2021-12-09, 21:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Var har jag påstått det fetmarkerade? Hur kan jag backa från något jag ej påstått?

Så du säger inte emot att vänsterrörelsen skulle gå all in mot nazist-Ida om hon hade varit en SD-politiker?
Citera
2021-12-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Fan är ni tröga eller , det är ju inte vad hon har gjort på en fest i tonåren som är intressant, utan frågan är när om någosin slutade hon ha nasse sympatier !?

Hon gick med i S istället för SD. Så hon är knappast extremt nazistisk. Lite smyg-nationell på sin höjd kanske.

Dock verkar hon ej ha beröringsskräck för nationella vilket är positivt.
Citera
2021-12-09, 21:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Hon gick med i S istället för SD. Så hon är knappast extremt nazistisk. Lite smyg-nationell på sin höjd kanske.

Dock verkar hon ej ha beröringsskräck för nationella vilket är positivt.

Hon var tvungen att välja S eftersom inget annat parti välkomnar en heilande politiker som lever med en man som hyllar Hitler för att han gasade judarna.
Citera
2021-12-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så du säger inte emot att vänsterrörelsen skulle gå all in mot nazist-Ida om hon hade varit en SD-politiker?

Jag tror det hade varit SD:s ledning som gick all in mot Ida i sådana fall.

Jag vet att exempelvis Moderaterna brännmärkte SD på grund av SD:s invandringskritik. Nu när M blivit mer invandringskritiska, borde SD brännmärka M och ej ta i dem med tång?
Citera
2021-12-09, 21:06
Medlem
Citat:
Hon var tvungen att välja S eftersom inget annat parti välkomnar en heilande politiker som lever med en man som hyllar Hitler för att han gasade judarna.

Så din kritik mot S är att de är för nazistiska? Hade S varit nazistiska hade vi ej haft massinvandringen.
Citera
2021-12-09, 21:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag tror det hade varit SD:s ledning som gick all in mot Ida i sådana fall.

Jag vet att exempelvis Moderaterna brännmärkte SD på grund av SD:s invandringskritik. Nu när M blivit mer invandringskritiska, borde SD brännmärka M och ej ta i dem med tång?

Så du vägrar svara på vad du tror vänsterrörelsen hade gjort om nazist-Ida hade varit SD-politiker?
Citera
2021-12-09, 21:07
Avslutad
Citat:
Jag efterfrågar exempel på att S brännmärkt en tonårsflicka från SD. Har du något namn eller inte?
Här har du en 18-åring som drevades bort. Hon var alltså yngre än ett ”ensamkommande barn” men det var inte tal om att ”tonåringar gör olämpliga saker på fyllan”.
Citat:
Här städar SD-kvinnan - med nazi-armbindel
https://www.expressen.se/nyheter/val2014/har-stadar-sd-kvinnan-med-nazi-armbindel-9/
Sossarna var inte sena med att hugga efter bytet:
Citat:
”Expressen publicerade i fredags bilderna på Catharina Strandqvist, toppnamn för Sverigedemokraterna i Halland, iförd hakkorsbindel. Hon avgick samma dag.”

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=989&blogg=68391
Citera
2021-12-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Sällan har man sett ett så gott exempel på dubbla måttstockar skulle jag säg… Ok för att socialdemokraternas historia vimlar av liknande men detta är det mest aktuella exemplet.

Rätt töntigt att prata om ”fullblodsnazism” när du såklart inte med ord kan beskriva vad det innebär.

Vad vi vet är att Socialdemokraterna har en oerhört brun historia och att man härbärgerar mängder av judehatare än idag.

Precis som med de tyska 30-tals Nazisternas propaganda så försöker man beskylla sin motståndare för vad man själv gör. Inte minst Nazi-Ida har begagnat sig av detta förfarande mer än en gång.

Uppenbart är att statsministern själv nu ser en möjlig öppning för att luckra upp HMF-lagstiftningen. Den ska kanske bara gälla den delen av det svenska folket som väljer att inte rösta på just S?

S kulturminister lär ju fått ett skarpt uppdrag att stänga ner alternativa nyhetssajter, hon har stridit hårt för det tidigare vilket är den uppenbara anledningen till varför hon likt Ida rekryterades till ministerposter.

Redan nedsvärtade samhällsförstörare som Ygeman, Strandhäll och Johansson behöver rejält galna kvinnor som städar upp efter dom och det får kosta vad det vill.

Så din kritik mot S är att de är för högerextrema? Hade S varit högerextrema hade vi ej haft massinvandringen.
Citera
2021-12-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, vad ska man säga. Min slutsats är att sossarna, Nordengren & Epstein, Henrik Arstad m.fl menar att lite nazism i rätt kretsar har ju ingen dött av...

Precis, det finns ju inga gifter bara farliga doser.. Och i de rätta kretsarna kan heller inget vara fel.

Nog flera nu som gör en Epstein, börjar erkänna brott begångna i ungdomen för att visa sitt stöd. Råkade se den här på svt:

”Riksdagsledamoten Heléne Björklund från Sölvesborg berättar nu om sina ungdomssynder för att stötta nya civilministern Ida Karkiainen. Detta efter att ministern kritiserats efter att en bild från när hon var 15 år publicerats där det ser ut som om hon gör hitler-hälsning.
Heléne Björklund berättar att hon som ung bland annat producerat hembränt, snattat och åkt i a-traktor som kört ifrån polisen.”

Begriper de verkligen inte hur kontraproduktivt det blir?🤔 Att jämföra att snatta smågodis och fulåka epa-traktor med att göra nazistiska utspel?
Det förstärker ju bara Idas agerande. Fast bara tacka o ta emot.
Citera
2021-12-09, 21:11
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Så din kritik mot S är att de är för högerextrema? Hade S varit högerextrema hade vi ej haft massinvandringen.

Vi har denna sjuka massinvandring för att S vill döva sitt dåliga samvete för att de var nazister och sysslade med diverse sjuka saker långt efter kriget. De projicerar därför sin skuld på SD och låtsas som de är helgon men deras rätta jag lyser igenom i händelser som denna och när det gäller deras samröre med islamister.
Citera
2021-12-09, 21:11
Medlem
Citat:
Så du vägrar svara på vad du tror vänsterrörelsen hade gjort om nazist-Ida hade varit SD-politiker?

Vänsterrörelsen hade agerat smart och försökt pusha Overton-fönstret i rätt riktning.
Hade hon avslöjats ha gjort något som kan tolkas som extremvänster så hade de ej kritiserat. Hade det varit något extremhöger hade de kritiserat.

Om hon suttit kvar hade dock SD bestämt.
Citera
2021-12-09, 21:13
Medlem
Citat:
Vi har denna sjuka massinvandring för att S vill döva sitt dåliga samvete för att de var nazister och sysslade med diverse sjuka saker långt efter kriget. De projicerar därför sin skuld på SD och låtsas som de är helgon men deras rätta jag lyser igenom i händelser som denna och när det gäller deras samröre med islamister.

Återigen. Hade S varit högerextrema hade vi ej haft massinvandringen.

NMR förespråkar ej massinvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in