2021-12-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Vil bare pressisere at mobilen ikke nødvendigvis forteller noe om hvor eieren befinner seg.

Det stemmer.

Det er noe alle vet etter at KK sendte mobilen sin med et avisbud den natten trippel-drapene skjedde på Orderud gård.

Men, mobilsporing sammenholdt med annen informasjon kan i mange tilfeller si med sikkerhet hvor eieren befant seg og til hvilken tid.
Citera
2021-12-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
En nordmann i 60-årene som ikke selv har sett nyheter på et halvt år og som kan spa opp flere vitner på strak arm kun timer etter for å bevitne hans vandring flere år tidligere er sjelden vare.

Mobilen hans bekreftet gåturen. Ble det skrevet.
Citera
2021-12-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Jaha om så, jeg ikke har sett dette skrevet i mediene. Vel jeg leste elektroniske spor, kan selvfølgelig være telefon det. Kunne vært interessant å vite hva på den som bekreftet dette eventuelt.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-09 kl. 16:51. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-09, 16:56
Medlem
[quote=rlk73|78260064]
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Fp

Det ble skrevet elektroniske spor, men ikke definert som i telefon.
Citera
2021-12-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Samme dag som han så dette på nyhetene og plutselig fikk for seg at det kunne være han politiet etterlyste.

Ja, men dette var etter at personen som politiet her ønsket å komme i kontakt med var etterlyst i ukesvis.
Citera
2021-12-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Ja, men dette var etter at personen som politiet her ønsket å komme i kontakt med var etterlyst i ukesvis.

Ja det var det. Mannen meldte seg samme dag som han, via nyhetene, for første gang ble oppmerksom på at politiet etterlyste en person i saken.
Citera
2021-12-09, 17:19
Medlem
Jeg tror politiet, flere dager før denne “historien” ble sluppet i media, visste hva de potensielt satt på her.
Citera
2021-12-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette har jo vært foreslått tidligere. Sønnen som trengte penger til narkogjeld.
Mener det var Havhest som kjørte ganske knallhardt på denne idéen for noen
måneder siden.

Det var nok meg du tenkte på, men jeg har aldri nevnt noe om narkogjeld.

Dette hendelsesforløpet som AmunRa nå plutselig har fått øynene opp for, ble beskrevet av en bruker som kalte seg Bolony for en god stund tilbake. Det var litt morsomt å gå tilbake i tråden å lese AmunRas reaksjon på det Bolony skrev på den tiden, men det er en ærlig sak å skifte mening.

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive i tråden mer, men jeg vil bare si til alle som tror på det brukeren Bolony skriver: Det er bare oppkonstruert og tatt ut av en vill fantasi som kun finnes i hens eget hode!
Jeg vet ikke hvilken diagnose Bolony har, men en som desperat ønsker oppmerksomhet og vil føle seg viktig på andres bekostning. Han tror han vet, men har virkelig ikke peiling. Han vet f eks ikke hva som skjedde med sønnen i tiden etter hendelsen og hvor mange avhør han var delaktig i, av diverse årsaker.
Dette viser at det kun er løse påstander og ingen ekte kildeinformasjon denne brukeren påstår å inneha
Mitt råd er å ta denne brukeren med en stor klype salt...
Citera
2021-12-09, 17:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det var nok meg du tenkte på, men jeg har aldri nevnt noe om narkogjeld.

Dette hendelsesforløpet som AmunRa nå plutselig har fått øynene opp for, ble beskrevet av en bruker som kalte seg Bolony for en god stund tilbake. Det var litt morsomt å gå tilbake i tråden å lese AmunRas reaksjon på det Bolony skrev på den tiden, men det er en ærlig sak å skifte mening.

"Alle" visste at Bolony var et troll, omtrent fra første post, brukeren innrømmet det vel også selv på et tidspunkt.

Bolony gikk dog lengre enn å bare hinte til at sønnen kunne være involvert, han oppførte seg vel omtrent som OS gjør når det kommer til å fremme "fremmede kidnappere", når det kom til å plugge inn sønnen.

Sønnen er en plausibel teori, når den er godt begrunnet, men å holde på sånn som Bolony, og OS, gjør, det er bare trolling.
Citera
2021-12-09, 18:00
Medlem
[quote=Kokadu|78260134]
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73

Det ble skrevet elektroniske spor, men ikke definert som i telefon.

Jeg leste det som mobiltelefon. Triangulering. Gir ganske nøyaktig posisjon.
Citera
2021-12-09, 18:01
Medlem
[quote=kornblomst|78260871]
Citat:

Jeg leste det som mobiltelefon. Triangulering. Gir ganske nøyaktig posisjon.

Tar det ikke tid å finne ut av slikt?
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-09 kl. 18:23. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
"Alle" visste at Bolony var et troll, omtrent fra første post, brukeren innrømmet det vel også selv på et tidspunkt.

Bolony gikk dog lengre enn å bare hinte til at sønnen kunne være involvert, han oppførte seg vel omtrent som OS gjør når det kommer til å fremme "fremmede kidnappere", når det kom til å plugge inn sønnen.

Sønnen er en plausibel teori, når den er godt begrunnet, men å holde på sånn som Bolony, og OS, gjør, det er bare trolling.

Bolony fikk i alle fall alle løse tråder til å gå opp for min del, når det gjelder hendelsesforløpet og hvem som stod bak. Men så vidt jeg husker mente han det kun var en ulykke, og ikke en planlagt kidnapping.
Senast redigerad av Lorentsen 2021-12-09 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in