2021-12-09, 17:10
Medlem
oldtimedrunks avatar
Det är som hela mitt liv har förberett mig för vad som komma skall. Jag är redo, bring it on globalistsvin.
Citera
2021-12-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag kan förstå tanken eftersom man trycker in ett stort antal människor i samma "rum" när man åker kollektivt och smittspridningen då blir extra stor.

Ärligt så tror jag kollektivtrafiken har varit en ganska redig smittspridningskälla.

Men vaccinpass på kollektivtrafik, längre resor visserligen, är en ganska stor frihetsbegränsning. Att gå på restaurang, bio, disco, konsert och resa utomlands är ändå nöjen som man kan vara utan och även om det är upprörande så funkar det med vaccinpass. Det är ändå lite frivillighet här.

Kollektivtrafiken däremot är en nödvändighet.
Får in massor av skattemedel när folk tar bilen. Går ju inte att dra av längre heller.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Bara skrämsel. Rent praktiskt är det inte genomförbart i Sverige.

Vem ska kontrollera vaccinbeviset?
Hur ska det kontrolleras?
Blir det grova böter om man blir påkommen utan giltigt vaccinbevis?

Regeringen och FHM vill väl ge skenet av att dom är handlingskraftiga och dugliga. Det här är bara skådespel. Luta er tillbaks och poppa popcorn.

Dom är ett skämt.

Enkelt. Här i Göteborg måste du visa upp ett färdbevis/biljett i form av en QR-kod i Västtrafiks app. De kan lägga in vaccinfo i QR-koden.
Har du inte vaxxat dig får du 1.500kr i böter från kontrollanterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Helt sjukt...

Teater och nöje kan jag fatta.

Men tågresor är nödvändigt för de som ska jobba på distans.

Alla har ju inte lyxen att ha bil eller körkort.

Alla har inte heller pengar för att ta långa taxiresor.

Det här är apartheid på högsta nivån och att svenska folket tycker det ar okej är helt skrämmande...

De som inte har pengar till tågresor, vilka rättigheter ska de åberopa ?
Citera
2021-12-09, 17:12
Medlem
Sheepahederns avatar
Kommer inte hända. Ganska säker på att det är direkta brott mot FN-lagar om grundlig mänsklig rättighet. Förbjuda folk att handla? Det kommer inte att hända. Alla förstår hur sinnessjukt det vore.
Citera
2021-12-09, 17:14
Medlem
KiloWats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ok, så du kan antingen visa upp att du tagit ett snabbtest eller covidpass?
Då är jag med dig. Visst, man har ändå kvar möjligheten att välja.
Men precis som du sriver, inte länge till då både Grekland, Österriek och snart Tyskland har infört vaccintvång.
Du får också tänka på att på flera tyska arbetsplatser måste man göra ett pcr-test varje dag för att komma ens komma in på sin arbetsplats och varej test kan kosta mellan 35-100Euro.

Precis, "covidpass" innebär i alla länder förutom Sverige = vaccinering, genomgången covid-19 eller negativt snabbtest. I Sverige är det bara vaccinspruta. FHM påstår att man "valt den här vägen" men kan inte motivera varför de valt en väg som inget annat land (i Europa) valt. Det är uppenbart att det är Vaxxister som drar i trådarna.

Angående tester i Tyskland så drog de in gratistesterna i augusti men kan man testa sig gratis nu igen lite överallt, enligt t ex denna information:
Sedan den 13 november är det återigen möjligt att testa sig gratis i Tyskland.
https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/tyskland/reseinformation/covid-19-l%C3%A4gesbild-och-reseinformation/
Citera
2021-12-09, 17:15
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
Ännu ett steg närmare koncentrationsläger och ännu en framtida kollapsad utopisk kommuniststat tar ett steg närmare sin egen grav. Passa på att njuta av den lilla frihet du har kvar medan du kan.

Varför ska frihet vara en medfödd rättighet och inte istället vara ngt hen gör sig förtjänt av?

Hur tror du kvinnorna i Kabul gillar läget med Talibanerna?
Citera
2021-12-09, 17:15
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepahedern
Kommer inte hända. Ganska säker på att det är direkta brott mot FN-lagar om grundlig mänsklig rättighet. Förbjuda folk att handla? Det kommer inte att hända. Alla förstår hur sinnessjukt det vore.

Det händer redan i Australien, Österrike, England, Tyskland, New York/USA, Italien m m.
Men visst...det kommer aldrig hända i Sverige
Citera
2021-12-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamefreak1
Vi har ca 800 000 muslimer i Sverige, de flesta av oss är unga män, krigsdugliga och ovaccinerade. Du kan vara lugn, varken vi eller ni andra ovaccinerade kommer att svälta ihjäl, sanna mina ord. Nu kan alla islamofober för en gångs skull glädjas över att det finns en stor minoritet av muslimer i Europa.
Krigsdugliga ? Som flyr till ett litet kallt land i norden, ja tjenare =)
Men nej vi ovaccinerade kommer inte att svälta ihjäl, långt därifrån, jag har redan funderat på att beställa och få hemleverans, är irriterande att gå runt i butiker fyllt av idioter med munblöja.
Citera
Medlem
Citat:

Men tror du på riktigt att de som ligger bakom det här bryr sig om "mänskliga rättigheter"? Hur blåögd är du egentligen? Har du ingen som helst koll på vad som händer?

Det är redan ett faktum i t.ex. Australien. Vakna någon gång era satans sömngångare.
Citera
Medlem
Citat:
Fan vet. Kolla in vad de håller på med i Australien till exempel. Ganska otippat.
Citera
2021-12-09, 17:17
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vaxxad
Ovaxxad
Kan smittas av virsuet? Ja
Ja
Kan smitta andra med viruset? Ja
Ja
Kan bli sjuk av viruset? Ja
Ja
Kan dö av "vaccinet"? Ja
Nej

Ser du allt svart eller vitt? Förstår du konceptet minskad eller ökad sannolikhet? De är inte ens matematik på högstadienivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in