Nej, det är nog bästa investeringen jag gjort i år. Dock gick det lite för snabbt, jag köpte den i första hand för att kunna se nyheterna lite lättare, och jag tänker att det fortfarande borde komma en uppdatering åt något håll gällande CE, det skulle väl ske i december? Jag hodlar 10 dagar till. Skrovmål på max? eller Ikeakorv?
För att inte förstöra tråden med bara denna diskussionen så kan man nämna att dom som hade modet att köpa in sig när den sista warranten blev knockad vid runt 21kr nu har dubblat sin investering på ca 12 dagar.
Idag är det 200% plus på 13 dagar. MLEX ligger i toppen på köpsidan och inga nyheter så jag räknas med rejäl dump vid stängning eller strax efter öppning imorgon. Grattis till er som tar er ut i tid och gör en hacka på swingen.
Kanske skulle ha förtydligat att det är i procent den bästa, i kronor är det väl i alla fall några som gått bättre. . Har lite svårt att begripa varför Aegir går upp, men kul för er som har riktiga summor i den. Det är nog en hel del som blir fartblinda och kommer förlora pengar igen, vilket är mindre kul
Jag ligger "bara" 48% minus nu, mot tidigare 89% som värst.
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Kanske skulle ha förtydligat att det är i procent den bästa, i kronor är det väl i alla fall några som gått bättre. . Har lite svårt att begripa varför Aegir går upp, men kul för er som har riktiga summor i den. Det är nog en hel del som blir fartblinda och kommer förlora pengar igen, vilket är mindre kul
Dagens offerkofta tilldelas Dudde på placera, som förutom att framstå som patetisk dessutom har lyckats blunda för att 95% av alla inlägg på forumet är och har varit haussiga/positiva.
Vill bara säga följande som långliggare i delta papper.
Sista veckorna när jag ökat på,rejält igen har jag känt mig som Don Quijote och stångats med väderkvarnar som jag kallat de 4as gäng. Ett evigt malande om dessa Thailandsorder som är under omförhandling toppat med Bråse som utsett 2021 års blufföretag. Knappt någon har ställt upp på min sida utom några gamla,stötar för,att försvara bolaget. Känts hopplöst. När det nu lossnar lite hör man inget om Thailandsorder utan man ser framåt som jag uppmanat till. Istället dyker det upp blåbär som aldrig skrivit här,och ska köra 150 kr på en kvart…..
Jag blir så trött, kan man aldrig få ha en normalt positiv utveckling utan emojis och töntiga kursmål.
Det positiva är att båten släppte kobben idag och ni som suktat efter att få smaka ur min romtunnan vet att snart är det dags. Får måla på lite på skrovet då,det torkat lite i torrdockeläget på,kobben.
Det blir nog aldrig vettig nivå på inläggen i avanzaforum,bara att inse det.
Jag måste nog sälja min aktie, vill inte ha något gemensamt med denne verklighetsfrånvände dåre
Senast redigerad av brolinlever 2021-12-09 kl. 16:17.
Jag ligger "bara" 48% minus nu, mot tidigare 89% som värst.
Ja, ett PM på det här och du är på grön kvist. Håll i minnet bara att Aegir fortfarande inte sålt särskilt mycket.
Jag tänker att det någon gång bör ses som ett bekymmer
Senast redigerad av brolinlever 2021-12-09 kl. 17:16.
Är medveten om det, ligger "lång" ofrivilligt. Kommer dumpa innehavet så fort jag närmar mig break-even. Kanske t.om. kan tjäna några kr om man har tur, med tanke på hur explosiv aktien är. Dagens uppgång visar ju att det finns köplust kvar, lustigt nog. Har dock noll förtroende för ledningen i detta bolag efter alla turer som varit. Deras tester är irrelevanta, eftersom ingen vill ha dem.
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Ja, ett PM på det här och du är på grön kvist. Håll i minnet bara att Aegir fortfarande inte sålt särskilt mycket.
Jag tänker att det någon gång bör ses som ett bekymmer
Det ska bli intressant om det har någon påverkan på de aktier med hög forumsaktivitet, Aegirbio har ju legat på topp över mest diskuterade i princip nästan varje dag de senaste månaderna.
De har ju startat ett antal Discordgrupper för de inte lyckas hålla sig sams med varandra. Men det är ju bara tillfälligt, snart kan de registrera nya konton på Placera och diskutera raketer, båtar och tåg igen.
De kanske blev nervösa över att deras forum bidragit till marknadsmanipulation. När de dessutom stängt av alla som har tänkt en kritisk tanke så har de ju inte precis gjort sitt för att minska problemet. Vi får se vad som blir resultatet av placera 2.0. Den här artikeln kom lägligt i alla fall
Nja, man sade i en intervju att man producerar fullt för att möte de beställningar som kom under sommaren och detta gällde väl då första testorder + den miljonorder som var nere och vände i Thailand. Resterande beställningar var till främst kringliggande länder och villkorade av godkännande och dessa har inte producerats. I PM har man bara kommunicerat kapacitet och inte i vilken grad man utnyttjar den.
1. ”första order +40msek” som du menar att uttalandet om att man producerar för fullt gäller, vilken är ”första order”? Länka gärna så vi förstår var din fakta kommer från och vad du menar att det uttryckligen stod redan i somras.