Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Tyckandet är fritt, men då får man också vara beredd att stå upp för det. Det är väldigt lätt att låsa sig vid en åsikt och selektivt tolka allt som skulle kunna styrka den. Så fungerar genusvetenskapen. Den tar inte fasta på kritisk granskning och falsifierbarhet. Jag kan tycka att man inte bör falla ner på den låga nivån.
Jag står gärna upp för alla mina åsikter, och jag diskuterar dem gärna och omvärderar dem när de möter vettiga argument. Men det kräver ju att du faktiskt kommer med argument, men det gör du ju inte :P
Allt du försöker göra är att försöka fula dig med att sätta ord och åsikter i min mun, du provar olika retoriska knep, du vänder och vrider oc lägger ord i munnen poå mig
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det är inte en så märklig fråga. Alla kommersiella verksamheter sätter vinsten främst. Att de klarar en kollektion (inklusive drycken) för Vintersaga måste basera sig på att det ger vinst.
Relevans? Ska verkligen hela den här diskussionen endast cirkulera kring dina halmgubbar?
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Varför använder du engelska uttryck. Tycker du inte att svenska språket är värt att vårda?
Varför skulle jag inte använda engelska ord och uttryck? Här gör du en perfekt imitation av Cathy Newmans "
So you're saying..."
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du bestämmer alltså vad som är svensk kultur? Jag ställde tidigare frågan till dig, men du blev svaret skyldig.
Vi båda vet vad svensk kultur är, det är förutsättningen för hela samtalet. Varken jag eller du kan bestämma det. Men du har definitivt försökt genom ditt patetiska gate-keeping försök med "gillar du inte dansband så är du inte svensk", vilket jag påpekade, ändå vänder du det till att -jag- är den som försöker ha ensamrätt på vad som är svenskt. Vilket är kul för att du skiter i både dansband och svenskhet, men du tänker att det kanske är ett fiffigt knep att använda.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Svenska språket är utsatt och du är delaktig.
[/quote]
Åter igen, inga argument, endast märkliga manipulationsförsök, härskartekniker och medvetna missförstånd från din sida. Du har nu hur många inlägg som helst i denna tråd och har ändå inte lyckats säga någonting av värde, du har inte lyckats samtala med någon om någonting.
Du bryr dig inte ett dugg om det svenska språket, men du tror att jag kanske gör det då jag inte uppskattar hur Ikea och andra företag försöker godhetssignalera genom att spotta på traditioner - därigenom försöker du fånga mig på någon slags "gotcha"-teknikalitet. Tycker inte du själv att det är fånigt hur du håller på? Verkligen vid varje chans du får så försöker du med något fult knep för att försöka förvränga vad din diskussionsmotståndare säger.
Du är
helt och fullständigt genomskådad, men jag är helt säker på att jag kommer få en hel radda av meningslös manipulativ gyttja tillbaka, det roliga blir ju då att du bevisar min analys av dig och dina fula knep