2021-12-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
får väll be morsan att handla åt mig då, tänker inte böja mig för tyrrani.

Positivt att höra att det finns mödrar som värdesätter blodsband högre än vaxxreligion. Min mor gjorde klart för mig att "de inte umgås med ovaxxade människor".

"Et di frusta adversus stultitiam pugnant" - Mot dårskap kämpar även gudarna
Sant då, och sant nu
Citera
2021-12-09, 16:29
Medlem
Ju mindre de faktiska anledningarna att ta vaccinet blir, desto starkare blir pressen.
Det finns ingen som helst anledning att tvinga någon att ta vaccin idag.
Det enda rimliga skälet hade varit om det hade skyddat mot smitta men det gör det inte.
Det skyddar kanske en aning mot svår sjukdom, men då borde det rimligen vara ens eget val precis som det är ens eget val att dricka eller röka eller äta dålig kost eller att delta i farliga sporter. Men det finns inga nykterhetspass, rökfripass eller nyttig matpass.
Citera
2021-12-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Men du tycker det är okej att din mamma tvingas böja sig för tyrrani?

Det är helt okej att ta vaccinet OM MAN SJÄLV VILL...lika okej borde det vara att avstå OM MAN SJÄLV VILL.
Citera
2021-12-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ju mindre de faktiska anledningarna att ta vaccinet blir, desto starkare blir pressen.
Det finns ingen som helst anledning att tvinga någon att ta vaccin idag.
Det enda rimliga skälet hade varit om det hade skyddat mot smitta men det gör det inte.
Det skyddar kanske en aning mot svår sjukdom, men då borde det rimligen vara ens eget val precis som det är ens eget val att dricka eller röka eller äta dålig kost eller att delta i farliga sporter. Men det finns inga nykterhetspass, rökfripass eller nyttig matpass.

Sluta vara så negativ.. de passen kommer snart.
Citera
2021-12-09, 16:32
Bannlyst
"kan införas"

så har dom ju sagt om allt.

usch det här e det smutsigaste jag varit med om.

ni får komma med minst en buss piketer om ni ska tvångsvaccinera mig.

gör det jag måste för att överleva.

hur det än slutar så hoppas jag att någon slags rättvisa kommer segra.
Citera
2021-12-09, 16:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Finns redan tråd:
(FB) Regeringen vill införa krav på vaccinationsbevis i kollektivtrafiken
Citera
2021-12-09, 16:35
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benbadankan
Vaxxikanstaten har absolut 0 moral. Så länge folk fortsätter tro på lögnerna som sprids i gammelmedia finns det ingen räddning. Förhoppningen är ju att de faller på eget grepp, när t.om. rapporteringen om biverkningar vinklas till något POSITIV (SR igår, se länk nedan) borde iallafall några får börja tänka till själva, eller?
https://sverigesradio.se/artikel/mauro-53-forlamades-i-halva-ansiktet-efter-andra-vaccindosen

"Tillfällig ansiktsförlamning" säger reportern sen berättar Mauro själv att han haft dessa besvär i 6 månader och ingen förbättring i sikte.

Bara för att det råder masspsykos. Så onödigt. Tycker faktiskt lite synd om Mauro, han vill säkert väl och gott men har blivit lurad.
Citera
2021-12-09, 16:36
Avslutad
Jag besökte en galleria för första gången på ett år och hängde på låset 5 minuter innan öppning i hopp om att undvika folk. Efter 25 minuter var gallerian fullproppad och mer folk välde in. Pensionärer går runt och håller armkrok och folk hostar och snyter sig i butikerna. INGEN HÖLL AVSTÅND. Att man inte har haft några restriktioner när black friday och julhandeln börjat så kommer ju smittan explodera lagom till jul. Ingen slump att man börjar prata om vaccinpass när man låtit smittan sprida sig fritt i flera veckor och man vet vartåt det barkar.

Så länge folk åker till Åre, går till jobbet förkylda och regeringen inte sätter in riktiga åtgärder i form av snabbtester på minsta lilla symtom och diverse begränsningar tycker jag man i ren protest ska tacka nej till att vaccinera sig.
Citera
2021-12-09, 16:37
Medlem
Kan den medicinska apartheid som nu införs från den nya vaxxist-regimen vara skälet att Löfven avgick så hastigt?

T.o.m. i mer hårdföra vaxxist-stater i EU kan man visa upp negativt covid-test eller bevis på tillfrisknande, men inte här?

Sverige verkar gå från att vara det friaste covid-landet under Löfven till ett av de mer totalitära under den nya vaxxist-regimen.

Domstolar i Belgien och Spanien har dömt att vaccinpass är olagliga åtgärder av vaxxist-regimerna. I Belgien var det en organisation som stämde en Belgisk region och vann. Går det inte att stämma Anderssons vaxxist-regim på liknande sätt här?
Citera
2021-12-09, 16:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
"kan införas"

så har dom ju sagt om allt.

usch det här e det smutsigaste jag varit med om.

ni får komma med minst en buss piketer om ni ska tvångsvaccinera mig.

gör det jag måste för att överleva.

hur det än slutar så hoppas jag att någon slags rättvisa kommer segra.

Lät samma i november när de sa att vaccinbevis för teatrar och bio "kan införas".
När Regeringen säger "kan införas" är det några veckor innan det blivir verklighet.
Men som sagt vi går mot ett totalitärt styre i 100kmh. Snart är vi framme där Australien är nu.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2021-12-09 kl. 16:44.
Citera
2021-12-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick Bateman
Regeringen vill införa hemmakontroller för att se till att områden inomhus också förblir en säker miljö

Då hämtar jag bössan och går i graven
Citera
2021-12-09, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Count.Zero
Kan den medicinska apartheid som nu införs från den nya vaxxist-regimen vara skälet att Löfven avgick så hastigt?

T.o.m. i mer hårdföra vaxxist-stater i EU kan man visa upp negativt covid-test eller bevis på tillfrisknande, men inte här?

Sverige verkar gå från att vara det friaste covid-landet under Löfven till ett av de mer totalitära under den nya vaxxist-regimen.

Domstolar i Belgien och Spanien har dömt att vaccinpass är olagliga åtgärder av vaxxist-regimerna. I Belgien var det en organisation som stämde en Belgisk region och vann. Går det inte att stämma Anderssons vaxxist-regim på liknande sätt här?
Man kanske tillsätter en utredning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in