2021-12-09, 17:01
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiloWat
Det sjukaste är att Vaxxikanstaten i Sverige har infört det mest Vaxxistiska av alla Europeiska covid-pass.
Det beskrivs mer utförligt i den här tråden:
(FB) LFT-Snabbtester är det bästa sättet att skydda andra! Gå inte på Vaxxisternas lögner!

Kortfattat kan du i andra europeiska länder ta ett snabbtest för att på så vis uppvisa friskhet, om du tidigare haft Covid-19 och på så vis fått antikroppar på naturlig väg gäller även det.
I Sverige gäller bara vaccination. Det är sprutan i armen eller att bli dömd till personlig lockdown utan rättegång.

Det är inte alls samma sak att nekas åka kollektivt i Sverige mot i de andra länderna eftersom du där kan ta ett snabbtest. Sverige är det enda Europeiska landet du blir helt utfryst i som renblodig.
Antagligen görs detta för att förhindra att renblodiga flyr när Vaxx-gestapo kommer för att hämta oss till tvångsläger. OBS jag skojar inte
Helt ärligt, vad är syftet med att inte tillåta renblodiga från att ens åka tåg? Vilken smitta är det man undviker? Det finns fan ingen smitta idag mer än på vanlig influensanivå, det är helt stabilt jämfört med hur det varit tidigare.

Flera länder som har infört det:
Israel redan i somras.
Australien.
Italien med super Green Pass.
New York/USA i princip överallt från och med den 27 december.
Tyskland. Du behöver till och med vaccinpass för att köpa en schnitzel utomhusfrån ett matstånd på en Julmarknad (berättade en bekant i Tyskland).
Österrike.
Tror Spanien har något liknande.
Ryssland har infört covidpass i tunnelbanan i St.Petersburg berättade en vän där för en vecka sedan. Blev tydligen stort bråk när hon skulle till jobbet och flera inte fick åka med som var ovaxxade.
Citera
2021-12-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamefreak1
Vi har ca 800 000 muslimer i Sverige, de flesta av oss är unga män, krigsdugliga och ovaccinerade. Du kan vara lugn, varken vi eller ni andra ovaccinerade kommer att svälta ihjäl, sanna mina ord. Nu kan alla islamofober för en gångs skull glädjas över att det finns en stor minoritet av muslimer i Europa.

Dagen de går över den röda linjen och gör livet snäppet för svårt för oss ovaccade så är alla samhällskontrakt brutna. Helvetet kommer braka loss och jag är redo, nästan taggad.

Blir synd om den jäveln som som försöker agera vaccinfascist framför en då.
Citera
2021-12-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om detta blir verklighet så hoppas jag på våldsamma upplopp där bilar och butiker sätts i brand och vaccinfascister dödas.
Varför bilar och butiker? Elda upp myndighets och regeringsbyggnader istället! Det är ju för fan de som inför denna skiten!
Citera
2021-12-09, 17:05
Medlem
KiloWats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Flera länder som har infört det:
Israel redan i somras.
Australien.
Italien med super Green Pass.
New York/USA i princip överallt från och med den 27 december.
Tyskland. Du behöver till och med vaccinpass för att köpa en schnitzel utomhusfrån ett matstånd på en Julmarknad (berättade en bekant i Tyskland).
Österrike.
Tror Spanien har något liknande.
Ryssland har infört covidpass i tunnelbanan i St.Petersburg berättade mitt ex för en vecka sedan.

Stämmer ej helt. Israel slopade sitt första pass i somras, och införde sedan ett annat pass.
Vad gäller Europa (det jag skrev var att Sverige infört det mest Vaxxistiska av alla Europeiska covid-pass) så av de länder du nämner Tyskland, Österrike, Spanien så behöver du inte ta sprutan utan kan ta ett snabbtest istället för att få ett covid-pass som gäller i 48 timmar.
Däremot har både Österrike och Tyskland tagit upp som förslag tvångsvaccinering vilket såklart är hemskt för våra pureblood-bröder och systrar där, men det är ännu inte spikat.
Citera
2021-12-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Hoppas att folk börjar elda upp bilar och gör riot i Sverige, så som dom gjorde i Holland, det fungerade. Blev nej till vaccin pass i Holland.
Istället för att elda upp oskyldiga bilar, kan ni (vi) istället elda upp myndighets och regeringsbyggnader samt plocka landsförrädarna och jaga dom ut ur landet alternativt straffa dom. Tänk lite för fan!
Citera
2021-12-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamefreak1
Vi har ca 800 000 muslimer i Sverige, de flesta av oss är unga män, krigsdugliga och ovaccinerade. Du kan vara lugn, varken vi eller ni andra ovaccinerade kommer att svälta ihjäl, sanna mina ord. Nu kan alla islamofober för en gångs skull glädjas över att det finns en stor minoritet av muslimer i Europa.
Vad väntar ni på då? Sluta elda upp bilar och ger er på regeringen istället!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Större köpcentra, mest troligt typ Ullared, IKEA, typ där folk gillar att trängas och smitta varandra även fast man har vaccinbevis. För staten säger att det skyddar oss

Man smittar ju bara i 5 dagar med pass.
Citera
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
hon är 60+, och då kan jag förstå att hon tar vaccinet.
Du förstår inte att du böjer dig för "tyrannin" om du väljer att respektera de restriktioner och lagar som satts på dig som vägrar vaccinera sig?
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Man smittar ju bara i 5 dagar med pass.
Det var ju gott. Jag har vad jag vet aldrig smittat någon med covid. Haft snuvan tre gånger, ingen i min närhet har dött. Eller ja, ungefär fem personer de senaste två åren har väl dött.
Citera
Medlem
Bara skrämsel. Rent praktiskt är det inte genomförbart i Sverige.

Vem ska kontrollera vaccinbeviset?
Hur ska det kontrolleras?
Blir det grova böter om man blir påkommen utan giltigt vaccinbevis?

Regeringen och FHM vill väl ge skenet av att dom är handlingskraftiga och dugliga. Det här är bara skådespel. Luta er tillbaks och poppa popcorn.

Dom är ett skämt.
Citera
2021-12-09, 17:08
Medlem
Jag kan förstå tanken eftersom man trycker in ett stort antal människor i samma "rum" när man åker kollektivt och smittspridningen då blir extra stor.

Ärligt så tror jag kollektivtrafiken har varit en ganska redig smittspridningskälla.

Men vaccinpass på kollektivtrafik, längre resor visserligen, är en ganska stor frihetsbegränsning. Att gå på restaurang, bio, disco, konsert och resa utomlands är ändå nöjen som man kan vara utan och även om det är upprörande så funkar det med vaccinpass. Det är ändå lite frivillighet här.

Kollektivtrafiken däremot är en nödvändighet.
Citera
2021-12-09, 17:09
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Är absolut inte anti-vaxxer men blir mer och mer tveksam. Fattar inte vilka vi ska skydda, de vaccinerade?
Allt blir mer förståeligt när man accepterar att det inte har någonting med smittspridning att göra, utan enbart är för att sätta press på folk så de tar de första två sprutorna, samt längre fram sin regelbundna booster så att man inte blir av med sina tillfälliga privilegier; som att åka buss eller ta en öl på krogen.
Citera
2021-12-09, 17:10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiloWat
Stämmer ej helt. Israel slopade sitt första pass i somras, och införde sedan ett annat pass.
Vad gäller Europa (det jag skrev var att Sverige infört det mest Vaxxistiska av alla Europeiska covid-pass) så av de länder du nämner Tyskland, Österrike, Spanien så behöver du inte ta sprutan utan kan ta ett snabbtest istället för att få ett covid-pass som gäller i 48 timmar.
Däremot har både Österrike och Tyskland tagit upp som förslag tvångsvaccinering vilket såklart är hemskt för våra pureblood-bröder och systrar där, men det är ännu inte spikat.

Ok, så du kan antingen visa upp att du tagit ett snabbtest eller covidpass?
Då är jag med dig. Visst, man har ändå kvar möjligheten att välja.
Men precis som du skriver, inte länge till då både Grekland, Österrike och snart även Tyskland har infört vaccintvång.
Du får också tänka på att på flera tyska arbetsplatser måste man göra ett pcr-test varje dag för att komma ens komma in på sin arbetsplats och varej test kan kosta mellan 35-100Euro.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2021-12-09 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in