2021-12-09, 20:15
  #6301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
DA hade ingen mob med sig ut den dagen han försvann så om 2 löpar vittnen såg honom vid Tyresta nationalpark kl 13-14 (de vittnesuppgifterna är inget som jag vet är sanningsenligt?)
Då stämmer inte det tidsmässigt med sista aktiva mobilkontakten
Jag kan inte få ihop det att han hunnit ända till Tyresta på den korta tiden


Sista mobilkontakt 11.48 den 13/11.
Sista av myndigheter med all sannolikhet bedömd kontakt, 14/11 ca 13-14.00.
Således en hel dag senare.
Citera
2021-12-09, 20:26
  #6302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, det har aldrig påståtts.

Ang. löparrunda ända till Tyresta så finns det kollektivtrafik. Det är känt sedan länge i tråden att Deniz kort innan försvinnandet googlade på "sl-biljetter" samt att han lämnade sitt sl-kort hemma. Det är en sådan detalj som pekar mot ett medvetet försvinnande och att ville undvika att hittas.

Ville han inte bli hittad, skulle han inte kommuniserat med sina kollegor strax innan att han ska springa sörmlandsleden - Tyresta - blandannat. Det var ju från början och hela tiden där man sökte honom ju?
Hade han planer på att begå självmord på en plats där ingen skulle hitta honom hade han hittat på att t.ex. han ska dejta en nu tjej i Uppsala, eller något åt andra hållet, kan man tycka?

Hade han tagit SL så visste han säkert att han kunde bli filmad någonstans? Alltså han lämnade tydliga spår efter sig vart han skulle.... som om han visste något kunde hända?
__________________
Senast redigerad av cactaceae 2021-12-09 kl. 20:31. Anledning: Felstavning
Citera
2021-12-09, 20:28
  #6303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Sista mobilkontakt 11.48 den 13/11.
Sista av myndigheter med all sannolikhet bedömd kontakt, 14/11 ca 13-14.00.
Således en hel dag senare.

Var inte det sista man hittade på att han googlat på sin dator kl 11.48? Så minns jag det, kan ha fel?
Citera
2021-12-09, 20:47
  #6304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Var inte det sista man hittade på att han googlat på sin dator kl 11.48? Så minns jag det, kan ha fel?

Det sista digitala spåret var Fredagen så han hade ett dygn till godo innan han mötte löparna.
Citera
2021-12-09, 22:08
  #6305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Det sista digitala spåret var Fredagen så han hade ett dygn till godo innan han mötte löparna.

Japp, det var en lång och tråkig fredag för D? ...eller något spännande, farligt på gång, vem vet?
Citera
2021-12-09, 22:38
  #6306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Japp, det var en lång och tråkig fredag för D? ...eller något spännande, farligt på gång, vem vet?

Kan han ev försvunnit fr bostad redan på fredagen?
Citera
2021-12-09, 22:39
  #6307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Det sista digitala spåret var Fredagen så han hade ett dygn till godo innan han mötte löparna.
Eller så försvan han fr sin bostad på fredagen?
Citera
2021-12-09, 22:41
  #6308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ville han inte bli hittad, skulle han inte kommuniserat med sina kollegor strax innan att han ska springa sörmlandsleden - Tyresta - blandannat. Det var ju från början och hela tiden där man sökte honom ju?
Hade han planer på att begå självmord på en plats där ingen skulle hitta honom hade han hittat på att t.ex. han ska dejta en nu tjej i Uppsala, eller något åt andra hållet, kan man tycka?

Hade han tagit SL så visste han säkert att han kunde bli filmad någonstans? Alltså han lämnade tydliga spår efter sig vart han skulle.... som om han visste något kunde hända?


Intressant teori
Citera
2021-12-09, 22:44
  #6309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, det har aldrig påståtts.

Ang. löparrunda ända till Tyresta så finns det kollektivtrafik. Det är känt sedan länge i tråden att Deniz kort innan försvinnandet googlade på "sl-biljetter" samt att han lämnade sitt sl-kort hemma. Det är en sådan detalj som pekar mot ett medvetet försvinnande och att ville undvika att hittas.

Men hur kunde då de 2 joggarna se DA springa/löpa?
Citera
2021-12-09, 22:57
  #6310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Nej, löparna har aldrig nämnt något om pannlampa.

Det är felaktigt konstaterande att pannlampan som låg i delar, och syntes i bilderna från andra tråden är Deniz.
Ber om ursäkt för det men när jag läste om att elektronik hittats på sprängplatsen och såg bilderna tog jag för givet att det var Deniz pannlampa.
Fick för mig att det var Orij,s bilder och att det skulle ligga en trasig pannlampa där normalt det aldrig rör sig särskilt mycket folk verkar mindre troligt.
Det kan ha varit Deniz pannlampa som han haft i ryggsäcken, men kan även ha tappats av någon annan nyfiken som tagit sig dit.
Men som sagt bilderna finns ju kvar så någon i Deniz närhet borde ju kunna känna igen den.


Jag har ett svagt minne av att det nämts att löparna beskrivit DA med pannlampa och skymning?
Min reaktion var att vid den tiden att det inte mörkt.. Varför pannlampa?
Jag kan ha fel men den detaljen känndes bekant att jag läst det

Ska se om jag hittar inlägget igen

Sen har jag något minne av att det beskrivits andra detaljer fr platsen
Som att folk har grillat där
Och att lite annat skräp fanns där
npgonstans runt skrevan?
Citera
2021-12-09, 23:01
  #6311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Nej, löparna har aldrig nämnt något om pannlampa.

Det är felaktigt konstaterande att pannlampan som låg i delar, och syntes i bilderna från andra tråden är Deniz.
Ber om ursäkt för det men när jag läste om att elektronik hittats på sprängplatsen och såg bilderna tog jag för givet att det var Deniz pannlampa.
Fick för mig att det var Orij,s bilder och att det skulle ligga en trasig pannlampa där normalt det aldrig rör sig särskilt mycket folk verkar mindre troligt.
Det kan ha varit Deniz pannlampa som han haft i ryggsäcken, men kan även ha tappats av någon annan nyfiken som tagit sig dit.
Men som sagt bilderna finns ju kvar så någon i Deniz närhet borde ju kunna känna igen den.


Det elekrtoniska föremål som nämns i media/pressen är troliktvis DA nyinskaffade specialklocka 🤔
__________________
Senast redigerad av Anedin 2021-12-09 kl. 23:03.
Citera
2021-12-09, 23:02
  #6312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexagon9mm
Nej, löparna har aldrig nämnt något om pannlampa.

Det är felaktigt konstaterande att pannlampan som låg i delar, och syntes i bilderna från andra tråden är Deniz.
Ber om ursäkt för det men när jag läste om att elektronik hittats på sprängplatsen och såg bilderna tog jag för givet att det var Deniz pannlampa.
Fick för mig att det var Orij,s bilder och att det skulle ligga en trasig pannlampa där normalt det aldrig rör sig särskilt mycket folk verkar mindre troligt.
Det kan ha varit Deniz pannlampa som han haft i ryggsäcken, men kan även ha tappats av någon annan nyfiken som tagit sig dit.
Men som sagt bilderna finns ju kvar så någon i Deniz närhet borde ju kunna känna igen den.


Det elekrtoniska föremål som nämns i media/pressen är troliktvis DA nyinskaffade specialklocka 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in