2021-12-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Ditt kvinnohat gör att du är förblindad över vad Ida gjorde som tonåring.

du är ju riktigt mentalt efterbliven. jag skiter väl i va hon gjorde då. det är hyckleriet, lögner som motbevisats (finns i tråd) förnekandet och de lama ursäkterna som är ovärdiga ministerplats.

och iom du inte förstår bättre så kommer du ignoreras.

simple as that
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Vänsterrörelsen anser det, åtminstone när det gäller deras motståndare. Jag tycker man ska leva som man lär.

Exempel på när socialdemokraterna ansett det?
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Nu förstår jag varför Ida sneglade på Morgan Johansson skalle under presentationen av den nya regeringen.
Citera
2021-12-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Bortförklaringar. Om Sverigedemokraterna är nazister så är även sossarna det, eller så är ingen av dem det. Du kan inte äta kakan och ha den kvar. ”Alla var med på det” är ingen ursäkt.

SD var inget riksdagsparti på den tiden, skallmätarna kom från dagens Socialdemokraterna och Centerpartiet. Man kan med fog prata om ”nazistiska rötter” när man nämner Maggan och Annie.
Nej, det han säger stämmer.
Citera
2021-12-09, 20:14
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Anser du att något man gör på fyllan på
en fjortisfest ska brännmärka en för resten av livet?

---
Jag tycker det verkar som de flesta här är mer lacka på att det verkar som att hon ljuger om det och sossarnas dubbel moral.
Om det hade varit en höger politiker skulle de fått gå på samma dag.
Citera
2021-12-09, 20:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Exempel på när socialdemokraterna ansett det?

Haha det kan du inte ha missat. Så fort en högerpolitiker gör något går alla vänstertroll all in och kräver avgång trots avsaknad av bevis. Ingen rök utan eld heter det alltid.
Citera
2021-12-09, 20:16
Medlem
Citat:
Haha det kan du inte ha missat. Så fort en högerpolitiker gör något går alla vänstertroll all in och kräver avgång trots avsaknad av bevis. Ingen rök utan eld heter det alltid.
Svara då. Vem?
Citera
2021-12-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är OK om media granskar vilka en minister umgås med och vad de sysslar med. Sedan är det en annan fråga vilka politiska konsekvenser det leder till. Jag delar uppfattningen att Ida nog hade kastats ut ur både regering och riksdag redan om hon tillhörde något annat parti.

S kanske är bättre på att stå upp för sina egna. Det hedrar dem i sådana fall.

Citat:
Det är inte någon mänsklig rättighet att sitta i regeringen. Medborgarna måste ha förtroende för dem som styr landet.

Ja, och medborgarna får uttrycka sitt förtroende om mindre än ett år.

Vad mänskliga rättigheter har med detta att göra förstår jag ej.
Citera
2021-12-09, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Du har en sjukt konstig världsbild. Historielös.
Jag bidrar med historia medan du bara svamlar helt planlöst. Skulle du bedöma att nedanstående prat om ”ras” är nazistiskt tankegods?
Citat:
”Jag är övertygad om att den amerikanska regeringens svårigheter i stor utsträckning beror på det faktum att det i Amerika finns en massarbetslöshet, som gör det naturligt för många vita att försöka vältra över fattigdomen och arbetslösheten på de svarta i den tron att de därmed slipper att drabbas själva. Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden. Därför kan vi angripa arbetslöshetsproblemen på ett helt annat sätt, i medvetande om att det vi gör är en sak som i varje fall inte influeras av skiljaktigheter i hudfärg eller religion utan att våra insatser får sin motivering uteslutande med tanke på arbetslöshetsfrågan själv. Därför bör vi måhända vara litet mera ödmjuka när vi nalkas det här problemet än vad vi många gånger kanske är. ”
Detta yppades av Tage Erlander, socialdemokratisk statsminister.
Citat:
”Vi måste erkänna, att vi ännu nätt och jämt börjat tillämpa biologins resultat, och att början sker med en tröghet som strängt taget utgör en förolämpning mot den mänskliga framsyntheten ...
Sanningen i dessa ord framstår klart, då man tar i betraktande de enormt stegrade och oavlåtligen stigande utgifterna för defekta, abnorma, brottsliga och asociala människor av olika slag inom alla kulturländer. Sett i denna belysning måste man betrakta upprättandet av rasbiologiskt institut som en absolut nödvändighet, ja rent av som ett nödvärn från staternas sida gentemot inre fiender.
Där kom även Moderaternas nazistiska rötter fram.
Citera
2021-12-09, 20:18
Medlem
Citat:
Nej det stämmer ju inte alls, hon har t.o.m. barn med en nazist. Krävs en del beröring för att ordna det.

Du saknar läsförståelse.
Citera
2021-12-09, 20:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Svara då. Vem?

Ta alla politiker till höger som hamnat i blåsväder så får du se hur vänstermobben agerar, Bali, Ebba t.ex. nu i närtid. Jämför det sedan med liknande fall som Eneroth, då är det full uppslutning och statsministern uttalar sig t.o.m. i skuldfrågan vilket blir ett direktiv till rättsväsendet vilket ska vara tabu.
Citera
2021-12-09, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du skäller under fel träd. Jag har förvisso kritiserat SD i olika sammanhang, men har aldrig kallat dem för nazister. Det är de inte, och kritik ska vara saklig.
Du håller med om att kritiken inte är saklig? Jag tror faktiskt att du har koll och inte skulle blanda hejvilt ur nassekortleken, men du förnekar inte att andra använder det begreppet lite väl friskt för att debatten skulle kunna vara produktiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in