Citat:
Ursprungligen postat av
Gudochhansson
Din tanke är oklar och fel; Om Ryssland ville ersätta befolkningen i Ukraina varför valde man bara de östra delarna och inte hela landet? Nej, det handlar om naturliga gränsfenomen där två broderfolk bor bredvid varandra. I övrigt läs en gång till vad jag säger.
Naturliga skäl, befolkningen kände sig säkrare österut och drog sig dit efter upplösningen.
Jag är rätt insatt i baltikum problematiken efter bott där en tid på den "ryska"-sidan och sett konflikterna, att ukraina skulle vara större skillnad på har jag svårt att tro.
Jag är varken för ryssland eller ukraina, tycker att delade regioner är säkraste sättet att hantera flera folkgrupper även om det kräver att man skriver om den politiska kartan, kommer alltid finnas spänning som bygger upp med två issolerade sidor. Vad ukraina kan göra är att med våld assimilera den ryska befolkningen, vilket de i någon form försöker göra genom att vägra inflytande, men det är inte så populärt bevisligen från rysslands sida som vill hindra den utvecklingen.