Ja detta var faktiskt värre än vanligt. Vilket inte säger lite.
Överslätning de luxe.
Epstein vidrig som vanligt men tokarna Prytz/Leman tog det en nivå högre, eller lägre rättare sagt.
Prytz uttalande knyter ihop den ruttna pk-säcken på ett klockrent vis: ”Jag blir snarare glad över att vi har en minister som har en hyfsat god musiksmak”.
Givetvis kommenterar ingen den kommentaren.
Vi skall alltså enligt Statsradion glädjas över detta!?
Ta en redig Kosken innan om du ändå dristar dig till att lyssna. För det tar på krafterna.
De kommer fram till att Raubtier ”gillar vargar och ogillar stockholmare”, Prytz styr in det på att de ”hatar hipsters i Stockholm” och bara leker med symboler.
Prytz framstår som närapå helt galen, säger (inlindat) att han känner bandmedlemmarna och att någon ”tagit väldigt illa vid sig” och att ”det låter hårt när han sjunger” och sedan en sanslös utläggning om sångaren:
”..han lever på en gård i Haparanda med sin fru och barn och jagar och har hundar som man har efter kälkar och så där så det kan man kanske förstå (??) sen högerextrem sådär jag vet inte, jag kollade in Nordfronts sida där de lägger upp artister som Lena Philipsson, jag vet inte hur högerextrem hon är”.
Ett otroligt bluddrande för att flytta fokus från sakfrågan, från Idas heilande, lämplighet som minister. De nämnde i inledningen att det fanns obekräftade uppgifter om heilande från balkongen i samband med festande.
Ändå säger Epstein senare ”men här handlar det ju inte ens om något som närmar sig brottslighet”.🤔