2021-12-05, 12:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Du får läsa på lite om korrelation och kausalitet. Dvs om skillnaden mellan dessa.

Ju rikare ett land blir, med högre utbildning och välfärd, desto lägre födelsetal. Så är det.

Sen är det också så att ju rikare ett land blir, med högre utbildning och välfärd, desto mer upplyst och tolerant tenderar det att bli.

Korrelation men inte kausalitet.

(jag hoppas att du inte blivit så extrem så att du sitter och tror att det finns en "agenda bakom lägre födelsetal i alla vita länder". Den som tror det är dess värre redo att hämtas av de där männen i vita rockar, du vet. Så illa har det väl inte gått, Enoch?)
Så du menar här att när James Watts uppfann den förbättrade ångmaskinen på sjuttonhundratalet & europeiska män skapade den moderna världen, så påbörjades en oundviklig utveckling fram till att mentalt instabila män börjar gå i klänning & skära av sig kuken? För att det är "modernt", "tolerant" och att det är [innevarande år].
Citera
2021-12-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid79
Nä, du är nog den första i tråden som tar upp shemale-porr i tråden så det är nog du som projicerar.

Att önska något annat så fundamentalt som det kön man är född med tyder på en allvarlig psykisk störning.

Ok, även en fysisk (en enorm sådan!!) men det är sällan extremfeminister/vänsterextrema erkänner att skillnaden biologiskt är skyhög. Allt från hormoner till, ja - fysik.

Håller du med iaf på den fysiska biten?
Jag jobbar med psykiatri. Jag känner igen en projektion när jag stöter på den.
Citera
2021-12-06, 00:55
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du menar inte psykologi, då?
Citera
2021-12-06, 12:28
Medlem
En mentalt störd person som ska fatta beslut över Sveriges skolor.
Vilket massivt skämt. Lika sjukt som att pedofilvurmande RFSL ska få ens komma i närheten av att trycka i barn att det är ok med mentalt störda beteenden istället för att undervisa i vad som faktiskt är rätt, en man, en kvinna. Inget annat.

Spelar ingen roll vad ni knäppgökar tycker, att hugga kuken av sig och sätta på varandra i arslet och sprida maskar är så långt ifrån "normalt" man kan komma.
Dina ben kommer alltid säga att du var en man.
Dina kromosomer kommer alltid säga att du var en man.
Du kan inte få barn genom att sätta på en annan man i arslet.

Det ni bör få stöd i är mental behandling, inte uppmuntra era sjuka schizo liknande beteenden.
Citera
2021-12-06, 13:12
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobbidobbi
En mentalt störd person som ska fatta beslut över Sveriges skolor.
Vilket massivt skämt. Lika sjukt som att pedofilvurmande RFSL ska få ens komma i närheten av att trycka i barn att det är ok med mentalt störda beteenden istället för att undervisa i vad som faktiskt är rätt, en man, en kvinna. Inget annat.

Spelar ingen roll vad ni knäppgökar tycker, att hugga kuken av sig och sätta på varandra i arslet och sprida maskar är så långt ifrån "normalt" man kan komma.
Dina ben kommer alltid säga att du var en man.
Dina kromosomer kommer alltid säga att du var en man.
Du kan inte få barn genom att sätta på en annan man i arslet.

Det ni bör få stöd i är mental behandling, inte uppmuntra era sjuka schizo liknande beteenden.
Nej, men det är ju svårt när Svensk Vänstertelevision och hela dess maskineri med budget på 10(?) miljarder/år uppmuntrar beteenden likt detta. I program där "allmänheten" kan vara med och tävla (Smartare än en femtekolonnare, Muren etc.), så kan du ge dig fan på att du ser ett dylikt freak (likt den trådstarten handlar om) i kanske var tionde avsnitt, om inte mer.
Citera
2021-12-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Du menar inte psykologi, då?
Nej jag menar psykiatri. Projicering är en välkänd psykiatrisk försvarsmekanism. Inte minst denna tråd visar detta.
Citera
2021-12-06, 21:30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är magstarkt att kalla samtliga världens företagsledare och framgångsrika entreprenörer för "inte vid sina sinnes fulla bruk". Det får nog stå för dig, och berättar nog mer om dig än någon annan.
Apropå mitt tidigare inlägg om att företagens satsningar på "mångfald" är mest vackra ord:
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/lika-barn-leka-bast
Artikeln publicerades f.ö. idag.
Citera
2021-12-07, 17:57
Medlem
Citat:
Väldigt många av TS-patienterna har den här upplevelsen från tidig ålder.

Vetenskapen har tittat på allting runt TS och kommit fram till att den enda utvägen är att könskorrigera TS-patienter.

Nej "vetenskapen" har inte tittat "på allting" kring det här. Rent struntprat.

Likaså "könskorrigering". Man kan inte korrigera ett kön.

Lina har fått sitt jobb pga transa. Det är pr. Uppenbart för alla vuxna.
Citera
2021-12-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nej "vetenskapen" har inte tittat "på allting" kring det här. Rent struntprat.

Likaså "könskorrigering". Man kan inte korrigera ett kön.

Lina har fått sitt jobb pga transa. Det är pr. Uppenbart för alla vuxna.
Nej, du har fel.
Citera
2021-12-07, 22:07
Medlem
Citat:

Så komiskt med alla störda personer som jobbar med "psykiatri" el som psykologer. Som projicerar sin störningar på patienter och känner sig lite för mer.
Ditt alias visar vilken omogen förståelse du har för det hela.

Det går förövrigt inte att "korrigera kön". Hela idén är så idiotisk.

Det går inte att skapa en fungerande kuk el fitta. Det går inte att skapa en livmoder el testiklar. Det går inte att byta ut alla y kromosomer mot x.
Citera
2021-12-08, 14:52
Medlem
Förslag på behandling?

Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Så komiskt med alla störda personer som jobbar med "psykiatri" el som psykologer. Som projicerar sin störningar på patienter och känner sig lite för mer.
Ditt alias visar vilken omogen förståelse du har för det hela.

Det går förövrigt inte att "korrigera kön". Hela idén är så idiotisk.

Det går inte att skapa en fungerande kuk el fitta. Det går inte att skapa en livmoder el testiklar. Det går inte att byta ut alla y kromosomer mot x.

Vad föreslår du för behandling då?
Citera
2021-12-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel (#1019)
Måste bara hålla med dig Medicinsk behandling borde alltid ses som absolut sista alternativet
Jag har en vän vars dotter fick för sig att hon var kille föräldrarna var smarta tyckte jag som sa
till henne att ok vi kan kalla dig Paul istället för Paula om du vill och du kan klä dig som kille,
om du vill experimentera med den rollen.
Efter något år hade hon tröttnat på det och är nog nästan mer tjejig än hon var innan.
Ett tydligt exempel på en utvecklingsfas som gick över av sig själv.
Man kan känna fasa över hur det kunnat gå om hon fått stoppa i sig hormoner och operera bort tuttarna i det läget man borde vara djävligt restriktiv med att experimentera med barns kroppar

Föräldrarna i ditt exempel gjorde helt rätt.

Ungar leker med alla möjliga tänkbara roller. Ibland vill de låtsas vara enhörning, prinsessa, kejsare, fågel, ninja turtles eller vad som helst. Finns ingen anledning att haka upp sig på just könet.
Som du påpekar så är det för de allra flesta en tillfällig fas. Sedan är det inte roligt längre och då leker de nåt annat.

Det är inte sådana lekar som är problematiska. Och det torde inte finnas någon vettig mänska som föreslår vare sig hormonbehandling eller operation i dylika fall. Låt ungarna leka, tröttna och sedan hitta på nåt annat.

Problemen uppstår först när det inte längre kan betecknas som en övergående fas, utan visar sig vara beständigt över längre tid. När barnet ihärdigt håller fast vid sin övertygelse.

Vad föreslår du att man ska göra då?

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9 (#1016)
Det beror på hur situationen är givetvis, mycket komplex och svår fråga som säkert inte är lätt för föräldrar. Jag skulle inte våga ta hjälp av den aktivistiska vården utan mycket egen research innan.

Väldigt olika på någon som verkar ha kommit långt eller litet barn som säger "jag är en flicka" felaktigt.

1. Ignorera. Skärma bort från propaganda och massiv indoktrinering. Säga ifrån. 2. Säga att det är en omöjlighet/fas normalt att vara förvirrad 3. Är mitt barn sjukt på något sätt? Finns det en diagnos/psykfallsstörning? Andra problem ? Homosexuell? Etc. 4. Ev försöka hitta en icke-aktivistisk psykolog som inte bara vill förenkla ett komplexet problem med tunga hormoner och kirurgi.
...
Du behöver knappast vara orolig. De psykiatriker som hanterar dylika utredningar tar inte till hormoner och kirurgi lättvindigt.

Hade exempelvis föräldrarna i rocknrollswindels exempel ovan dragit med tösen till en psykiatrisk klinik så hade läkaren sagt att det bara än en fas, vänta och se. Och det var ju just vad de gjorde.

Så det är ingen ko på isen i de fall som är ekvivalenta med rocknrollswindels exempel.
Senast redigerad av GaussBonnet 2021-12-08 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in