2021-12-09, 01:02
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett annat kanske lite mer ideologiskt exempel från låten "En Starkare Art" på albumet "Det Finns Bara Krig" (2009):

Fabriksproducera militärmakt
Regenererad krigsartefakt
Genduplicerad revolution
Tvångkommenderad evolution

En starkare art

Den föråldrade mannen saknar mening
Och följer programmen för andra sortering
Tvånginternering, isolation
Snabbutverdering, likvidation

En starkare art

http://www.darklyrics.com/lyrics/raubtier/detfinnsbarakrig.html#8

Budskapet är ganska tydligt, särskilt de sista raderna.
Eftersom att Raubtiers musik bygger på dystopi ser jag inte att texten du citerar skulle betyda att de är nazister på något sätt. Tycker låtarna mer påminner om temat i Ebba Gröns låt mental istid.
Citera
2021-12-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Så kan det mycket väl vara. jag har verkligen noll koll på henne som person. Jag bara försvarar principen att du och jag ska kunna få representera om tillräckligt många väljer oss, oavsett vilken bakgrund vi har.

det resonomanget köper inte jag. det måste kunna krävas saker.

ex. så om ygeman får 5000 röster så anser du han kapabel? helt sjukt att han ens är minister. noll tillit efter it skandalen..

nästa. strandis. noll koll på ekonomi. noll koll på kärnkraft och ska va minister i ämnet. så om 5000 röstar så anser du hon kapabel??

magda. bevisligen inte kapabel sätta ihop fungerande ministrar . så bara för att vi säger 5000 röstade på henne gör det henne rätt för jobbet...
Citera
2021-12-09, 01:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Eftersom att Raubtiers musik bygger på dystopi ser jag inte att texten du citerar skulle betyda att de är nazister på något sätt. Tycker låtarna mer påminner om temat i Ebba Gröns låt mental istid.

Och att Hitler gjorde rätt som gasade asen är heller inget problem?
Citera
2021-12-09, 01:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag anser att alla människor förtjänar att dömas efter vilka de är idag. Det är inte speciellt komplicerat.

Idag är hon fortfarande tillsammans med samma man.

Hur har förhållandet hållit i alla år om de inte i grunden har samma värderingar och sympatier?
Det här ser inte ut att enbart vara "ungdomssynder".

Ens historia följer en dessutom genom livet. Ska du ha en ansvarsfull och hög position i samhället så kan du inte ha syndat alltför mycket.
Du måste uppfattas som professionell, seriös, kompetent.
Du präglas av din bakgrund så enkelt är det, inte minst i allmänhetens ögon.

Paralleller kan dras till "prinsessan" Sofia som inte heller kan tas seriöst med tanke på sin bakgrund som Stureplansmadrass och Paradise Hotel-deltagare. Det går inte att bortse från helt enkelt.
Citera
2021-12-09, 01:10
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Nej. Det som är farligt är just att vi börjar definiera vilka som är "lämpliga" att arbeta inom politiken. Det exkluderar nämligen alla oss som har en normal bakgrund.

Om du eller jag är lämplig avgörs av väljarna, ingen annan. Jag lovar dig att det finns ett gäng skuggfigurer som gnuggar händerna över möjligheten att kunna exkludera personer baserat på något lämplighetskriterium.

Man får ta det onda med det goda. Ibland är det så.

Intressant att heilande innebär en normal bakgrund.

Tycker du hon är kompetent? Vad imponerar på dig? Hon kan inte ta en enkel fråga om sin bakgrund. Hon velar, glider och förnekar och ger allt annat än ett säkert intryck. Henne vill du ha att på en ministerpost?
Citera
2021-12-09, 01:13
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb

Har du en länk där man kan lyssna till nämnda textstycke?
Citera
2021-12-09, 01:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Har du en länk där man kan lyssna till nämnda textstycke?

https://nyheteridag.se/sa-hyllade-civilministerns-sambo-adolf-hitler/
https://samnytt.se/s-ministerns-sambo-skrev-hitlerhyllande-lat-om-att-gasa-dessa-as/
Senast redigerad av rskworpb 2021-12-09 kl. 01:18.
Citera
2021-12-09, 01:18
Medlem
Sesuss avatar
Citat:

--
Vilken låt?
Citera
2021-12-09, 01:19
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Det var Mattias Lind som skrev det, han är inte författare till Raubtiers texter. Han är bara en sketen trumdängare.
Citera
2021-12-09, 01:20
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
nej du är ju vänster och ser inga problem alls
Jag ser väldigt många problem men inte lika många i det här. Vad är det egentligen frågan om, att regeringen infiltrerats av en nazist?
Citera
2021-12-09, 01:21
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det var Mattias Lind som skrev det, han är inte författare till Raubtiers texter. Han är bara en sketen trumdängare.

Nej men han är sambo till nazist-Ida.
Citera
2021-12-09, 01:24
Medlem
Citat:
Jag ser väldigt många problem men inte lika många i det här. Vad är det egentligen frågan om, att regeringen infiltrerats av en nazist?

nej det tror jag inte det handlar. det handlar mer om att vi har ytterligare en minister som inte är lämplig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in