Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Alla har vi varit unga och gjort dumheter. Om vi spelar med i det här spelet har vi snart en styrande fläckfri klass av elitmänniskor vars åsikter endast samlas kring uppfattningen att alla andra är orena och lägre stående. Ironiskt nog är det alltså (i vanlig ordning) så att kritikerna egentligen banar vägen för det de kritiserar. Jag för min del uppskattar att vi har politiker som faktiskt varit/är vanliga människor (på gott och ont). Vi har väl knappast problem med före detta gängkriminella som tar plats i offentligheten eller liknande? Det enda som betyder något är vem du är idag. Vad får vi annars för samhälle?
Jag har ingen aning om vem den här kvinnan är, men att tvinga henne att ta avstånd från sin sambos coverband är fan riktigt lågt. Det är bara fel oavsett hur man vinklar det.
Att överhuvudtaget klassa musik eller litteratur är helt sinnessjukt. Det är väl rätt enkelt att inte lyssna, eller inte läsa om man störs av innehållet?
Om det är sant att sambons coverband spelar Pluton Svea men inte tycker att det är tillräckligt rasistiskt utan lägger till lite för att verkligen få till rätt rasism, då är hon såklart totalt olämplig som politiker. Det röjer bort alla rimliga tvivel om huruvida hon själv hyser sådana åsikter.
Om Federley kan antas sympatisera med pedofiler för att hans pojkvän är pedofil så kan Karkiainen antas vara rasist med hänvisning till hennes sambo.
Jag tycker att allt detta istället borde ge upphov till en annan diskussion, nämligen om hon överhuvudtaget är socialdemokrat eller om hon i själva verket är en mullvad. En person från etnonationella grupperingar med syfte att infiltrera socialdemokratin och skada densamma. I så fall kan man ju på ett sätt säga att hon lyckats. Men hon hade nog helst varit kvar för lite mer sofisitikerad påverkan ett tag till.