2021-12-09, 16:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Mulig du mener det, selv synes jeg ikke det.

Det får vi nok eventuelt svar på etterhvert. «Wild guess» han er den som gikk til SV, utsatte Fru Hagen for grov vold og deretter kvalte henne.

Nå er det lenge siden jeg brydde meg noe særlig om hettemannens bevegelser, siden han etter alle solemerker har blitt sjekket ut, men jeg mener å huske at gåturen hans fant sted nærmere 11-tiden, altså etter AE's telefon ble lagt i ro 10.07, etter "brått fall", og så videre.
Citera
2021-12-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nå er det lenge siden jeg brydde meg noe særlig om hettemannens bevegelser, siden han etter alle solemerker har blitt sjekket ut, men jeg mener å huske at gåturen hans fant sted nærmere 11-tiden, altså etter AE's telefon ble lagt i ro 10.07, etter "brått fall", og så videre.

Observert mellom 10.22 og 11 om jeg ikke husker feil.
Citera
2021-12-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Meldt seg samme dag som hva?

Samme dag som han så dette på nyhetene og plutselig fikk for seg at det kunne være han politiet etterlyste.
Citera
2021-12-09, 16:06
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Samme dag som han så dette på nyhetene og plutselig fikk for seg at det kunne være han politiet etterlyste.

Etterlysningen hadde blitt gjort lenge før han meldte seg, det var kun etter en god stund han ble oppmerksom både på at det fantes en "etterlysning" i media, og at det kunne være han.

Visstnok.

Men, poenget er at dette skjedde på ingen måte på kort tid, og i hvert fall ikke samme dag som hettemannen først ble etterlyst via media.
Citera
2021-12-09, 16:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Observert mellom 10.22 og 11 om jeg ikke husker feil.

Og observasjonene begynte vel nærmere Lørenskog sentrum/Futurum, og gikk i retning MOT hjemmet.
Citera
2021-12-09, 16:14
Medlem
Citat:
Etterlysningen hadde blitt gjort lenge før han meldte seg, det var kun etter en god stund han ble oppmerksom både på at det fantes en "etterlysning" i media, og at det kunne være han.

Visstnok.

Men, poenget er at dette skjedde på ingen måte på kort tid, og i hvert fall ikke samme dag som hettemannen først ble etterlyst via media.

Du har rett i at etterlysningen var gjort lenge før og flere ganger.

Men opplysningene sier at han meldte seg allerede samme kveld som han ble gjort oppmerksom på etterlysningen. Mannen selv har altså ikke vært kjent med opplysningene om etterlysning lenge.
Citera
2021-12-09, 16:18
Medlem
Citat:

Men opplysningene sier at han meldte seg allerede samme kveld som han ble gjort oppmerksom på etterlysningen. Mannen selv har altså ikke vært kjent med opplysningene om etterlysning lenge.

Nemlig. Han meldte sig onsdag aften og torsdag formiddag, var han allerede tjekket ud.

Det er gået lidt for stærkt til, at det virker troværdigt - at de kan have nået at tjekke op på ham, talt med vidner og undersøgt elektroniske spor. Han er trods alt ret tæt på, hvor forbrydelsen er sket. De må have haft mange spørgsmål til ham.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert
Senast redigerad av rlk73 2021-12-09 kl. 16:29.
Citera
2021-12-09, 16:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Det var mange som syns det var rart, siden han visstnok tilhørte "nærmiljøet" til Lørenskog.

At det var rart at han ikke hadde fått med seg saker som omhandlet hans nærmiljø, altså.
Citera
2021-12-09, 16:19
Medlem
Citat:
Og observasjonene begynte vel nærmere Lørenskog sentrum/Futurum, og gikk i retning MOT hjemmet.

Ved senteret. I retning mot SV. Ved og forbi hjelpemiddelsentralen i retning SV og senere TILBAKE ved og forbi senteret.
Citera
2021-12-09, 16:26
Medlem
Niffys avatar
Igjen, jeg angrer litt på at jeg prøvde å bruke hettemannen som et eksempel på en tilfeldighet som ikke har noe med saken å gjøre...

Men for all del, det er bedre at vi diskuterer alt mulig rart, enn ingenting.

Carry on.
Citera
2021-12-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Nemlig. Han meldte sig onsdag aften og torsdag formiddag, var han allerede tjekket ud.

Det er gået lidt for stærkt til, at det virker troværdigt - at de kan have nået at tjekke op på ham, talt med vidner og undersøgt elektroniske spor. Han er trods alt ret tæt på hvor forbrydelsen er ske.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert

Enig. Jeg tror ikke politiet hadde satt i gang store ressurser på sen kveld, eventuelt natt/tidlig morgen med dette. For deretter briefe pressen som kastet seg på desken og hadde historien ute allerede i 10-tiden. Jeg kjøper, som sagt, ikke denne historien.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-09 kl. 16:31. Anledning: Redigert
Citera
2021-12-09, 16:33
Medlem
Citat:
Det var mange som syns det var rart, siden han visstnok tilhørte "nærmiljøet" til Lørenskog.

At det var rart at han ikke hadde fått med seg saker som omhandlet hans nærmiljø, altså.

En nordmann i 60-årene som ikke selv har sett nyheter på et halvt år og som kan spa opp flere vitner på strak arm kun timer etter at han fikk de med seg for å bevitne hans vandring flere år tidligere er sjelden vare.
Senast redigerad av Kokadu 2021-12-09 kl. 16:46. Anledning: Redigert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in