2021-12-08, 15:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sångaren i sambons band:

"HELL SVEA!"

https://pbs.twimg.com/media/FGB5pfkWYAoi9HI.jpg
Citera
2021-12-08, 15:47
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Detta är ju pågående, hon är fortfarande sambo med nazisten och umgås i dessa kretsar än idag. Maggan själv umgås nu alltså med en person som har direkta kopplingar till vit makt.
Som sagt, en person i den positionen är det okej? Hon kommer få tillgång till säkerhetsklassat material, delta i möten som ingen bör veta om och få samtal som också är känsliga.

Därtill befinner hon sig i en situation där hon kan komma att utpressas av någon som sitter på mer info om henne (om det nu skulle vara fallet).

Mer och mer osäker om hon kan sitta kvar.
Citera
2021-12-08, 15:48
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltes1
Eh... Du kanske skulle ta och uppdatera dig och läsa vad mer som har framkommit än att bara titta på bilden?

Bra svar! Men är hon verkligen nazist idag? I så fall skulle hon väl knappast vara sosse, det är ju lätt att unga damer påverkas av färgstarka pojkvänner. Idag är hon väl inte brunskjorta antar jag..
Citera
2021-12-08, 15:48
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag antar att det är en kärleksrelation så då kan det helt enkelt vara så att de har olika politiska preferenser. Men nazist är lite väl extremt då kanske det kan jag förstå. Men är hon verkligen själv nazist det är frågan?

Hur var det med den där sossekvinnan som fick sparken för att hon var ihop med en SD-politiker då...
Citera
2021-12-08, 15:49
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Som sagt, en person i den positionen är det okej? Hon kommer få tillgång till säkerhetsklassat material, delta i möten som ingen bör veta om och få samtal som också är känsliga.

Därtill befinner hon sig i en situation där hon kan komma att utpressas av någon som sitter på mer info om henne (om det nu skulle vara fallet).

Mer och mer osäker om hon kan sitta kvar.

Hon kommer nog inte att sitta kvar, bara det som Nyheter Idag skriver är extremt i sammanhanget så det ä'r nog kört.
Citera
2021-12-08, 15:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Bra svar! Men är hon verkligen nazist idag? I så fall skulle hon väl knappast vara sosse, det är ju lätt att unga damer påverkas av färgstarka pojkvänner. Idag är hon väl inte brunskjorta antar jag..
Hon fick väl en gräddfil till makten med hjälp av gubbsjuke(?) Sven-Erik Bucht? Sådan gratisskjuts tackar man som ung kvinna inte nej till...
Citera
2021-12-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Federly fick avgå för att han levde ihop med en pedofil.

va la mer för att han dolde och förminskade brottets art och så
Citera
2021-12-08, 15:54
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon fick väl en gräddfil till makten med hjälp av gubbsjuke(?) Sven-Erik Bucht? Sådan gratisskjuts tackar man som ung kvinna inte nej till...

Jo, gräddfil handlar det säkerligen om. Om hon är kompetent kan hon väl sitta kvar kan jag anse, men om det hela är för komprometterande så bör hon kanske avgå. Jag anser att om det är så att hon inte kommer att avgå utan istället sitta kvar så kommer det säkert att gynna SD. Med detta inte sagt att jag gillar SD, men det kommer att gynna dem.

Just därför så kommer denna minister med stor sannolikhet att vara borta inom högst en vecka.
Citera
2021-12-08, 15:54
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kul för Karkiainen att det finns de som försvarar henne på Flashback.
Jag försvarar alla som är olydiga gentemot judenheten. Det vittnar om civilkurage och karaktär. Plus att det är roligt att trotsa alla förstoppade PK-kommissarier.

Men det var inte riktigt poängen med mitt inlägg.

Ida är sosse och pojkvännen verkar vara Hollywood-nazist. Jag kan inte identifiera mig med någon av dem.
Citera
2021-12-08, 15:56
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Man undrar om bakgrundskontrollen Säpo gör (för de gör de väl) gått igenom. ÄR det så att sambon är aktiv i miljöer Säpo bedömer som riskmiljöer så är frågan om vi kan ha en civilminister som bor tillsammans med en sådan person. Dels kommer hon väl att ha tillgång till information som är sekretessbelagd dels kan hon hamna i en utpressningssituation om någon sitter på material mer komprometterande än den som hittills kommit fram.
Säpo gör inga bakgrundskontroller på riksdagsmän och inte heller på regeringsledamöter. Det vore ett oerhört ingrepp i demokratin om Säpo skulle överpröva allmänna val och riksdagens och regeringens beslut.
Däremot sker bakgrundskontroller vid anställning av tjänstemän i regeringskansliet, departement och riksdagen.
Sen är det bara i de högre säkerhetsklasserna som sambo/makar kontrolleras mer än att man rutinmässigt inhämtar belastningsregister från polis och kriminalvård.
Citera
2021-12-08, 15:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Varför inte då, detta är ju sossarnas rötter. De samarbetade t.o.m. med Hitler.
Dessutom vill hon förstås ha makt och pengar.

Är man inte brunskjorta kan man förstås inte stå ut med en person som är nazist och sjunger om hur rätt det är att gasa judar.
Citera
2021-12-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Ja fast hon har varit minister i typ en vecka? tror du hon är van med att vara under den här typen av förstoringsglas och sitta i förhör med media som gräver i hennes förflutna efter allt som kan få henne i dåligt ljus? Det är lätt att säga vad man själv skulle göra i den situationen men verkligheten skulle nog vara en annan.

Nazi-Ida Karkiainen, civilminister: "Jag har inga lik i garderoben".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in