2021-12-08, 18:53
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Men alltså snälla nån... Det här hände när hon var 15 år på en hemmafest, alltså 2003-04. Vem bryr sig? Vem gjorde inte sjuka saker när man var 15? Själv trimmade jag min Yamaha DT, jag klottrade hakkors på skolans biljardbord och satte igång Onkel Kånkel på högsta i skolan. Även efter det gjorde jag sjuka saker. När jag 2009 var i London och hälsade på en tjejkompis vaknade jag upp en morgon bredvid en stor, svart man som visade sig vara en av Camdens värsta drogdealare och jag minns än idag inte hur jag hamnade där.

Att en förtroendevald har gjort korkade saker som ung visar egentligen bara att hon är mänsklig och att hon faktiskt gjort misstag, och ska hon kastas ut för det menar jag att det bara kommer leda till att vi får omänskliga politiker som således inte representerar vanligt folk. Ska man klaga på Karkianen kan man väl klaga på saker hon gjort i egenskap av politiker snarare än vad hon gjorde när hon var 15?
Detta är inte tråden om homofila bekännelser, det får du ta med din terapeut.

Det har uppstått tveksamheter om exakt hur gammal hon var vid tillfället.
Citera
2021-12-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej Maggan har ju godkänt hennes vitmakt-kopplingar nu.

Det blir intressant att se när regeringen bjuder in respespektive till julfesten.
Citera
2021-12-08, 18:55
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det blir intressant att se när regeringen bjuder in respespektive till julfesten.

Nazister på nobelfesten vore kul också.
Citera
2021-12-08, 18:56
Medlem
MrDeeds1966s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Jo, det är olagligt.

Inte i sitt eget hem tydligen. Kan du påvisa lagen som förbjuder det?
Citera
2021-12-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
De väntar nog och ser hur illa det blir. Blir det bara en nazisthälsning så vill de nog inte kasta sten i glashus, finns nog en hel del bilder på allt möjligt som folkvalda gör. Men blir det ett mer generellt konsenus som att Karkiainen/sambon hänger i vit makt-miljöer så kommer hon vara körd. Dock troligare att det blir det egna partiet som plockar bort henne än att det hamnar i ett misstroende.

nu är det ju inte bara detta fallet. finns ju flera probletaiska ministrar,
strandis
ygeman
eneroth
ida

men inget görs. och de två översta är verkligen problem
Citera
2021-12-08, 18:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Alla har vi varit unga och gjort dumheter. Om vi spelar med i det här spelet har vi snart en styrande fläckfri klass av elitmänniskor vars åsikter endast samlas kring uppfattningen att alla andra är orena och lägre stående. Ironiskt nog är det alltså (i vanlig ordning) så att kritikerna egentligen banar vägen för det de kritiserar. Jag för min del uppskattar att vi har politiker som faktiskt varit/är vanliga människor (på gott och ont). Vi har väl knappast problem med före detta gängkriminella som tar plats i offentligheten eller liknande? Det enda som betyder något är vem du är idag. Vad får vi annars för samhälle?

Jag har ingen aning om vem den här kvinnan är, men att tvinga henne att ta avstånd från sin sambos coverband är fan riktigt lågt. Det är bara fel oavsett hur man vinklar det.
Att överhuvudtaget klassa musik eller litteratur är helt sinnessjukt. Det är väl rätt enkelt att inte lyssna, eller inte läsa om man störs av innehållet?
Om det är sant att sambons coverband spelar Pluton Svea men inte tycker att det är tillräckligt rasistiskt utan lägger till lite för att verkligen få till rätt rasism, då är hon såklart totalt olämplig som politiker. Det röjer bort alla rimliga tvivel om huruvida hon själv hyser sådana åsikter.

Om Federley kan antas sympatisera med pedofiler för att hans pojkvän är pedofil så kan Karkiainen antas vara rasist med hänvisning till hennes sambo.

Jag tycker att allt detta istället borde ge upphov till en annan diskussion, nämligen om hon överhuvudtaget är socialdemokrat eller om hon i själva verket är en mullvad. En person från etnonationella grupperingar med syfte att infiltrera socialdemokratin och skada densamma. I så fall kan man ju på ett sätt säga att hon lyckats. Men hon hade nog helst varit kvar för lite mer sofisitikerad påverkan ett tag till.
Citera
2021-12-08, 18:59
Avslutad
"Riksdagsledamoten Ida Karkiainen: Gillar att sjunga folkvisor"

https://sverigesradio.se/artikel/6750904

undrar om hon kan den där om

kaarina finsk song
Citera
2021-12-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Rätt ska vara rätt. Hon har inte agerat fel på något sätt.

du säger rätt ska va rätt. och tycker hon ska va kvar. när samma beteende hade krävs avgång i andra partier.

jävla hycklare
Citera
2021-12-08, 19:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
nu är det ju inte bara detta fallet. finns ju flera probletaiska ministrar,
strandis
ygeman
eneroth
ida

men inget görs. och de två översta är verkligen problem

Maggan själv är förstås den mest problematiska ministern, hon har inte bara valt dessa ministrar hon har också själv gjort en lång rad tabbar, inte minst lagt sig i skuldfrågan i ett brottmål mot Eneroth. Dvs. gett direktiv till rättsväsendet i ett enskilt fall = ministerstyre.
Citera
2021-12-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Maggan själv är förstås den mest problematiska ministern, hon har inte bara valt dessa ministrar hon har också själv gjort en lång rad tabbar, inte minst lagt sig i skuldfrågan i ett brottmål mot Eneroth. Dvs. gett direktiv till rättsväsendet i ett enskilt fall = ministerstyre.

jaja jag håller med. tog bara upp ministrarna.

att jag sen tycker att nån redan borde reagerat på henne är en helt annan sak då hon bevisligen bevisat sig helt inkapabel och inte verkar ha nån koll utan handlar enbart på skaffa platser till kompisar som knullat henne so en tjänst lr nåt för ingen vill röra fanstyget ens med radiostyrd tång
Citera
2021-12-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
I tråden märker man det undertryckta behovet att klämma till med en Hitlerhälsning som en ringa frihetsyttring från folkdjupet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
de sitter på fest och hailar hej vilt

En ungdomsgrej på fyllan. En del är unga och fulla livet ut.
Citera
2021-12-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
En ungdomsgrej på fyllan. En del är unga och fulla livet ut.

hade jag haft råd hade jag oxå supit konstant för att slippa se eländet alla naiva och korkade skapar

simple as that
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in