittspridningen som pågår på en helt annan plats.

Det här var ju knappast första videon som laddades upp med samma budskap.

Det filmades friskt i början av pandemin, då det enligt media var katastrofläge precis överallt.

Så min poäng är densamma.
Citera
2021-12-09, 21:29
Medlem
barkies avatar
Citat:
Har du hört mig säga att dem som vill inte ska få vaccinera sig?
Jag har ingen åsikt om vad någon annan gör.

Det jag propagerar för är att alla andra ska ge i fan och lägga sig i vad någon annan gör.

De förstår inte det enkla konceptet. Det är bisarrt att till synes friska människor är villiga att ge upp sin frihet.

De tror inte på tvångsvaccinering men Österrike inför det 1 februari. Resten av Europa kommer följa samma väg.

Då kommer de inte vilja prata om det. Då kommer dom rikta fokus på andra ämnen istället.

"Smittan gjorde si och så och folk gjorde det" kommer det låta när dessa frihetshatare ska rationalisera vaccintvånget.

Det är ju det som sker hela tiden. Man har valt sida och vägrar ändra sig, oavsett.

Det finns MYCKET negativt material om vaccinet därute som gör mig skeptisk - men om någon vill ta det, gör det. Hela min släkt är i princip fullvaccinerade och det beslutet tog de själva, precis som det ska vara.

Varför ska jag då inte få besluta om jag vill ta det eller inte?

Då kommer rationaliseringar om hur farligt covid är och hur smittan ökar från samma idioter som förra året sa att smittan skulle stoppas om "60%~ och uppåt är vaccinerade"

Vaccinet har dock inte hjälpt. Det är dåligt och läcker och ger viruset chansen att mutera och bli än värre.

Men då rationaliserar dom igen - helt plötsligt räcker inte ens 80%~ eller 90, nu ska alla vara vaccinerade.

Men det räcker inte heller - sen ska vi ta booster också. Hur ofta vet vi inte.

Och ännu har inte en enda varningslampa börjat lysa.

Jag förespråkar en dos av skeptisism. Sluta vara dumma i huvudet.
Citera
2021-12-09, 21:32
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Eftersom jag är 33 år gammal, har BMI på 20.8, inte röker och lever allmänt hälsosamt.
Eftersom jag knappt haft en enda förkylning på minst 5 år.
Eftersom jag har stor tilltro till min egna kropp och vad den är kapabel att klara av.

Vad är din poäng?
Är det därför du är rädd för vaccinet? Om du tror att din kropp kan hantera ett replikerande virus, varför skulle den inte klara av endast spikproteinet från samma virus, utan självreplikation?

Varför ser du att risken med vaccin är större än nyttan? Och om du inte gör det. Varför vaccinerar du dig inte?

För egen del ser jag att det är bra att reducera risken att ta död på tillexempel en kollega som har ett par år kvar till pension. Också ser jag naturligtvis nyttan i att reducera risken för min egen del också. Att behöva läggas in i onödan och belasta sjukvården. Att reducera risken för en sådan simpel sak som sjukfrånvaro från jobbet.
Senast redigerad av MrArtur 2021-12-09 kl. 21:36.
Citera
2021-12-09, 21:37
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vet inte vad som har rapporterats från sjukhusen i Sydafrika. Det jag har noterat, är att Sydafrikas smitthärd är Gauteng. Någon lade upp en film från sjukhus i Kapstaden, och ifrågasatte bilden av överbelastade sjukhus i Sydafrika.

Jag ville därför påpeka att Kapstaden ligger långt från Gauteng. Så jag tycker inte att det är märkligt att man hittar tomma sjukhus, ifall man letar på en plats som ligger 1200 kilometer bort från smitthärden. Jag tycker att det är vilseledande att lägga upp en sådan film, för att försöka göra en poäng i en diskussion som handlar om smittspridningen som pågår på en helt annan plats.

Skriv 120 mil istället - du försöker få det att låta så oerhört mycket. Klassiskt.

Så det är mer rimligt att smittan börjar härja i Danmark och Norge och inte i Kapstaden om vi nu ska vända på det hela och köra ditt resonemang?

Det är vettigt att några resenären drar igång en härd på ett julbord men smittan i Kapstaden är isåfall helt obefintlig?

De reser inte fler från Gauteng till Kapstaden än till Norge?

Sjukt resonemang men du har ju sannerligen valt sida och kommer stå där till döden.

Läste en artikel om en man som var 42 år gammal som blev förlamad i halva ansiktet av vaccinet och nu måste bära en jävla piratlapp för ögat för det inte fungerar och rinner hela tiden.

"Jag hade tagit det även om jag visste att det kunde hända."

Ja, vad fan säger man..de verkar ju vara bra på hitta sina intervjuoffer som är psykiskt sjuka.

för övrigt är det 9787 km från Gauteng till Norge. Kan du spinna vidare på det här nu?
Citera
2021-12-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du missat att alla högermedia står på antivaxxarnas sida? Fria tider, snapphanen mfl.
Menar du att de representerar Kristersson Busch och Åkesson? Då har du inte lyssnat på vad de stollarna sagt och nästan skrikit! STÄNG NED!!!
Citera
2021-12-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

"Österrike planerar att införa bötesstraff på uppemot 36 000 kronor för den som vägrar covidvaccinera sig. Bötesstraffet ska omfatta medborgare över 14 år och de nya bestämmelserna ska gälla från februari.

Beskedet gavs på torsdagen av landets hälsominister Wolfgang Mueckstein och regelverket är planerat att införas i den 1 februari nästa år.

Redan förra månaden stod det klart att Österrike som första EU-land planerade att införa obligatorisk covidvaccinering i början av 2022.

Personer som av medicinska skäl inte kan vaccineras undantas liksom personer som varit sjuka i covid-19 och som tillfrisknat under de senaste sex månaderna.

Regeringens förslag får stöd av en majoritet av oppositionspartierna i parlamentet.

Ska en 14-åring som inte vill vaccinera sig bli tvingad av sina föräldrar då alltså? De kan ju inte betala böterna var tredje månad.

- betalar man böterna så har man 3 månader på sig att vaccinera sig, annars får man böter igen.

Så, betalar man 36000 var tredje månad så slutar man smitta? Köper man sig rätten till att vara ovaccinerad?

Herregud så sjukt.

Samtidigt som dom försöker muta politiker i EU-parlamentet för att rösta ja till tvångsvaccinering i Europa sitter idioterna här och fattar absolut 0 av vad dom håller på med.

Snart i ett land nära dig
Målet verkar vara 100% konstant medicinerad befolkning.
Åtgärder kommer stramas upp hela tiden, takten beror på hur det mottas.
Att döma av reaktioner hittills kommer dom kunna köra på i rask takt.
Dom sista för att må sitt 100% mål kommer kräva åtgärder likt i Hitlers gamla Österrike.
Citera
2021-12-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det enda jag lägger mig i är när folk kastar ut vilket skit som helst som en sanning, utan fakta. Då blir det mothugg.

Ganska säker på att vi alla kunde ha undvikit att lyssna på varandras skit, ifall man inte fick för sig att lägga sig i andra människors liv från första början.
Citera
2021-12-09, 21:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

Herregud så sjukt.

Vaccintvång är bara början. Se min fotnot!
Citera
2021-12-09, 21:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Menar du att de representerar Kristersson Busch och Åkesson? Då har du inte lyssnat på vad de stollarna sagt och nästan skrikit! STÄNG NED!!!

Det jag menar är att det uppstått någon form av kognitiv dissonans, höger blev vänster och vänster blev höger och allt är huller om buller. Verkar inte vara någon ordning någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in