Citat:
Jag står gärna upp för alla mina åsikter, och jag diskuterar dem gärna och omvärderar dem när de möter vettiga argument. Men det kräver ju att du faktiskt kommer med argument, men det gör du ju inte :P
Allt du försöker göra är att försöka fula dig med att sätta ord och åsikter i min mun, du provar olika retoriska knep, du vänder och vrider oc lägger ord i munnen poå mig
Allt du försöker göra är att försöka fula dig med att sätta ord och åsikter i min mun, du provar olika retoriska knep, du vänder och vrider oc lägger ord i munnen poå mig
Stämmer inte alls. Jag har ställt direkta frågor, men du duckar för dem.
Citat:
Relevans? Ska verkligen hela den här diskussionen endast cirkulera kring dina halmgubbar?
Mycket vanligt på senare tid att hänföra åsikter man inte kan bemöta på det sättet. Det är högst adekvat eftersom tråden är i »Reklam och marknadsföring« och IKEA är ett kommersiellt företag. Att de väljer att göra en egen julkollektion under namnet Vintersaga har givetvis en anledning. Du tycks tro att det är för att förstöra jultraditionen. Tror du verkligen på det själv eller berätta med egna ord vad som är din poäng rörande det tråden handlar om (Vintersaga om du inte förstår det).
Citat:
Varför skulle jag inte använda engelska ord och uttryck? Här gör du en perfekt imitation av Cathy Newmans "So you're saying..."
Om man hyllar svenskhet borde just det svenska språket vara det viktigaste kulturarvet att förvalta, men det är du tydligen inte intresserad att göra.
Citat:
Vi båda vet vad svensk kultur är, det är förutsättningen för hela samtalet. Varken jag eller du kan bestämma det. Men du har definitivt försökt genom ditt patetiska gate-keeping försök med "gillar du inte dansband så är du inte svensk", vilket jag påpekade, ändå vänder du det till att -jag- är den som försöker ha ensamrätt på vad som är svenskt. Vilket är kul för att du skiter i både dansband och svenskhet, men du tänker att det kanske är ett fiffigt knep att använda.
Du missuppfattade helt det jag skrev. Jag skrev inte och menade inte det du försöker få det till. Jag skrev att dans med dansband (på logar och danspalats) varit kulturbärande i Sverige, men det har svensken inte lyckats förvalta. Tydligen går det bra att slänga vissa saker på soptippen.
Citat:
Åter igen, inga argument, endast märkliga manipulationsförsök, härskartekniker och medvetna missförstånd från din sida.
Bara se ovan så är det uppenbart vem som står för det du anklagar mig för.
Citat:
Du bryr dig inte ett dugg om det svenska språket, men du tror att jag kanske gör det då jag inte uppskattar hur Ikea och andra företag försöker godhetssignalera genom att spotta på traditioner - därigenom försöker du fånga mig på någon slags "gotcha"-teknikalitet. Tycker inte du själv att det är fånigt hur du håller på? Verkligen vid varje chans du får så försöker du med något fult knep för att försöka förvränga vad din diskussionsmotståndare säger.
Gör du dig till eller har du så svårt att fatta. Jag bryr mig mycket om äkta svensk kultur där språket är den viktigaste faktorn. Det är fruktansvärt att se och höra hur du med flera (många mycket värre än du gör) misshandlar det. Något godhetssignalerande har jag överhuvudtaget inte skrivit en rad om. Det är du som fantiserar om det. Jag har inbjudit till diskussion, men du far iväg och hittar på en mängd ovidkommande saker och försöker få det till att jag inte tycker det jag skriver.
Citat:
Du är helt och fullständigt genomskådad, men jag är helt säker på att jag kommer få en hel radda av meningslös manipulativ gyttja tillbaka, det roliga blir ju då att du bevisar min analys av dig och dina fula knep
Försök inte, gyttjan står du för.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-08 kl. 19:19.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-12-08 kl. 19:19.